Jak bezpiecznie poruszać się po drodze? - scenariusz spotkania z policjantem

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Jak bezpiecznie poruszać się po drodze? - scenariusz spotkania z policjantem
Oceń
Drukuj

Temat kompleksowy:

  • BEZPIECZNA DROGA DO PRZEDSZKOLA


Temat dnia:

  • Jak bezpiecznie poruszać się po drodze? – spotkanie z policjantem. Zaznajomienie dzieci z zasadami oraz uczestnikami ruchu drogowego. Zapoznanie z pracą policjanta, wyglądem policyjnego munduru, jego wyposażeniem.


Uczestnicy:

  • zaproszeni policjanci z Komendy Policji w Komorowicach, nauczycielki i dzieci ze wszystkich grup


Cele główne:

  • poznanie podstawowych wiadomości związanych z udziałem dzieci w ruchu drogowym
  • wdrażanie do przestrzegania zasad bezpieczeństwa
  • poszerzenie wiedzy o pracy policji
  • przyswojenie wiedzy o zagrożeniach na drodze


Cele szczegółowe:

  • dziecko potrafi bezpiecznie poruszać i zachować się na drodze
  • zna zasady przekraczania jezdni
  • zna i rozpoznaje najczęściej spotykane znaki drogowe
  • wie, że zabawy w pobliżu jezdni są niebezpieczne
  • wie, jak należy zachować się w sytuacjach zagrożenia
  • wie, jak wygląda policyjny mundur i w co jest wyposażony każdy policjant
  • zna numery alarmowe jednostek ratowniczych (straż, policja, pogotowie)


Metody:

  • pogadanka
  • pokaz
  • działanie


Formy:

  • zbiorowa


Środki dydaktyczne:

  • wyposażenie policjanta
  • sylwety znaków drogowych
  • magnetofon i taśma z nagraniem ruchu ulicznego, płyta CD
  • tamburyno, krążki – czerwony i zielony
  • elementy odblaskowe

 

Przebieg zajęć


1. Zagadka słuchowa, której celem jest wskazanie, czym zajmują się nasi goście (odtwarzanie nagrania odgłosów ruchu ulicznego).

2. Powitanie i przedstawienie gości oraz podanie celu spotkania.

3. Pogadanka prowadzona przez funkcjonariuszy policji drogowej:

  • zasady poruszania się pieszych w mieście (poruszanie się prawą stroną chodnika, koniecznie pod opieką dorosłych, przechodzenie przez jezdnię w miejscach wyznaczonych)
  • przechodzenie przez jezdnię (przejście bez sygnalizacji, przejście z sygnalizacją świetlną – omówienie znaczenia kolorów na sygnalizatorze świetlnym)
  • miejsca szczególnie niebezpieczne (skrzyżowania, przejazdy kolejowe)
  • demonstracja elementów odblaskowych na mundurze policjanta oraz przykładowe rozmieszczenie na odzieży dziecięcej (podkreślenie znaczenia „światełek” dla bezpieczeństwa dzieci)
  • przedstawienie sposobów zachowania się dziecka podczas spotkania  z nieznajomym (wskazywanie właściwych zachowań).


4. Zabawa ruchowa „Samochody”.

5. Zabawa dydaktyczna „Wskaż prawidłowy znak” – dzieci spośród sylwet znaków wybierają te, których znaczenie podaje policjant.

6. Wspólny śpiew piosenki „Kolorowe światła”.

7. Wręczenie policjantom drobnych upominków i pożegnanie gości.

Opracowanie: Anna Żur

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi