Jak zadbać o wizerunek przedszkola?

Jak zadbać o wizerunek przedszkola?
Drukuj Skomentuj

PR to nic innego jak tworzenie i utrzymywanie stosunków (komunikacji) z otoczeniem. Duże firmy wykorzystują strategie PR-owe w celu wzmocnienia swojego wizerunku, poprawienia relacji z otoczeniem oraz planowania odpowiednich reakcji na sytuacje kryzysowe. Bardzo wiele z elementów tych strategii wykorzystuje szybkość i powszechny dostęp do Internetu: maile, newslettery, social media, reklamy na stronach, itd. Czy więc przedszkola też powinny zadbać o swój wizerunek w Internecie? Wydawać by się mogło, że nie ma takiej potrzeby. Warto jednak się zastanowić: czy jeśli wszystkie przedszkola oferują tą samą usługę, to na podstawie czego rodzice wybiorą właśnie Twoje?

Korzyści z prowadzenia komunikacji kanałami internetowymi


Przedszkola, podobnie jak szkoły, powinny przekazywać informacje przede wszystki pomiędzy kilkoma grupami: dyrektorem, nauczycielami i rodzicami (a w przypadku starszych klas: uczniami). Prowadzenie strony internetowej albo jednego z kanałów social mediowych może to znacznie ułatwić.

Dodatkowo strona internetowa jest miejscem, gdzie można zebrać najistotniejsze informacje: dane kontaktowe, rozkład zajęć, dokumentów do pobrania, itd. W przypadku umieszczania na bieżąco zdjęć i opisów wydarzeń przez przedszkole, jest to też miejsce, gdzie rodzice mogą w łatwy sposób podejrzeć, jak wygląda codzienność w placówce.

Jednak samo prowadzenie relacji z tego, co się dzieje w przedszkolu, może być za mało. Co więc jeszcze warto wziąć pod uwagę przy kreowaniu wizerunku placówki?

 

Pierwsza zasada: zawsze mów prawdę.


Wydaje się banalne, ale trzeba to podkreślić: kreowanie wizerunku powinno odbywać się świadomie, w oparciu o posiadane cechy i wartości. Dobry wizerunek buduje się często latami, ale można go zniszczyć bardzo szybko. Wykrycie fałszu w którymkolwiek momencie może zniweczyć wcześniejsze wysiłki.

 

Zastanów się nad charakterem swojego przedszkola


Jak było wcześniej napisane - konkurencja wśród przedszkoli jest bardzo duża. Warto więc zastanowić się, co wyróżnia Twoją ofertę. Jak możesz określić charakter swojej placówki? Jaka była idea przyświecająca jej powstaniu; jakie metody są wykorzystywane w pracy; jakie wartości są przekazywane dziecku? Współczesne przedszkola to nie tylko “przechowalnia dzieci” - istnieją przedszkola ekologiczne, integracyjne, językowe, angażujące rodziców, itd.

Możesz też zrobić wywiad wśród rodziców, którzy już zapisali swoje dzieci do Twojej placówki. Dlaczego ją wybrali? Co ich zdaniem wyróżnia Twoje przedszkole? Możesz posłużyć odpowiednio zbudowanymi ankietami, żeby zdobyć informacje, co jest pozytywnie oceniane w Twoim przedszkolu, a co warto by poprawić.

 

Zaplanuj komunikację


Wybierz trzy cechy, które najbardziej chcesz wyróżnić. Wydaje Ci się, że to za mało? Zbyt duża ilośc komunikatów będzie miała mniejsza siłę wyrazu. Poza tym lepiej, żeby rodzice zapamiętali trzy wyróżniki, niż - w natłoku informacji - żaden.

Wyróżniki omów ze swoimi pracownikami, tak by każdy miał świadomość tego, czym ma się promowac Twoja placówka. Zastanówcie się, jakich kanałów komunikacyjnych już używacie (nawet jeśli na ten moment jest to tylko strona internetowa). Czy Wasze wartości są tam wystarczająco jasno przedstawiane?

Możesz też pomyśleć o podjęciu współpracy z firmą PR-ową, która pomoże Ci uspójnić materiały i zbudować strategię działania.

 

Zastanów się nad innymi kanałami komunikacji


W dalszym etapie dobrze jest pomyśleć o tym, by poszerzyć ilość mediów, w których będzie się mówiło o Twoim przedszkolu. Tu również przydałyby się rozmowy z rodzicami: skąd dowiedzieli się o Twojej placówce? Dzięki ich wypowiedziom dowiesz się, gdzie reklamowanie najbardziej Ci się opłaca, a przedstawianie wizerunku swojego przedszkola może przynieść największe efekty.

 

Na co zwracają uwagę rodzice? Zobacz: Jak wybrać najlepszą placówkę dla dziecka?

 

Jakich mediów używają rodzice i opiekunowie Twoich dzieci? Poza własną stroną internetową, jakie social media jesteś w stanie wykorzystać? A co z innymi portalami?

Serwisy typu Przedszkola.edu.pl są dobrym sposobem na zaprezentowanie swojej placówki. Korzystając z naszej bazy, rodzice mają porównanie wielu różnych przedszkoli oraz standardów, jakie oferują. W prezentacji można opisać, jakie wartości przyświecają placówce, z jakich zajęć może skorzystać dziecko oraz dodać zdjęcia prezentujące atrakcyjność przedszkola.

 

 

Może zainteresuje Cię też:

Jak wygląda fiński system edukacji?

Dziecko zdolne w przedszkolu - jak rozwijać jego potencjał?

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi