Easter”-Wielkanoc - scenariusz zajęć z języka angielskiego w przedszkolu

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Easter”-Wielkanoc  - scenariusz zajęć z języka angielskiego w przedszkolu
Oceń

Easter”-Wielkanoc  - scenariusz zajęć z języka angielskiego w przedszkolu w grupie 6-latków.

 

Cele: wprowadzenie słownictwa związanego z Wielkanocą, utrwalanie nazw kolorów, utrwalanie liczenia do 10 po angielsku.

 

Wielkimi krokami zbliża się Wielkanoc, to wspaniała okazja, aby poprzez zabawy związane z tym świętem zapoznać dzieci z angielskimi nazwami: wielkanocnego koszyczka, jajek, zajączka, baranka, a przy okazji można utrwalać też inne słownictwo, np.kolory, liczenie.

 

Do zabaw przygotujcie:

-10 jajek wyciętych z kolorowego papieru - żółte, czerwone, niebieskie, zielone, fioletowe, różowe, pomarańczowe, białe, czarne, brązowe (można je też narysować na białych karteczkach i pokolorować);

-flashcards (karty obrazkowe): Easter – Wielkanoc, Easter eggs – wielkanocne jajka/pisanki, Easter bunny – wielkanocny zajączek, Easter basket – wielkanocny koszyk, Easter lamb – wielkanocny baranek;

-duży obrazek wielkanocnego zajączka – można narysować na kartce A4 lub A3;

-małą kulkę z plasteliny (jako nos dla zajączka);

-chustę lub cienki szalik do zawiązania dziecku oczu;

-koszyczek – wiklinowy lub inny.

 

PRZEBIEG:

 

1.Powitanie

 

Zaśpiewanie piosenki „Hello song” https://www.youtube.com/watch?v=fN1Cyr0ZK9M

 

2.Rozgrzewka językowa – przypomnienie nazw kolorów i liczb od 1 do 10.

 

Filmik z piosenką, dostępny pod linkiem: https://www.youtube.com/watch?v=qhOTU8_1Af4  –oglądajcie, słuchajcie i powtarzajcie.

Teraz na stole lub dywanie rozkładamy przygotowane papierowe jajka i dzieci nazywają po angielsku ich kolory.

Następnie dzieci liczą, ile jest jajek - po angielsku. Można najpierw poćwiczyć sobie nazwy poszczególnych liczb, jest do tego świetna piosenka:

https://www.youtube.com/watch?v=DR-cfDsHCGAnajpierw liczymy od 1 do 10, a potem od 10 do 1.

 

3.Wprowadzenie nowego słownictwa

 

Prezentacja dzieciom kart obrazkowych – nauczyciel nazywa, dzieci powtarzają:

Easter – Wielkanoc

Easter eggs – wielkanocne jajka/pisanki

Easter bunny – wielkanocny zajączek

Easter basket – wielkanocny koszyk

Easter lamb – wielkanocny baranek

                                                                                          

Prawidłową wymowy powyższych słówek można też posłuchać oglądając filmik dostępny pod linkiem:  https://www.youtube.com/watch?v=8MWFfwZmAjo

 

4. Utrwalanie słownictwa w zabawach ruchowych i manipulacyjnych:

 

Zabawa 1.

Zawiązujemy jednemu dziecku oczy szalikiem lub chustką i wspólnie z innymi dziećmi chowamy kolorowe jajka w różnych miejscach sali, następnie odsłaniamy dziecku oczy i mówimy:

„Find the easter eggs” (znajdź wielkanocne jajka).

Kiedy dziecko odszuka wszystkie pisanki, wkłada je kolejno do przygotowanego wcześniej koszyczka zgodnie z poleceniami:

„Put the yellow egg in the basket” (włóż żółte jajko do koszyka)

„Put the red egg in the basket” (włóż czerwone jajko do koszyka)

I tak dalej – aż wszystkie pisanki znajdą się w koszyku.

 

Zabawa 2.

Obrazek z zajączkiem wielkanocnym umieszczamy na tablicy magnetycznej lub korkowej, można też przykleić go taśmą do drzwi – najważniejsze, aby zajączek znajdował się na wysokości twarzy dziecka. Zawiązujemy dziecku oczy szalikiem lub chustą i dajemy mu kawałek plasteliny - nosek zajączka - który należy przyczepić w odpowiednie miejsce. Można przy tym użyć polecenia „Put a nose for the bunny”.

 

Zabawa 3.

Dzieci liczą małe wielkanocne zajączki (Little Easter bunnies) z piosenki: https://www.youtube.com/watch?v=Tyyh8rhwKQ8

i poruszają się tak jak one:

-kiedy usłyszymy - hop, hop, hop,… - skoki obunóż po sali,

-kiedy usłyszymy - run, run, run,… - bieganie po sali,

-kiedy usłyszymy – walk, walk, walk,… - spacerowanie po sali,

-kiedy usłyszymy – skip, skip, skip,… - podskoki „z nóżki na nóżkę” po sali,

 

Zabawa 4.

Pokoloruj on-line (jeśli posiadacie tablicę multimedialną):

wielkanocny koszyczek - Easter basket

 https://www.thecolor.com/Coloring/Easter%20Basket.aspx

lub wielkanocnego baranka – Easer lamb

http://www.supercoloring.com/coloring-pages/easter-lamb?colore=online

 

Zabawa 5.

Labirynt – „Help the bunny find his easter basket” - pomóż zajączkowi znaleźć jego wielkanocny koszyczek:

https://pl.pinterest.com/pin/567453621779910520/

Pod powyższym linkiem znajdziecie też inne wielkanocne labirynty kolorowanki.

 

5.Pożegnanie

 

Piosenka na pożegnanie:https://www.youtube.com/watch?v=PraN5ZoSjiY

 

HAVE FUN!

MIŁEJ ZABAWY!!!

Opracowała: Urszula Bazyluk

Twoje uwagi i pomysły

Tagi