Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć w przedszkolu

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień Pluszowego Misia - scenariusz zajęć w przedszkolu
5.0
1 ocena
Oceń
{

Miejsce zajęcia: Sala

Cel ogólny: integracja dzieci i wspólne świętowanie.

Cele szczegółowe:

Dziecko:

 

  •  śpiewa piosenki,
  •  odgaduje zagadki,
  •  naśladuje zachowanie misia,
  •  podskakuje w rytm,
  •  bierze udział w opowieści ruchowej,
  •  odgaduje bajki, których występują misie.

 

Metody pracy:

 

  •  pokazowa,
  •  poglądowa,
  •  zajęć praktycznych.

Formy pracy:

 

  •  indywidualna,
  •  zbiorowa,
  •  grupowa

Pomoce: strój misia, maskotka misia, samochód, nagrani na płycie Cd, ilustracje przedstawiające bajki w których występują misie, kolorowanki misia.

 

 

Przebieg spotkania:

 

Wszystkie grupy zbierają się na naszej sali. Dzieci z kółka muzycznego„Kaczuszki” są przebrane.  Wszystkie dzieci mają pluszowe misie w rękach.

1. Pogadanka:

 

Na salę wchodzi tyłem do dzieci miś, wiezie samochód na którym siedzi jego pluszak, kręci ogonkiem i nuci piosenkę „Jestem sobie mały miś”. Nagle odwraca się i próbuje się schować (zamyka oczy). Próbuje odgadnąć, kim są osoby na sali:

 

„Czy wy jesteście małymi myszkami, co lubią jeść serek? To może wielkimi lwami z długą grzywą? Już wiem, jesteście kotkami, co robią miau, miau. Nie, dalej nie zgadłem, to może spróbujemy inaczej. Czy macie rączki? Pokażcie. A ile ich macie? Czy macie nóżki?, czy macie główkę, itp. Już wiem, jesteście misiami, takimi jak ja. Nie! No to ja już nie wiem, kim jesteście.
Dziećmi? To tak wyglądają dzieci. Myślałem, że macie długie paznokcie, ostre kły i trąbę do tego. A co lubią robić dzieci? A czy wiecie, co lubią robić misie, takie jak ja?
A dlaczego tu przyszliście i co trzymacie w swoich rękach? Pluszowe misie, bo dziś jest święto pluszowego misia. To tak jak ja, też mam ze sobą mojego przyjaciela misia.”

 

„Proszę Państwa, oto miś.
Miś jest bardzo grzeczny dziś.
Chętnie Państwu łapę poda
Nie chce podać? A to szkoda!”

2. Zabawy integracyjne z misiami:

 

Co można robić z misiami? Bawić się z nimi, przytulać. Powitajmy nasze misie i nas samych. Najpierw przytulamy mocno misie i mówimy im coś do uszka (kocham cię misiu), potem misiu macha do nas rączką, nóżką, kręci główką. Skoro nasze misie się z nami przywitały, to teraz spróbujemy my ich powitać. Uwaga, wszyscy wstajemy. Kłaniamy się, klaszczemy w ręce, podskakujemy na jednej nodze, na drugiej, skaczemy jak piłeczki, kręcimy się w kółeczko, uśmiechamy do kolegów i koleżanek, do waszych pań, oraz do naszych misiów. Czy wszyscy już poczuliśmy się powitani? W takim razie możecie usiąść.

3. Zagadki słowne:

 

Kochane dzieci czy wy dobrze znacie misie. W takim razie mam dla was kilka pytań i liczę na to, że na wszystkie będziecie znali odpowiedź. Kto wie, o czym mówię, ten podnosi rękę do góry.

 

1. pytanie brzmi: „Co robią niedźwiedzie zimą?” (ŚPIĄ)
2. pytanie brzmi: „Co najbardziej lubią jeść niedźwiadki?” (MIÓD)
3. pytanie: „A kto im przeszkadza w jedzeniu miodu?” (PSZCZOŁY)
4. pytanie, a raczej zadanie: „Jak mruczy miś?” zademonstruj nam (GRRRR)
5. pytanie: „Kto często mówi na miód małe co nieco” (KUBUŚ PUCHATEK)
6. Wymień wszystkich przyjaciół Puchatka (prosiaczek, tygrysek, kłapouchy, Krzyś, Kangurzyca i maleństwo, Puchacz i Królik)
7. pytanie brzmi: „Gdzie mieszkają wszyscy przyjaciele Kubusia Puchatka?”  (W SUMILOWYM LESIE)
8. pytanie: „Dlaczego Miś Uszatek ma tak na imię?” (BO MA KLAPNIĘTE USZKO)
9. pytanie: „Za co dzieci kochają pluszowe misie?” (BO SĄ MIĘKKIE, BO MOŻNA SIĘ DO NICH PRZYTULIĆ, BO MOŻNA Z NIMI SPAĆ)
10. pytanie i ostatnie zarazem: „Gdzie dzieci mogą zobaczyć prawdziwego niedźwiedzia?” (W ZOO lub W GÓRACH)

Twoje uwagi i pomysły

Tagi