Dzień Pluszowego Misia: scenariusz zajęć dla dzieci

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień Pluszowego Misia: scenariusz zajęć dla dzieci
3.6
5 ocen
Oceń
{

Temat: „Miś i ja”. 

Temat: „Miś i ja”. 


Cele ogólne:

 

- przybliżenie historii powstania pluszowego misia,

- kształtowanie poczucia konieczności poszanowania zabawek,

- nauka wierszyka o misiu,

- porównywanie wielkości przedmiotów w stosunku do siebie,

- zachęcanie do wspólnego śpiewania piosenek oraz kształtowania płynności ruchów przy muzyce.

 

Cele operacyjne:

 

Dziecko:

 

- śpiewa piosenki zaproponowane przez nauczyciela,

- wypowiada się na temat swojego misia,

- zna zarys historii powstania pluszowego misia ( w sposób przystępny dla wieku dzieci),

- interesuje się literaturą dziecięcą,

- wie, o konieczności szanowania zabawek,

- porównuje misie uwzględniając różne kryteria,

- chętnie śpiewa piosenki wspólnie z innymi dziećmi oraz uczestniczy w  zabawach ruchowych  i  tańcach.

 

Metody:     

 

 - słowna ( pogadanka, opowiadanie, piosenka, wiersz),
 - oglądowa ( ilustracje, bajka),
 - praktyczna (zadań stawianych do wykonania)

 

Formy:       

 

- zbiorowa
- indywidualna

 

Środki dydaktyczne: wiersz „Miś”,  misie  przyniesione przez dzieci, piosenki o misiach, bajka „ Miś Uszatek” na DVD, kontur obrazka misia, różne materiały dekoracyjne.

 

Przebieg zajęć: 

 

1. Powitanie dzieci piosenką „Wszyscy są…”.
2. Oficjalne przywitanie maskotek przyniesionych przez dzieci piosenką „Jada jada misie”.

 

Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
A misiowa jak może, prędko szuka w komorze,
Plaster miodu wynosi, pięknie gości swych prosi.
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Zjadły misie plastrów sześć
I wołają: „jeszcze jeść!”
Jadą, jadą misie, tra la la la la,
Śmieją im się pysie, cha cha cha cha cha,
Przyjechały do lasu, narobiły hałasu,
Przyjechały do boru, narobiły rumoru.

 

3. „Oto mój miś” – prezentacja misiów przyniesionych przez dzieci. Krótkie opowiadanie dzieci o swoich misiach. Miś to mój mały przyjaciel – nawiązanie do tematu zajęć.

 

4. Wybór misia: największego, najmniejszego, najbardziej puszystego, kolorowego, najchudszego i najgrubszego.

 

5. Opowieść nauczyciela o historii powstania pluszowego misia.

 

Historia pluszowego misia zaczyna się w dawno temu (w 1902 roku), kiedy w dalekim kraju (Stany Zjednoczone)  pewien Pan (prezydent, Theodore Roosevelt), był w lesie na polowaniu i nie pozwolił zrobić krzywdy ( zabiciu) młodego niedźwiadka. Świadkiem tego wydarzenia był pewien dziennikarz (Clifford Berryman), który uwiecznił tę historię na rysunku. Rysunek ukazał się w waszyngtońskiej gazecie. Zobaczył go inny Pan ( Morris Michton), właściciel sklepu z zabawkami. Michton wpadł na pomysł, aby wykonać kilka zabawek przedstawiających misia i zobaczyć, jak się będą sprzedawały. Jak można się domyślać, pluszowe misie sprzedawały się znakomicie. Producent zwrócił się z prośbą do prezydenta o zezwolenie nadania misiom imienia Teddy i tak się je nazywa do tej pory. I od stu lat misie towarzyszą dzieciom na całym świecie, dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością.

 

6. Nauka wierszyka o misiu:

 

Misiu misiu umyj łapki,
misiu misiu załóż klapki,
misiu misiu przytul się,
misiu misiu kocham cię!

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi