Ćwiczenia korygujące dla dzieci z plecami okrągłymi- scenariusz zajęć

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Ćwiczenia korygujące dla dzieci z plecami okrągłymi- scenariusz zajęć
4.0
1 ocena
Oceń
Drukuj

Scenariusz zajęć z gimnastyki korekcyjnej.

Scenariusz zajęć z gimnastyki korekcyjnej.


TEMAT: Ćwiczenia korygujące dla dzieci z plecami okrągłymi (kifoza piersiowa).

CELE:
1. Wzmacnianie mięśni grzbietu.
2. Rozciąganie mięśni klatki piersiowej.
3. Wdrażanie do utrzymywania prawidłowej postawy (samokontrola).

METODY: Zabawowo-naśladowcze.

PRZYBORY I PRZYRZĄDY: Lustro, szarfy, woreczki, laski, piłki, piłka lekarska 1 kg, wata.

MIEJSCE ZAJĘĆ: Sala gimnastyczna.

WIEK: 6 lat

PRZEBIEG: 3 części – wstępna, główna, końcowa.

CZĘŚĆ WSTĘPNA

1. Czynności organizacyjno-porządkowe. 
Zbiórka, powitanie, sprawdzenie obecności, podanie tematu i celu zajęć.

2. Ćwiczenie doskonalące nawyk prawidłowej postawy ciała.
W staniu przed lustrem skorygowanie postawy, kontrola poszczególnych części ciała /głowa prosto, szyja wyciągnięta, barki równe, łopatki ściągnięte/.

3. Zabawa ożywiająca.
„Deszcz pada”. Na zapowiedź „słonko świeci” – dzieci spacerują w różnych kierunkach, na zapowiedź „deszcz pada” – dzieci biegną pod ścianę i stają w postawie skorygowanej.

CZĘŚĆ GŁÓWNA

4. Ćwiczenia ramion i nóg.
Zabawa „Znajdź swój kolor”. Dzieci w podporze tyłem, woreczek na brzuchu, chód w przód w stronę klocków, które mają ten sam kolor co woreczki na brzuchu.

5. Ćwiczenie rozciągające mięśnie klatki piersiowej.
Zabawa „Król patrzy”. „Król” odwraca się twarzą do ściany. Dzieci z laskami na plecach – łopatki ściągnięte, a woreczki na głowie, na sygnał –„start” idą do króla. Zaś na sygnał króla –„patrzy” stają w bezruchu. Kto się poruszy ten odpada. Wygrywa ten, kto pierwszy dojdzie do króla nie gubiąc woreczka.

6. Ćwiczenie oddechowe.
„Dmuchanie w wacik”. Dzieci stoją w szeregu trzymając w ręku kawałek waty i na sygnał –„start” podnoszą go na wysokość głowy, puszczają go i dmuchają w niego. Kto dmuchając utrzyma go  dłużej w powietrzu?

7. Ćwiczenie wzmacniające mięśnie grzbietu odcinka górnego i mięśnie ramion, barków.
Zabawa „Węszący piesek”. Dzieci klęczą opierając dłonie o podłogę. Poruszają się naprzód obracając wokół własnej osi. Głowa, nos – prawie na podłodze / węszą podobnie jak piesek idący za tropem /.

8. Ćwiczenie rozciągające mięśnie klatki piersiowej.
Zabawa „Schowaj się za stołeczkiem”. Dzieci w parach znajdują się w siadzie klęcznym po przeciwnych stronach stołeczka. Ręce wyprostowane oparte o stołeczek. Na hasło: „schowaj się za stołeczkiem”, dzieci wykonują opad tułowia w przód. Na hasło: ”popatrz na kolegę”, unoszą głowę i patrzą na kolegę. Następnie wracają do pozycji wyjściowej.

9. Ćwiczenia oddechowe.
„Wdech i wydech z piłką”. Leżenie tyłem, piłka trzymana oburącz na brzuchu. Wznos ramion do góry z piłką – wdech, opad ramion w dół – wydech.

10. Ćwiczenie rozciągające mięśnie grzbietu.  
Zabawa „Przesuwanie poduszki”. W chodzie na kolanach wypinając „pupę” – przesuwanie przed sobą głową piłki lekarskiej 1 kg. Piłkę należy przesuwać tak daleko, aby brzuch prawie dotykał do podłogi. Potem dzieci robią krok w przód i dalej posuwają swoją poduszkę. W pozycji wyjściowej klatka piersiowa prawie dotyka do podłogi.

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi