Przedszkole Integracyjne Sióstr św. Elżbiety im. bł. Mari Merkert (Grudziądz)
Udogodnienia
- język angielski
- logopeda
- psycholog
- rytmika
- gimnastyka ogólnorozwojowa
- korektywa
- zajęcia teatralne
- urodziny
- warsztaty dla dzieci
- imprezy tematyczne
Opis obiektu
Przedszkole Integracyjne Sióstr św. Elżbiety im. bł. Mari Merkert w Grudzioądzu wspiera w rozwoju zarówno dzieci niepełnosprawne, jak i pełnosprawne. W naszej placówce uczymy tolerancji, wzajemnej akceptacji i zrozumienia.
Celem przedszkola jest:
- Zapewnienie dzieciom uczęszczającym do przedszkola opieki, wychowania i edukacji odpowiednich do wieku, tempa i dynamiki rozwoju psychofizycznego od 2,5 roku życia do rozpoczęcia nauki w klasie pierwszej szkoły podstawowej.
- Wspomaganie dzieci ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się, zaburzeniami komunikacji językowej, z chorobami przewlekłymi, niedostosowanych społecznie lub zagrożonych niedostosowaniem społecznym zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi.
- Wspieranie we wszystkich sferach (psychicznej, fizycznej, emocjonalnej, duchowej, moralnej, zdrowotnej) z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb każdego dziecka.
- Umożliwienie dziecku niepełnosprawnemu aktywnego uczestnictwa w życiu przedszkola i środowiska lokalnego.
Baza przedszkola
W budynku Domu Zgromadzenia sióstr św. Elżbiety funkcjonuje Specjalny Ośrodek Wychowawczy. Przebywają tu dziewczęta od 7-24 roku, jeżeli posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Budynek otoczony jest ogrodem, na którym znajduje się plac zabaw pełniący rolę rekreacyjno – dydaktyczną.
Placówka jest przystosowana do potrzeb dzieci zdrowych i niepełnosprawnych, bez barier architektonicznych. Posiada gabinety terapii wyposażone w specjalistyczne pomoce i programy multimedialne pozwalające na optymalną pracę z dzieckiem. Sala doświadczeń świata wyposażona jest w bardzo nowoczesny sprzęt, urządzenia i programy do stymulacji rozwoju dzieci oraz do specjalistycznej diagnozy i terapii różnych dysfunkcji i mikrodeficytów. Pracownia logopedyczna posiada nowoczesne programy do diagnozy i ćwiczeń logopedycznych. Dzieci korzystają również z pracowni plastycznej i fitness, a w auli teatralno- kinowej przedstawiają swoje umiejętności podczas występów z różnych okazji Przedszkola.
W placówce znajdują się specjalistyczne gabinety: logopedyczny, pedagogiczny, sala doświadczania świata, sala fitness, pracownia plastyczna a przede wszystkim aula teatralno-kinowa, gdzie odbywają się wszelkie uroczystości i występy dzieci na różne okazje przedszkolne. Posiadamy też przestrzenny i wyposażony plac zabaw,
https://www.facebook.com/npigdzGaleria
Program nauczania
Koncepcja pracy naszego przedszkola oparta jest na rozwijaniu inteligencji wielorakiej naszych wychowanków. To od nas nauczycieli, rodziców w dużym stopniu zależy, które talenty rozkwitną, a które być może nigdy się nie ujawnią.
Nasze przedszkole jest miejscem tak zorganizowanym, aby istniała możliwość wyboru dowolnej, różnorodnej aktywności dziecka. Przedszkolak, który ma możliwość decydowania o tym, w jaki sposób chce się bawić, ujawnia swoje zainteresowania, upodobania. Swoboda wyboru umożliwia diagnozę inteligencji każdego dziecka, a ta pozwala nauczycielowi określenie jego potencjału oraz kreowanie warunków i dobór sposobów jego rozwijania. W tym procesie ważną rolę odgrywa również rodzina, która pomaga nauczycielowi diagnozować potencjał rozwoju dziecka i uczestniczy w działaniach przedszkola , ukierunkowanych na rozwój inteligencji wielorakich.
W codziennej pracy z dziećmi w naszym przedszkolu wykorzystuje się różne metody, oraz elementy niektórych z nich. Zarówno wszystkie metody, jak i techniki służą wspomaganiu wszechstronnego rozwoju dziecka rozbudzając jego aktywność twórczą, zapewniając pozytywną motywację do podejmowania zadań, a tym samym rozwijając wiarę we własne siły i możliwości. Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.
Na potrzeby małego dziecka zagrożonego niepełnosprawnością w przedszkolu prowadzone jest wczesne wspomaganie rozwoju dziecka zwane również wczesną rewalidacją. Są to wielospecjalistyczne, kompleksowe i intensywne działania mające na celu stymulowanie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny i komunikację małego dziecka niepełnosprawnego lub zagrożonego niepełnosprawnością, od chwili jej wykrycia do czasu podjęcia przez dziecko nauki w szkole, także – pomoc i wsparcie udzielane rodzicom i rodzinie w nabywaniu przez nich umiejętności postępowania z dzieckiem w zakresie określonym przez indywidualny program wczesnego wspomagania.
Przedszkole realizuje program „Razem w przedszkolu”
Przygotowujemy naszych przedszkolaków do różnego rodzaju imprez, w których zazwyczaj uczestniczą całe rodziny. Uczestnictwo w tych aktywnościach daje motywacje do działania, podnosi samoocenę dziecka oraz wzmacnia wiarę we własne siły. Dzieci niepełnosprawne odnoszą sukcesy również często jak ich pełnosprawni rówieśnicy.