Koła, kółka i kółeczka - scenariusz zajęć terapeutycznych

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Koła, kółka i kółeczka - scenariusz zajęć terapeutycznych
3.0
1 ocena
Oceń
{

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU „WZORY I OBRAZKI” M. FROSTIG, D. HORNE

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ TERAPEUTYCZNYCH Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU „WZORY I OBRAZKI” M. FROSTIG, D. HORNE


Temat:

  • Koła, kółka i kółeczka – utrwalanie znajomości koła. Ćwiczenia usprawniające percepcję wzrokowo-ruchową

Cel ogólny:

  • Kształtowanie umiejętności różnicowania koła.
  • Doskonalenie percepcji wzrokowo - ruchowej.

Cele operacyjne:

  • Dziecko rozpoznaje koła spośród innych figur geometrycznych, nazywa je
  • Dziecko różnicuje koła w oparciu o pojęcia wielkości duże, małe,
  • Dziecko potrafi narysować koło po wzorze.

Formy pracy:

  • indywidualna

Metody pracy:

  • słowna, czynna, oglądowa

Środki dydaktyczne:

  • koła pocięte na części i wzór do nich, różne figury geometryczne, płyta z muzyką, karta pracy z programu „Wzory i obrazki” Frostig. M, Horne D nr 64, karton z narysowanym kołem, klej.

 

Przebieg zajęć


Część wstępna:
I Powitanie. Zabawa paluszkowa „Tańcowały dwa Michały”
Kreślenie kół palcem wskazującym i kciukiem do wierszyka w powietrzu, na kartce z grysikeim itp.

„Dwa Michały”
Tańcowały dwa Michały
Jeden – duży
Drugi – mały
Jak ten duży
Zaczął krążyć
To ten mały
Nie mógł zdążyć.

II Osoba prowadząca zajęcia pokazuje dziecku jakąś figurę geometryczną i poleca dziecku wskazanie przedmiotu o podobnym kształcie. Jeżeli jest to koło to dziecko powinno wskazać np.: tarczę zegara, obręcz. Jeżeli pokaże prostokąt to dziecko powinno wskazać np.: ławkę, książkę, okno, drzwi.

Część właściwa:
I Składanie kół z części na wzorze i wg wzoru.
Zadaniem dziecka jest złożenie koła z części na wzorze lub w oparciu o wzór. Koła pocięte są w różny sposób i składają się z różnej ilości elementów.

II Wyszukiwanie kół spośród innych figur geometrycznych. Dziecko wyszukuje koła różnej wielkości, koloru spośród innych figur geometrycznych.

III Segregowanie kół wg. wielkości.
Koła wyszukane w zadaniu 2 dziecko dzieli wg wielkości (małe, duże), można również koła posegregować wg. koloru. Przeliczanie kół.

IV Zabawa ruchowa „Tworzenie form”.
Dziecko otrzymuje długi sznur związany tak, by można było z niego utworzyć różne formy. Na zawołanie nauczyciela dziecko tworzy: koło, kwadrat, koło, prostokąt, koło, trójkąt itd.

V Zastosowanie formy origami płaskie z kółek. Dziecko wykonuje barwnego motyla z kółek wg instrukcji nauczyciela.

VI Karta pracy „Wzory i obrazki” zał. nr 1
Na tej kartce jest wiele małych i dużych kółek. Są tu również inne figury. Weź teraz kredkę i obrysuj wszystkie kółka, które uda Ci się znaleźć.

VII Zabawa relaksacyjna: „Lubić samego siebie”

Pliki do pobrania

Twoje uwagi i pomysły

Dodane komentarze (1)

Tagi