„Fajne, bo polskie - kształtowanie postaw patriotycznych” - scenariusz zajęć

„Fajne, bo polskie - kształtowanie postaw patriotycznych” - scenariusz zajęć
4.2
5 ocen
Oceń

Cele ogólne:

 

- Zapoznanie dzieci ze zwyczajami, tradycjami Świąt Wielkanocnych;
- Zacieśnienie więzi emocjonalnych między dziećmi, rodzicami, nauczycielem;
- Tworzenie warunków do podejmowania aktywności twórczej razem z rodzicami;

 

Cele operacyjne:

Dziecko:

 

- poznaje zwyczaje, tradycje Świąt Wielkanocnych;
- wykonuje pracę plastyczną o tematyce wielkanocnej z pomocą rodzica;
- kształtuje umiejętność wyrażania muzyki i ilustruje ją ruchem;
- odgaduje zagadki dotyczące Świąt Wielkanocnych;

 

Metody:

 

- Słowne: rozmowa, instrukcja, objaśnienia
- Czynne: samodzielnych doświadczeń, zadań stawianych dziecku
- Percepcyjne: obserwacja, pokaz, demonstracja

 

Formy pracy: grupowa, indywidualna

Środki dydaktyczne: ilustracje związane ze Świętami Wielkanocnymi oraz obrazki różnorodnych przedmioty, zagadki dotyczące Świąt Wielkanocnych, płyta Cd z melodia „ Kaczuszki”, papierowe koszyczki wielkanocne, styropianowe jajka i kurczaczki, elementy dekoracyjne, klej.

 

 

Plan zajęć otwartych:

 

1. Powitanie przez nauczycielkę przybyłych na zajęcia gości.

2. Zabawa na powitanie - „Witam wszystkich, którzy…” – dzieci i nauczyciel stają w kręgu. Prowadzący wypowiada różne powitania. Dzieci, które uważają, że zostały powitane wykonują określone przez nauczyciela ruchy, np. Witam wszystkich, którzy przyszli do przedszkola…; Witam wszystkich , którzy są uśmiechnięci…

 

3. Podanie celu spotkania, rozmowa na temat nadchodzących świąt Wielkanocnych: Spotkaliśmy się dzisiaj ponieważ zbliżają się święta… jakie (pytanie do dzieci)?  Z czym Wam się kojarzą Święta Wielkanocne?  Jak przygotowujemy się do świąt Wielkanocnych?   Jakie znacie tradycje świąt Wielkanocnych?

 

4. Zabawa - Co pasuje do Świąt Wielkanocnych? - Nauczyciel przygotowuje ilustracje związane ze Świętami Wielkanocnymi oraz obrazki różnorodnych przedmiotów. Dzieci wybierają te, które pasują do zbliżających się Świąt Wielkanocnych i próbują uzasadnić odpowiedź.

 

5. Rozwiązywanie zagadek dotyczących Świąt Wielkanocnych.
 
6.  Zabawa muzyczno-ruchowa do melodii „Kaczuszki”.

7. Działalność plastyczna - Dla rodziców i dzieci przygotowane są stanowiska pracy przy stolikach. Na każdym stoliku przygotowane są papierowe koszyczki wielkanocne styropianowe jajka i kurczaczki, klej, pędzelki oraz przeróżne ozdoby, które wg inwencji rodziców i dzieci będą wykorzystane do ozdabiania pisanek i koszyczków.

 

8. Prezentacja prac dzieci, zakończenie  i podziękowanie za udział w zajęciach.

 

 

Opracowała: Edyta Nowicka

Twoje uwagi i pomysły

Tagi