Dzień Pluszowego Misia - 25 listopada: scenariusz zajęć dla dzieci

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień Pluszowego Misia - 25 listopada: scenariusz zajęć dla dzieci
3.6
5 ocen
Oceń
{

Cel ogólny:

 

- Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą poprzez wszechstronną aktywność dziecka (połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, dotykowych i wzrokowych).

Cele szczegółowe:

 

Uczeń:

 

- zna historię powstania Święta Pluszowego Misia.
- potrafi uważnie słuchać czytany tekst,
- rozwiązuje zadania, zagadki,
- integruje się z innymi dziećmi,
- potrafi aktywnie się włączać do zabawy,
- zna wybrane piosenki i wiersze o misiach.

Metody:

 

- słowna - pogadanka, piosenka, wiersz,
- oglądowa - ilustracje, bajka,
- praktyczna - zadania stawiane do wykonania.

Formy:

 

- zbiorowa,
- indywidualna.

Środki dydaktyczne:  misie – pluszaki, obrazki przedstawiające misie, wiersze, odtwarzacz CD, odtwarzacz DVD, zagadki słowne, książki o misiach.

Przebieg:

 

1. Słowo wstępu.

Dzień dobry. Czy wiecie, jakie dziś jest święto? Światowy Dzień Pluszowego Misia! Pierwszego czerwca wszystkie dzieci mają swój dzień – Dzień Dziecka, a 25 listopada wszystkie misie mają swoje święto.

2. Gimnastyka z misiem.

 

Marsz  w miejscu na palcach z misiem uniesionym wysoko nad głową.
Marsz w miejscu z przekładaniem misia wokół bioder.
Bieg wokół misia z wysokim unoszeniem kolan.
Siad prosty – unoszenie misia siedzącego na nogach.
Przekładanie misia pod uniesionym kolanem.
Czworakowanie w różnych kierunkach z misiem na grzbiecie.

3. Poznanie historii powstania Światowego Dnia Pluszowego Misia. (prezentacja multimedialna).

4. Zabawa: „Niedźwiadek” na melodię „Mam chusteczkę haftowaną”.

 

Jedna łapka, druga łapka (podnoszą prawą, potem lewą rękę)
ja jestem niedźwiadek. (pokazują na siebie)
Trzecia łapka czwarta łapka (pokazują prawa, lewą nogę)
a to jest mój zadek. (klepią się po pupie)
Lubię miodek, kocham miodek (masują brzuszek prawą, lewą ręką)
Wybieram go pszczółkom (pokazują wybieranie miodu)
Jedną łapką, drugą łapką (podnoszą prawą, lewą rękę)
Albo piję rurką. (naśladują picie rurką).

5. Najsłynniejsze misie. (prezentacja multimedialna)

6. Słuchanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek i przyjaciele”, czytanego przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Propagowanie akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

7. Opowiadanie ruchowe „Misie i miód”:

 

To będzie opowiadanie o misiach, które lubią miód. Ja jestem dużym misiem, wy małymi misiami. Małe misie robią to, co duży miś.

Misie wstają, przeciągają się… w brzuszkach mamy pusto (głaszczą się po brzuchach) i mruczą (mrrr… mrrr…)
tam na drzewie (gest w górę) jest miód
wchodzimy na drzewo (stojąc w miejscu naśladują wdrapywanie się na drzewo)
sięgamy łapą po miód (wyciągają rękę, nabierają na niby miód i wkładają do buzi)
dobry miód (mruczą, mlaskają, oblizują usta)
a tu przyleciała pszczoła i bzyczy (bzzzzzz…)
może użądlić (misie machają łapami)
trach, spadają z drzewa (siadają na podłodze)
w brzuszku pełno (klepią sie po brzuchu)
idziemy spać (ziewają, przeciągają się, kładą na ziemi i udają że śpią).

8. Słuchanie fragmentu książki „Kubuś Puchatek i przyjaciele” czytanego przez uczniów, rodziców i nauczycieli. Propagowanie akcji Cała Polska Czyta Dzieciom.

9. Zabawa: podawanie misia z rąk do rąk przy piosence „Jadą, jadą misie”, osoba, w której ręce trafia miś na przerwę w muzyce odpada z gry.

10. Rozstrzygnięcie konkursu na największą liczbę pluszaków zgromadzonych w salach.

11. Oglądanie bajki na DVD „Miś Uszatek”.

12. Wspólny taniec - Zumba „Gummi Miś”.

13. Smakowanie miodu.

 

 

Autor: Anna Bogdanowicz

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi