Czym jedzie Mikołaj? Saniami czy samochodem? - scenariusz dla 2,5 i 3-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Czym jedzie Mikołaj? Saniami czy samochodem? - scenariusz dla 2,5 i 3-latków
4.0
8 ocen
Oceń
{

Cele ogólne:

  • rozwijanie ogólnej sprawności ruchowej
  • ćwiczenie motoryki dużej
  • kształtowanie wyobraźni ruchowej
  • doskonalenie umiejętności słuchania i reakcji na sygnał
  • rozwijanie aparatu mowy


Cele szczegółowe – dziecko:

  • jest sprawne fizycznie (PP 5.3)
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych (PP5.4)
  • uważnie słucha (PP3.3)
  • przestrzega reguł, stara się współdziałać w zabawie (PP1.2)
  • dostrzega zmiany wysokości dźwięku (PP8.2)
  • improwizuje muzykę ruchem (PP 8.3)


Metody:

  • słowna,
  • czynna,
  • stawianych zadań,


Formy pracy:

  • z cała grupą,
  • w parach.


Pomoce dydaktyczne:

  • szarfy, ławeczka, woreczki, obręcz, bębenek, cymbałki, tamburyn, trójkąt, płyta CD.

 

Przebieg zajęć


1. Rozmowa nt. Mikołaja – wymienianie przez dzieci jakie prezenty chciałyby dostać od św. Mikołaja.

2. Ćwiczenie dużych grup mięśniowych „Dziurawy worek”. Dzieci pomocnicy św. Mikołaja – sprawdzają worek na prezenty: wchodzą do rozłożonych na podłodze szarf i przewlekają szarfę od dołu do góry. Ćwiczenie powtarzamy.
3. Zabawa na czworakach „Wyścig reniferów” – przejście na czworakach od linii startu do linii mety.

4. Zabawa równoważna „Przejście z prezentami po dachu” – dzieci przechodzą po ławeczce, trzymając w dłoniach prezenty, złożone, swobodnie zwisające szarfy.

5. Zabawa bieżna w parach „Sanie Mikołaja” – dziecko z przodu jest reniferem dziecko z tyłu Mikołajem. Na przerwę w muzyce zmiana ról.

6. Zabawa z elementem rzutu i celowania „Wrzucanie prezentów przez okno”. Dzieci ustawione w rzędzie podchodzą kolejno do okna – obręczy trzymanej przez nauczyciela na wysokości 0,5 m od podłogi i wrzucają przez nie woreczki z grochem – prezenty.

7. Zabawa „Samoloty” – podróż do domu św. Mikołaja. Dzieci wsiadają do samolotu (kucają ), włączają silnik, uruchamiając śmigło (wykonują młynek zaciśniętymi dłońmi). Nauczyciel daje sygnał startu grając na cymbałkach od dźwięku najniższego do najwyższego. Po tym sygnale dzieci – samoloty startują rozkładając ramiona na boki. Przez chwile samoloty lecą (biegają na paluszkach). Sygnałem do wylądowania jest gra na cymbałkach w dół. Przy lądowaniu dzieci rozglądają się czy nie widać domu św. Mikołaja.

8. Zabawa „W fabryce zabawek św. Mikołaja”. Samoloty już wylądowały w krainie Mikołaja. Dzieci przedzierają się przez zaspy śniegu (podnoszą wysoko nóżki przy akompaniamencie bębenka), zatrzymują się na odpoczynek (bębenek milknie) i rozglądają się sprawdzając czy są już na miejscu. W pewnym momencie nauczyciel oznajmia: widzę fabrykę Mikołaja! Chodźmy zobaczyć co robi Mikołaj. Dalsza opowieść mówi o tym, co dzieci widzą zaglądając przez okienka fabryki. W kolejnych salach widać podskakujące pajacyki (gra na tamburynie), tańczące lalki (gra na trójkącie), jeżdżące samochodziki (potrząsania tamburynem). Nauczycielka pyta czy dzieci wiedza, jakim pojazdem przyjedzie do nich św. Mikołaj?

9. Słuchanie piosenki „Mikołaj jedzie samochodem” – inscenizacja ruchowa.

Opracowała: Wioletta Janas

Twoje uwagi i pomysły

Tagi