„Indiańska wioska” - scenariusz zajęć dla 3-4-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„Indiańska wioska” - scenariusz zajęć dla 3-4-latków
5.0
1 ocena
Oceń
{

Scenariusz zajęć z cyklu „Podróże po świecie”


Grupa wiekowa: 3-4 latki

Cele:

 

- poznanie kultury indiańskiej,
- udział w zabawach inspirowanych kulturą indiańską,
- reagowanie całym ciałem na opowieść ruchową,
- kształtowanie reakcji na sygnał,
- czerpanie radości z zabaw,

Metody:

 

- Metoda opowieści ruchowej,
- Metody zabaw ruchowych,

Formy: Zbiorowa

Środki dydaktyczne: Namiot tipi (lub chusta animacyjna), pióropusze, farby do malowania twarzy, konie na biegunach, łuk, strzały, szarfy, tamburyn,

 

 

Przebieg zajęć:

 

1. Powitanie dzieci w stylu indiańskim.

 

2. Wskazanie na mapie kontynentu, z którego wywodzi się kultura indiańska – Ameryki Północnej.

 

3. Zaproszenie dzieci do namiotu tipi i przygotowanie dzieci do zabawy (wręczenie dzieciom pióropuszy, malowanie im twarzy).

 

4. Opowieść ruchowa – dzieci reagują całym ciałem na tekst opowieści:

 

Dawno temu, w pewnej wiosce żyli Indianie. Krzyżując nogi, siadali ze swoim wodzem wokół ogniska i witali się, wołając „ooo” (dzieci uderzają otwartą dłonią w usta kilka razy). Siadali bardzo blisko siebie, jeszcze bliżej, by ogrzać swe dłoni przy ogniu (przesuwają się bliżej środka koła, wyciągają ręce przed siebie). Gdy już rozgrzali ręcę, rozgrzewali także nogi (wyciągają nogi przed sobie, uderzają piętami o podłogę), a następnie wyruszali na polowanie (wstają). Szli długo przed siebie (maszerują za n-lem), poszukiwali zwierzyny (rozglądają się na boki). Napotkane przeszkody pokonywali bez trudu: wchodzili na szczyt góry (kolana wysoko do góry), przepływali rzekę (naśladują płynięcie), omijali wielkie głazy (przeskakują). Aż w końcu doszli do miejsca (zatrzymują się), gdzie pasł się duży bizon. Cicho podeszli bliżej (idą powoli na palach), wyciągnęli łuk i strzały, naprężyli cięciwę i strzelili (naśladują). Radość była ogromna (podskakują, ręce skierowane ku górze), Indianie z upolowanym bizonem wrócili do wioski (naśladują niesienie, siadają na dywanie).

 

5. Rozmowa na temat opowieści, wyjaśnienie niezrozumiałych słów (bizon, tipi).

 

6. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Indianie na polanie, Indianie w namiocie” – dzieci biegają dookoła namiotu tipi w rytm uderzeń w tamburyn, na sygnał n-la chowają się w namiocie.

 

7. Zabawa ruchowa „Polowanie na bizony” – n-l wręcza szarfy, które dzieci umieszczają z tyłu, tworząc ogon (końcówka umieszczona w spodniach). Dzieci biegają po dywanie, n-l próbuje wyciągnąć dzieciom szarfy. Rolę Indianina, który łapie ogony, może odegrać również dziecko. Na koniec zabawy n-l zaprasza wybrane dzieci, które próbują złapać ogon n-la.

 

8. Zabawa tematyczna „W wiosce indiańskiej” – swobodne zabawy dzieci w namiocie tipi z wykorzystaniem koni na biegunach, pióropuszy, łuku i strzał.

 

9. Pożegnanie dzieci w stylu indiańskim.


Opracowała: Anna Radlińska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi