Cztery pory roku - scenariusz

Cztery pory roku - scenariusz
5.0
3 oceny
Oceń

Cztery pory roku”

 

Grupa: 5 i 6-latki

Prowadzący: Magdalena Żowciuk-Dubiel

Cele ogólne: Utrwalenie informacji o cykliczności pór roku

Doskonalenie wiedzy na temat czterech pór roku

Rozwijanie postrzegania wzrokowego

Cele szczegółowe: Uczeń zna i wymienia kolejno cztery pory roku Uczeń wie jakimi warunkami atmosferycznymi charakteryzuje się dana pora roku

Metody pracy: - podające - praktyczne - problemowe

Formy pracy: - indywidualna - zbiorowa

Pomoce dydaktyczne: - zielone i czerwone kartoniki - alfabet - karty z napisanymi nazwami pór roku - plakat z kołem podzielonym na cztery części - „bilety” z nazwami pór roku - szarfy w czterech kolorach – czerwonym, zielonym, żółtym i niebieskim - przybory plastyczne - „Cztery pory roku” Antoniego Vivaldiego (nagranie)

 

Przebieg zajęć:

1. „Prawda czy fałsz” Nauczycielka rozdaje dzieciom po jednym kartoniku zielonym i jednym czerwonym. Następnie wypowiada zdania dotyczące określonych pór roku, a dzieci muszą odgadnąć, czy są to wypowiedzi prawdziwe, czy fałszywe. Jeżeli jest to prawda, dzieci pokazują zielony kartonik, a jeżeli fałsz kartonik czerwony. Przykładowe zdania: - Teraz jest lato - Wiosną jeździmy na sankach - W lecie są wakacje - Wiosną kwitną kwiaty - Jesienią z drzew spadają kolorowe liście - Latem ubieramy choinkę - …

 

2. „Taniec literek” – zabawa muzyczno-ruchowa doskonaląca umiejętność rozpoznawania i nazywania liter. Uczniowie siedzą na dywanie i rozkładają przed sobą karteczki z pierwszymi literami tworzącymi nazwy pór roku: w, l, j, z. Każde z dzieci wybiera jedną literkę, podnosi ją i trzyma w ręce. Nauczycielka podnosi do góry kartkę z nazwą jednej z pór roku, np. zima i włącza utwór Cztery pory roku Antonio Vivaldiego. Wówczas dzieci, które mają karteczkę z literką rozpoczynającą wyraz ZIMA wstają i tańczą. Zabawa przebiega tak samo z pozostałymi nazwami pór roku.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi