Figury wokół nas - scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci 3-letnich

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Figury wokół nas - scenariusz zajęć matematycznych dla dzieci 3-letnich
2.5
2 oceny
Oceń
Drukuj

Temat zajęć: Figury wokół nas

 

Grupa: 3-latki

 

Podstawa programowa:

 

IV/12 klasyfikuje przedmioty według: wielkości, kształtu, koloru, przeznaczenia, układa przedmioty w grupy, szeregi, rytmy, odtwarza układy przedmiotów i tworzy własne, nadając im znaczenie, rozróżnia podstawowe figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt);

Treści zgodne z wybranym programem wychowania przedszkolnego:

rozpoznaje podstawowe figury geometryczne.


Cele zajęć:

 

I. Cel główny:

 

Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i nazywania figur geometrycznych.

 

II. Cele operacyjne:

 

Dziecko:
- śpiewa i ilustruje ruchem treść piosenki,
- w skupieniu słucha wiersza,
- czeka na swoją kolej,
- nie przeszkadza innym podczas wykonywania zadań,
- rozpoznaje i nazywa figury geometryczne (koło, kwadrat, trójkąt).

 

Metody:

 

Słowne: rozmowa, objaśnienia, instrukcje,
Oglądowa: pokaz, obserwacja,
Czynna: zadań stawianych dziecku,

 

Formy pracy:

 

- indywidualna,
- z całą grupą.

 

Pomoce dydaktyczne: magnetofon, płyta CD, tekst wiersza, miseczki, figury geometryczne, warzywa, wędliny, ser, pieczywo w kształcie figur geometrycznych, tacki.

Plan zajęć:

1. Zabawa integracyjna z piosenką „Dzień dobry…” (muzyka M. Kluza, słowa M. Kluza). Śpiewanie i ilustrowanie piosenki ruchem.

2. Słuchanie wiersza „Koszyk figur”.

Koszyk pełen figur mam
Pomieszały mi się tam.
Bardzo proszę Was, kochani
ułóżcie je zgodnie z kształtami.


3. Zabawa matematyczna „Porządkowanie figur”. Dzieci segregują figury do obręczy oznaczonych kartonikami z odpowiednim kształtem (trójkąt, kwadrat, koło).

4. Zabawa ruchowa „Figurowe domki” - gdy muzyka gra, dzieci tańczą, kiedy przestaje grać, nauczyciel wypowiada hasło: koło, trójkąt lub kwadrat. Zadaniem dzieci jest stanięcie na figurze, którą wypowiedział nauczyciel. 

5. Zabawa matematyczna „Co to za kształt?”. W przedmiotach codziennego użytku dzieci odnajdują figury geometryczne, nazywają je i odkładają na odpowiednią figurę.

6. Zabawa matematyczna „Zakupy z figurowego  sklepu” - dzieci otrzymują tackę z produktami spożywczymi pokrojonymi w kształty figur geometrycznych. Ich zadaniem jest określenie, w którym sklepie zostały kupione: koło, trójkąt lub kwadrat. Następnie, wykonują kanapki. Po wykonaniu kanapek następuje ich degustacja.

 

Opracowanie: Barbara Kornecka

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi