Jak bezpiecznie poruszać się po drodze? - scenariusz spotkania z policjantem
Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

4.0
1 ocena
Komentarze (0)
Temat kompleksowy:
- BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA
Temat dnia:
- Jak bezpiecznie poruszać się po drodze? – spotkanie z policjantem. Zaznajomienie dzieci z zasadami oraz uczestnikami ruchu drogowego. Zapoznanie z pracą policjanta, wyglądem policyjnego munduru, jego wyposażeniem.
Uczestnicy:
- zaproszeni policjanci z Komendy Policji w Komorowicach, nauczycielki i dzieci ze wszystkich grup
Cele główne:
- poznanie podstawowych wiadomości związanych z udziałem dzieci w ruchu drogowym
- wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
- poszerzenie wiedzy o pracy policji
- przyswojenie wiedzy o zagrożeniach na drodze
Cele szczegółowe:
- dziecko potrafi bezpiecznie poruszać i zachować się na drodze
- zna zasady przekraczania jezdni
- zna i rozpoznaje najczęściej spotykane znaki drogowe
- wie, że zabawy w pobliżu jezdni są niebezpieczne
- wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia
- wie, jak wygląda policyjny mundur i w co jest wyposażony każdy policjant
- zna numery alarmowe jednostek ratowniczych (straż, policja, pogotowie)
Metody:
- pogadanka
- pokaz
- działanie
Formy:
- zbiorowa
Środki dydaktyczne:
- wyposażenie policjanta
- sylwety znaków drogowych
- magnetofon i taśma z nagraniem ruchu ulicznego, płyta CD
- tamburyno, krążki – czerwony i zielony
- elementy odblaskowe
Przebieg zajęć
1. Zagadka słuchowa, której celem jest wskazanie, czym zajmują się nasi goście (odtwarzanie nagrania odgłosów ruchu ulicznego).
2. Powitanie i przedstawienie gości oraz podanie celu spotkania.
3. Pogadanka prowadzona przez funkcjonariuszy policji drogowej:
- zasady poruszania się pieszych w mieście (poruszanie się prawą stroną chodnika, koniecznie pod opieką dorosłych, przechodzenie przez jezdnię w miejscach wyznaczonych)
- przechodzenie przez jezdnię (przejście bez sygnalizacji, przejście z sygnalizacją świetlną – omówienie znaczenia kolorów na sygnalizatorze świetlnym)
- miejsca szczególnie niebezpieczne (skrzyżowania, przejazdy kolejowe)
- demonstracja elementów odblaskowych na mundurze policjanta oraz przykładowe rozmieszczenie na odzieży dziecięcej (podkreślenie znaczenia „światełek” dla bezpieczeństwa dzieci)
- przedstawienie sposobów zachowania się dziecka podczas spotkania z nieznajomym (wskazywanie właściwych zachowań).
4. Zabawa ruchowa „Samochody”.
5. Zabawa dydaktyczna „Wskaż prawidłowy znak” – dzieci spośród sylwet znaków wybierają te, których znaczenie podaje policjant.
6. Wspólny śpiew piosenki „Kolorowe światła”.
7. Wręczenie policjantom drobnych upominków i pożegnanie gości.
Opracowanie: Anna Żur