Karnawałowa podróż przez kontynenty - scenariusz imprezy w grupie 3 i 4-latków
1.5
CELE:
- poznanie tradycji związanej z karnawałem na różnych kontynentach,
- poznanie muzyki charakterystycznej dla określonych kontynentów,
- kultywowanie tradycji związanych z okresem karnawałowym,
- wzmacnianie więzi i pozytywnych relacji w grupie rówieśniczej,
- wytworzenie atmosfery radosnej zabawy.
METODY:
- metody aktywizujące – Pedagogika Zabawy (zabawy, piosenki i tańce integracyjne).
FORMA:
- zbiorowa,
- indywidualna.
WYSTRÓJ SALI:
- Sala podzielona na 5 części – każda część stanowi jeden kontynent (Ameryka, Europa, Afryka, Azja i Antarktyda) i zawiera elementy charakterystyczne dla tych części świata:
· Afryka – palmy, drzewa, piramidy, małpki, lwy, tygrysy itp.,
· Antarktyda – foki, pingwiny, igloo, kry lodowe, itp.,
· Europa – wieża Eiffla, holenderskie wiatraki, Mc Donald’s, itp.,
· Azja – lampiony, smok, chińskie napisy, itp.,
· Ameryka Północna – Indianie, wigwam
- dekoracja wykonana z papieru, tkanin, bibuły, styropianu, kartonów, itp. materiałów.
Przebieg:
1. Powitanie uczestników – zabawa pt. „Witamy wszystkich tych, którzy…” (np. są dziś uśmiechnięci, mają długie włosy, niebieskie oczy, lubią słodycze, lubią tańczyć, itp.).
2. „Pokaz mody” przy piosenkach z filmu „Akademia Pana Kleksa” (rewia strojów karnawałowych).
3. Podróż na Antarktydę – zabawa „Jedzie pociąg”.
GRENLANDIA – ESKIMOSEK ODARPI
Prezentacja małego chłopca przez nauczycielkę.
Hej, saneczki ciągną pieski
Eskimos pogania
Z zimna w oczach stają łezki,
Ciepło od biegania.
Oj, pingwinie na bok zmykaj
Bo Eskimos jedzie
Do niedźwiedzia polarnego
Po solone śledzie.
A ty zorzo świeć wesoło
Gdy Eskimos jedzie
Z foką, która bardzo lubi
Posolone śledzie.
- „Powitanie Eskimosów” – dzieci witają się za pomocą nosków przez pocieranie „noskami”,
- zabawa taneczna przy piosence pt. „Pingwinek, zima, zima.
- zabawa naśladowcza przy piosence pt. „Rozruszanka”.
- Konkurs – zabawa taneczna na gazecie / krze lodowej.
4. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
5. Podróż do Ameryki – zabawa „Jedzie pociąg”.
AMERYKA PÓŁNOCNA – INDIANIN (Ryczący Bawół)
Nauczycielka przedstawia dzieciom postać Indianina i jego domu.
To nasz przyjaciel czerwonoskóry,
Ryczący Bawół – zwą go niektórzy.
Razem z indiańską rodziną swą
mieszka w wigwamie – to jego dom.
Znacie go z filmów o Indianach,
którzy w skórzanych chodzili ubraniach.
A gdy na łowy szli na bizony
to malowali na twarzach wzory.
Kiedy przy ogniu wspólnie siadali
to fajkę pokoju wypalali.
Z łuku strzelali, konno jeździli
i wtedy bardzo szczęśliwie żyli.
- „Strzelanie do puszek” – konkurs (strącanie puszek za pomocą styropianowych piłeczek).
- „Wyścig stóp” – konkurs (chodzenie po wyznaczone- linii stopa za stopą).
- Zabawa przy muzyce country.
8. Wspólna zabawa przy muzyce dla dzieci.
9. Podróż do Afryki – zabawa „Jedzie pociąg”
AFRYKA – MURZYNEK BAMBO
Nauczycielka przedstawia dzieciom postać małego Murzynka. Zadanie dla dzieci: Uważne odsłuchanie wiersza Juliana Tuwima pt.: „Murzynek Bambo”, odpowiedź na pytania dotyczące tekstu.
Murzynek Bambo w Afryce mieszka,
Czarną ma skórę ten nasz koleżka.
Uczy się pilnie przez całe ranki
Ze swej murzyńskiej pierwszej czytanki.
A gdy do domu ze szkoły wraca,
Psoci, figluje – to jego praca.
Tragedia, gdybym to wszystko powiedziała dzieciom to same by mnie poprawiały. Nawet nie sprawdzam dalszej części scenariusza.
Nigdy nie widziałam tylu błędów w jednym scenariuszu, niech ktoś to usunie ,żeby już nikt nie powielał tych bzdur !!!!
Bawoły w Ameryce😂chyba bizony🤣
A kto mieszka w igloo na Antarktydzie???? Chyba pingwiny 😂😂😂
Tygrysy w Afryce? Powaznie?