Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć dla dzieci 3-4 letnich
Witajcie małe przyjaciele pluszowych misiów! Dziś to wasz dzień, a wasze ukochane misie są gwiazdami tego wyjątkowego przyjęcia. Przygotujcie się na zabawę, śmiech i mnóstwo uroczych chwil podczas Dnia Pluszowego Misia!
Temat dnia : „Dzień Pluszowego Misia” – uroczystość grupowa.
CEL OGÓLNY:
- Integrowanie dzieci podczas wspólnych zabaw i zadań,
- Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą poprzez wszechstronną aktywność dziecka (połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, dotykowych i wzrokowych).
CELE OPERACYJNE:
DZIECKO:
- zna historię powstania pluszowego misia;
- potrafi sformułować prostą wypowiedź na temat swojej ulubionej maskotki;
- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych przy muzyce oraz zabawach ze śpiewem;
- potrafi wysłuchać w skupieniu czytanego przez rodziców utworu literackiego;
- rozpoznaje i nazywa misie z popularnych bajek dla dzieci;
- doskonali sprawność motoryczną dłoni.
FORMY PRACY:
- z całą grupą
- indywidualna
METODY PRACY:
- słowna
- oglądowa
- czynna
POMOCE DYDAKTYCZNE:
Płyta CD z utworami muzycznymi, odtwarzacz CD, projektor, laptop, prezentacja multimedialna „Historia Pluszowego Misia”, pluszowe misie, dekoracja tematyczna w sali, dyplomy i medale dla dzieci, miód, łyżeczki, słodki poczęstunek, talerzyki, obrazki misiów z popularnych bajek (Kubuś Puchatek, Miś Uszatek, Gumiś, Bracia Koala, Troskliwy Miś), nagrania piosenek z bajek (o Misiu Uszatku, Kubusiu Puchatku), kartki papieru i flamastry, ciasteczka Lubisie dla dzieci, soczki- Kubusie.
PRZEBIEG ZAJĘĆ:
1. Powitanie wszystkich uczestników.
- Witam tych, którzy są dzisiaj w wyśmienitych humorach (powitani wykrzykują hej, hej!);
- Witam tych, którzy lubią dobrą zabawę;
- Witam tych, którzy przybyli do przedszkola w towarzystwie misia;
- Witam wszystkich, którzy kochają pluszowe misie.
2. Zapoznanie z historią powstania pierwszego pluszowego misia.
- Kto wie, z jakiej okazji spotkaliśmy się dzisiaj w tak licznym gronie? (z okazji Święta Pluszowego Misia)
- Jest Dzień Misia! – odpowiadają dzieci z pomocą rodziców.
Nauczycielka zaprasza wszystkich na prezentację multimedialną pt. „Historia Pluszowego Misia”
3. Prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci.
Dzieci siadają w kole trzymając w dłoniach swoje przytulanki i na zasadzie rundki kolejno przedstawiają misia, kończąc zdanie:
Mój miś nazywa się…, dostałam go…
4. Zabawa ze śpiewem, piosenka pt. „Misie szare”.
Ty i ja, ty i ja, ty i ja,
Misie szare, misie szare obydwa,
I kochają się te misie, przytulają swoje pysie,
Misie szare, misie szare obydwa. x 2
Dzieci dobierają się w pary i ilustrują ruchem tekst piosenki - obracają się w kółeczko, przytulają się do siebie, głaszczą partnera po policzku, po czym następuje zmiana partnera zabawy.
5. Misiowe zgadywanki.
a) Rozpoznawanie misiów z popularnych dobranocek.
Nauczyciel pokazuje zdjęcie ukazujące misie ze znanych bajek dla dzieci. Zadaniem dziecka jest podać imię misia lub tytuł bajki, w której on występuje (Kubuś Puchatek, Miś Uszatek, Miś Rupert, Gumiś, Bracia Koala, Troskliwy Miś).
b) Rozpoznawanie bajek, w których wystąpiły misie po wysłuchaniu pochodzących z nich piosenek.
Nauczyciel prezentuje piosenki z bajek o Misiu Uszatku, Kubusiu Puchatku, Gumisiów; uczestnicy zabawy podają tytuły.
c) Rysowanie (z zamkniętymi oczami) przez chętne dziecko portretu misia - w tym czasie pozostałe dzieci podpowiadają koledze jak ma rysować misia. Dzieci otrzymują medale – Przyjaciela pluszowego misia za wykonane portrety.
6. Zabawa ruchowa „Zmieniają miejsca misie”.
Uczestnicy zabawy siadają z misiami w obręczach i zamieniają się miejscami na polecenie nauczyciela:
- zmieniają miejsca małe misie (duże misie);
- zmieniają miejsca brązowe misie (białe misie, misie kolorowe);
- zmieniają miejsca misie z kokardką;
- zmieniają miejsca wszystkie misie.