Dzień Zdrowego Żywienia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Dzień Zdrowego Żywienia - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5-latków
3.0
2 oceny
Oceń
{

Czas trwania zajęć: 3 h.
Temat: Dzień Zdrowego Żywienia.
Prowadzący: Klaudia Śledź.
Data: 15.06.2016 r.
Grupa przedszkolna: Pięciolatki.
Zaproszeni goście: Rodzice lub inni członkowie rodziny.

Cele:

  • poznanie warzyw i owoców,
  • nauka prezentowania tekstu przed publicznością – rodzice, dziadkowie,
  • robienie sałatek owocowo – warzywnych z rodzicami, dziadkami i dziećmi – współpraca przedszkola,
  • z domem rodzinnym zapoznanie się oraz integracja,
  • dzieci uczą się dlaczego należy jeść warzywa i owoce, jakie mają właściwości dla zdrowia, poznają
  • pojęcia: witamina, minerał,
  • łączenie zdrowego żywienia z spotem.

Pytania pomocnicze:

  • Jakie warzywa i owoce lubicie?
  • Jakie warzywa i owoce są dobre dla dobrej kondycji oczu, kości i odporności?
  • Co to są witaminy i minerały i jakie znacie? (Pytanie zadawane w takiej formie, aby nawiązać dialog między dziećmi i rodzicami w celu wyrobienia i sprawdzenia jak dzieci rozumieją pojęcie witaminy i minerału.)
  • Jakie warunki należy spełniać, aby żyć zdrowo?
  • Jakie są najważniejsze elementy zdrowego stylu życia?

Pomoce dydaktyczne:

  • warzywa i owoce przynoszą rodzice, wcześniej ustalają z nauczycielem jakie produkty są potrzebne,
  • stroje dla dzieci w kształtach warzyw i owoców robią rodzice,
  • nauczyciel przygotowuje obrazki w kształcie kwadracików przedstawiające różne owoce i warzywa oraz karty dla każdej witaminy inny kolor,
  • pojemniki do zbierania owoców i warzyw w przedszkolnym ogródku,
  • kolorowanki warzyw i owoców oraz kredki, farby, wycinanki, pędzle i nożyczki,
  • piłka, skakanki, kreda i gumy do skakania.

 

Przebieg zajęć:


1. Dzień wcześniej dzieci robią dekorację w formie wycinanek i kolorowanek różnych owoców i warzyw, przyklejają swoje prace na okna oraz tablicę. Stroje dla dzieci wykonują rodzice. (30 minut).

2. Rodzice uczestniczą w przedstawianiu teatralnym pt. „Warzywa i Owoce” – dzieci przebrane za
warzywa będą prezentować wiersz „Na straganie” J. Brzechwy. (Około 30 minut)

3. Dzieci wspólnie z rodzicami wypełniają arkusze tematyczne i przyklejają obrazki z warzywami na odpowiednie kartki oznaczone konkretną witaminą A, C lub E. Następnie nauczyciele wspólnie z rodzicami i dziećmi prowadzą rozmowę. Nauczyciele zadają pytania pomocnicze, które prowadzą do kształtowania pojęcia o witaminach i minerałach. (30 minut).

4. Dzieci z rodzicami i dziadkami robią sałatki owocowo – warzywne, rodzice pytają, jakie produkty chcą użyć do swoich dań. Można przypominać dzieciom, jaki wpływ na nasze zdrowie ma jedzenie poszczególnych składników. (Około 45 minut).

5. Dzieci zbierają warzywa i owoce z przedszkolnych ogródków, które będą mogły zabrać do domu. (15 minut).

6. Czas wolny będzie przeznaczony na swobodną zabawę dzieci i rodziców na przedszkolnym placu
zabaw. Można wykorzystać skakanki, piłki i gumy do skakania. Pokazywanie dzieciom tradycyjnych gier: dwa ognie, gra w klasy, skoki przez gumę i skakanki. (przeznaczamy 1 godzinę).

„Na straganie” Jan Brzechwa
Na straganie w dzień targowy
Takie słyszy się rozmowy:
„Może pan się o mnie oprze,
Pan tak więdnie, panie koprze”.
„Cóż się dziwić, mój szczypiorku,
Leżę tutaj już od wtorku!”
Rzecze na to kalarepka:
„Spójrz na rzepę - ta jest krzepka!”
Groch po brzuszku rzepę klepie:
„Jak tam, rzepo? Coraz lepiej?”
„Dzięki, dzięki, panie grochu,
Jakoś żyje się po trochu.
Lecz pietruszka - z tą jest gorzej:
Blada, chuda, spać nie może”.
„A to feler” -
Westchnął seler.
Burak stroni od cebuli,
A cebula doń się czuli:
„Mój buraku, mój czerwony,
Czybyś nie chciał takiej żony?”
Burak tylko nos zatyka:

Twoje uwagi i pomysły

Tagi