Dzień kobiet na sportowo - scenariusz zajęć dla dzieci 5- i 6-letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień kobiet na sportowo - scenariusz zajęć dla dzieci 5- i 6-letnich
2.0
2 oceny
Oceń
{

Dzień kobiet na sportowo: scenariusz zajęć z wykorzystaniem metod twórczych na zajęciach fizycznych w przedszkolu .

Ćwiczenia ruchowe są bardzo ważne dla prawidłowego rozwoju dziecka. Działają one wszechstronnie  na organizm dziecka. Wprowadzają radosny nasteruj i dobre samopoczucie. Podnoszą jego wydolność, sprawność fizyczną, a także  umysłową, sprzyjają odprężeniu nerwowemu. W czasie wykonywania ćwiczeń ruchowych rozwijają się wszystkie cechy motoryki, takie jak: siła, szybkość, zręczność, wytrzymałość. Gry i zabawy ruchowe kształtuj charakter, rozwijają pamięć, wyobraźnię, uczą samodzielności, dokładności, panowania nad sobą, współdziałania, orientacji w przestrzeni oraz zdyscyplinowania.


Cel ogólny:

 

  • rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe i ćwiczenia

 

Cele operacyjne:
Dziecko:

 

  • uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych,
  • wykonuje poprawnie ćwiczenia według pokazu i instrukcji słownej,
  • współdziała w zespole.

 

Metody: elementy metody W. Sherborne, zabawowo-naśladowcza, zadaniowa

 

Formy: grupowa

 

Środki dydaktyczne: stroje gimnastyczne, laski gimnastyczne, odtwarzać CD, płyta z muzyką

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie uczestników spotkania:
„Przywitajmy się wesoło”- rymowanka z pokazywaniem:

 

Każdy z nas masuje ciało, aby sprawnie pracowało,
najpierw łydki pocieramy i kolana uginamy.
Teraz brzuch rozcieramy i ramiona opukamy,
włosy nasze poburzymy i zrobimy groźne miny.

 

2. Zabawa przy piosence „Gimnastykę lubią dzieci”.

 

3. Ćwiczenia z laską  gimnastyczną:

 

  • Przeskoki nad laską: dorosły chwyta dziecko za dłonie i pomaga przy przeskokach, ciągnąc je w górę. Laska leży na podłodze.
  • Przeskoki nad laska razem z dorosłym.
  • Dotknij laski: dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym z rękoma wyprostowanymi w górę. Dorosły stoi za dzieckiem trzymając nad nim laskę. Dziecko stara dotknąć laski palcami, bez odrywania bioder.
  • Podnoszenie za laskę: dziecko leży na plecach, dorosły staje przy głowie dziecka i ciągnąc laskę w górę podnosi dziecko.
  • Przejdź nad laską z obiegnięciem: dorosły siedzi na pietach i przed sobą trzyma laskę, dziecko przechodzi nad leską, nie dotykając jej.
  • Obiegnięcie z przejściem pod laską: dorosły siedzi na pietach i przed sobą trzyma laskę, dziecko na czworakach przechodzi pod laską;
    - dziecko przeczołguje się na brzuchu;
    - dziecko przechodzi pod laską w podporze tyłem.
  • Utrzymaj laskę na dłoni: dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym, wyciąga przed siebie dłoń i ustawia pionowo laskę starając się utrzymać jak najdłużej; zmiana rąk.

 

4. Ćwiczenia w parze z dorosłym - metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne. Ćwiczenia oparte na relacji ,,razem” (relacji partnerskiej):

 

  • „Uśmiechnij się do mnie” - dziecko i dorosły siedzą przodem do siebie, trzymając się za ręce, wymieniamy uśmiechy, dotykają się czołami, pocierają nosami, brodami, porównują swoje ręce.
  • „Przepychanki” - dzieci siedzą na podłodze plecami do siebie i próbują się przepychać.
  • „Rowerek” - dzieci leżą na plecach na podłodze z nogami uniesionymi w górę i ugiętymi kolanami. Dzieci leżą tak, aby jego stopa była oparta o stopy partnera. Następnie wspólnie wykonują tzw. rowerek. Prowadzący powtarza rymowankę, różnicuje tempo:

 

„Jedzie Radek na rowerze,
a pan Romek na skuterze.
Raz, dwa, trzy,
jedz i ty”.

Twoje uwagi i pomysły

Tagi