"Jedziemy na wycieczkę" konspekt zajęcia dla 3-latków
Edukacja w zakresie mowy i myślenia: Uczę się myśleć, mówić, słuchać i rozumieć; Edukacja w zakresie przygotowania do pisania i czytania.
Grupa wiekowa: 3-latki
Program: „ ABC... program wychowania przedszkolnego XXI wieku” A. Łada-Grodzicka DKW-4013-1/00, I. Majchrzak „Odimienna metoda nauki czytania”.
Cel ogólny: Wdrażanie dzieci do uważnego słuchania poleceń nauczycielki i dokładnego ich wykonywania. Rozpoznawanie swoich wizytówek.
Dziecko:
- uważnie słucha poleceń nauczycielki i rozumie je,
- dokładnie wykonuje polecenia nauczycielki,
- rozpoznaje swoją wizytówkę,
- rozpoznaje i nazywa wiejskie zwierzęta,
- aktywnie uczestniczy w zabawie,
- potrafi ułożyć obrazek z kilku części.
Metody: czynne, słowne, elementy metody I. Majchrzak.
Środki wspomagające działanie: dla każdego dziecka wizytówka, kolorowe kartki z imionami dzieci (na każdej kartce 4 imiona), naklejki ze zwierzętami wiejskimi, kwiatek z imieniem- dla każdego dziecka, w kopertach obrazki do układania, chusta animacyjna „Klanzy”, płyta z utworami: „Pszczółki", „Jedzie pociąg”(akompaniament).
PRZEBIEG ZAJĘCIA
1. Odszukanie na stoliku swojej wizytówki i umieszczenie jej na tablicy obecności.
2. Zaproszenie dzieci na wycieczkę na wieś. Zabawa do piosenki „Jedzie pociąg” (akompaniament)- Dzieci stoją w gromadce, nauczycielka prowadzi pociąg. Kiedy muzyka zostaje przerwana, nauczycielka pokazuje kartkę z imionami 4 dzieci. Do pociągu wsiadają dzieci, których imiona znajdują się na kartce. Zabawa jest powtarzana, aż wszystkie dzieci wsiądą do pociągu. Pociąg wyjeżdża na holl.
3. Zabawa z chustą „Klanzy”: Dzieci otrzymują naklejki ze zwierzętami wiejskimi, oglądają je, nazywają i naklejają na bluzce. Na podane przez nauczycielkę hasło poszczególne „zwierzęta” przebiegają pod chustą.
4. Zabawa przy muzyce „Pszczółka”- Dzieci naśladują latające pszczółki, szukają kwiatka ze swoim imieniem i „zbierają pyłek”.
5. Dzieci przy piosence „Jedzie pociąg” wracają do sali. Nauczycielka prosi aby poszukały na stoliku koperty ze swoim imieniem, usiadły i ułożyły obrazek ze znajdujących się w kopercie części.
6. W nagrodę za poprawne ułożenie obrazka każde dziecko dostaje taki sam obrazek w całości.
Opracowała: Lucyna Bąk