Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć dla dzieci 3-4 letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć dla dzieci 3-4 letnich
2.5
2 oceny
Oceń
{

Temat dnia : „Dzień Pluszowego Misia” – uroczystość grupowa.

 

CEL OGÓLNY:

- Integrowanie dzieci podczas wspólnych zabaw i zadań,

- Rozwijanie zainteresowania literaturą dziecięcą poprzez wszechstronną aktywność dziecka (połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, dotykowych i wzrokowych).

 

CELE OPERACYJNE:

DZIECKO:

 

- zna historię powstania pluszowego misia;

- potrafi sformułować prostą wypowiedź na temat swojej ulubionej maskotki;

- bierze aktywny udział w zabawach ruchowych przy muzyce oraz zabawach ze śpiewem;

- potrafi wysłuchać w skupieniu czytanego przez rodziców utworu literackiego;

- rozpoznaje i nazywa misie z popularnych bajek dla dzieci;

- doskonali sprawność motoryczną dłoni.

 

FORMY PRACY:

- z całą grupą

- indywidualna

 

METODY PRACY:

- słowna

- oglądowa

- czynna

 

POMOCE DYDAKTYCZNE:

Płyta CD z utworami muzycznymi, odtwarzacz CD,  projektor, laptop, prezentacja multimedialna „Historia Pluszowego Misia”, pluszowe misie, dekoracja tematyczna w sali, dyplomy i medale dla dzieci, miód, łyżeczki, słodki poczęstunek, talerzyki, obrazki misiów z popularnych bajek (Kubuś Puchatek, Miś Uszatek, Gumiś, Bracia Koala, Troskliwy Miś), nagrania piosenek z bajek (o Misiu Uszatku, Kubusiu Puchatku), kartki papieru i flamastry, ciasteczka Lubisie dla dzieci, soczki- Kubusie.

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

1. Powitanie wszystkich uczestników.

 

- Witam tych, którzy są dzisiaj w wyśmienitych humorach (powitani wykrzykują hej, hej!);

- Witam tych, którzy lubią dobrą zabawę;

- Witam tych, którzy przybyli do przedszkola w towarzystwie misia;

- Witam wszystkich, którzy kochają pluszowe misie.

 

2. Zapoznanie z historią powstania pierwszego pluszowego misia.

 

- Kto wie, z jakiej okazji spotkaliśmy się dzisiaj w tak licznym gronie? (z okazji Święta Pluszowego Misia)

- Jest Dzień Misia! – odpowiadają dzieci z pomocą rodziców.

 

Nauczycielka zaprasza wszystkich na prezentację multimedialną pt. „Historia Pluszowego Misia”

 

3. Prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci.

 

Dzieci siadają w kole trzymając w dłoniach swoje przytulanki i na zasadzie rundki kolejno przedstawiają misia, kończąc zdanie: 

 

Mój miś nazywa się…,  dostałam go…

 

4. Zabawa ze śpiewem, piosenka pt. „Misie szare”.

 

Ty i ja, ty i ja, ty i ja,

Misie szare, misie szare obydwa,

I kochają się te misie, przytulają swoje pysie, 

Misie szare, misie szare obydwa. x 2

 

Dzieci dobierają się w pary i ilustrują ruchem tekst piosenki - obracają się w kółeczko, przytulają się do siebie, głaszczą partnera po policzku, po czym następuje zmiana partnera zabawy.

 

5. Misiowe zgadywanki.

 

a) Rozpoznawanie misiów z popularnych dobranocek.

 

Nauczyciel pokazuje zdjęcie ukazujące misie ze znanych bajek dla dzieci. Zadaniem dziecka jest podać imię misia lub tytuł bajki, w której on występuje (Kubuś Puchatek, Miś Uszatek, Miś Rupert, Gumiś, Bracia Koala, Troskliwy Miś).

 

b) Rozpoznawanie bajek, w których wystąpiły misie po wysłuchaniu pochodzących z nich piosenek.

 

Nauczyciel prezentuje piosenki z bajek o Misiu Uszatku, Kubusiu Puchatku, Gumisiów; uczestnicy zabawy podają tytuły. 

 

c) Rysowanie (z zamkniętymi oczami) przez chętne dziecko portretu misia - w tym czasie pozostałe dzieci podpowiadają koledze jak ma rysować misia. Dzieci otrzymują medale – Przyjaciela pluszowego misia za wykonane portrety. 

 

 

6. Zabawa ruchowa „Zmieniają miejsca misie”. 

 

Uczestnicy zabawy siadają z misiami w obręczach i zamieniają się miejscami na polecenie nauczyciela:

- zmieniają miejsca małe misie (duże misie);

Twoje uwagi i pomysły

Tagi