Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć otwartych w grupie 3-latków
Witajcie małe przyjaciele pluszowych misiów! Dziś to wasz dzień, a wasze ukochane misie są gwiazdami tego wyjątkowego przyjęcia. Przygotujcie się na zabawę, śmiech i mnóstwo uroczych chwil podczas Dnia Pluszowego Misia!
Temat: Miś - mój mały przyjaciel
Cele główne:
- kształtowanie u dzieci poczucia konieczności poszanowania zabawek;
- rozwijanie umiejętności budowania wypowiedzi;
- rozwijanie wszechstronnej stymulacji dzieci poprzez połączenie wrażeń ruchowych, słuchowych, wzrokowych i dotykowych.
Cele operacyjne:
- aktywnie uczestniczy w zajęciach;
- zna wybrane piosenki o misiach;
- potrafi ułożyć obrazek w całość z części;
- szanuje i dba o zabawki;
- wypowiada się zdaniami złożonymi na podany temat.
Metody:
- słowna;
- oglądowa;
- aktywizująca;
- praktyczna.
Formy:
- zbiorowa;
- indywidualna.
Środki dydaktyczne:
- piosenki: „Pokochaj pluszowego misia”, „Jadą, jadą misie”;
- folia malarska;
- rysunek Kubusia Puchatka podzielony na 4 części;
- emblematy misia i pszczółki;
- kontury misia;
- włóczka;
- klej;
- pędzle;
- oczka;
- tort i świeczki.
Przebieg zajęć:
1. „Dzieci – rodzice” – zabawa integracyjna.
Dzieci i rodzice tańczą przy utworze muzycznym. Na przerwę w muzyce i hasło „tworzymy pary” dzieci i rodzice dobierają się i witają się ze sobą np. rękami, nosami, czubkami butów, łokciami, policzkami.
2. „Fala”- zabawa integrująca.
Dzieci siedzą w jednym końcu folii malarskiej, a rodzice z drugiej strony nakładają folię na ich głowy tworząc falę. Zabawę powtarzamy kilka razy.
3. „Misiowa zagadka”- dzieci mają za zadanie odgadnąć czyj wizerunek kryje się pod kolejno odkrywanymi przez nauczycielkę puzzlami.
4. Rozmowa kierowana nt.: „Kto ma dzisiaj swoje święto?”- wymienianie imion „słynnych” misiów.
5. „Oto mój miś”- prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci.
6. Taniec misiów do piosenki „Pokochaj pluszowego misia"- dowolny taniec dziecka z misiem.
7. „Jadą, jadą misie”- tworzenie pociągu przez rodziców i dzieci w sali przedszkolnej.
8. Zabawa orientacyjno- porządkowa „Misie i pszczółki”. Rodzice są pszczółkami, które latają w rytm muzyki, gdy ucichnie muzyka dzieci-misie wychodzą w poszukiwaniu miodu powolnym krokiem i mruczą. A pszczółki chowają się do ula (rodzice przykucają).
9. „Futerko niedźwiadka”- wyklejanie konturu misia kawałkami włóczki i doklejanie gotowych oczy, nosa i uśmiechu.
10. „Urodziny misia”- wniesienie na salę urodzinowego tortu dla pluszowego misia. Zapalenie urodzinowej świeczki i odśpiewanie 100 lat. Zaproszenie rodziców i dzieci na misiowy poczęstunek.
11. Wręczenie wszystkim dzieciom „misiowych medali” w nagrodę za udział w zajęciach.
Autor: Aleksandra Świderska