Konspekt zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci 5 i 6 letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Konspekt zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci 5 i 6 letnich
Oceń
{

Temat: „Smerfny świat”– przeciwdziałanie wadom postawy
Wada: plecy okrągłe
Wiek dzieci: 5-6 lat
Czas: 30-40 minut

Temat: „Smerfny świat”– przeciwdziałanie wadom postawy
Wada: plecy okrągłe
Wiek dzieci: 5-6 lat
Czas: 30-40 minut


Plecy okrągłe są wadą w płaszczyźnie strzałkowej. U dziecka z tą wadą zaobserwować można:

 

- głowę wysuniętą do przodu
- barki wysunięte do przodu
- klatkę piersiową spłaszczoną, zapadniętą
- łopatki odstające, rozsunięte
- kifozę piersiową nadmiernie uwypukloną.

 

Podczas badania bierzemy pod uwagę oględziny z przodu, oględziny z tyłu oraz z boku, gdzie możemy zaobserwować wyżej wymienione zmiany.

 

Cele :

 

  • rozciąganie mięśni:

- piersiowych

- zębatych

 

  • wzmacnianie mięśni:

- karku

- ściągających łopatek

- prostownika grzbietu odcinka

 

  • zwiększenie wydolności układu oddechowego
  • wyrobienie nawyku prawidłowej postawy ciała

Przybory: magnetofon, płyta ze smerfnymi hitami, muzyka relaksacyjna, piłki duże i małe, szarfy, ławeczka, serso, woreczki, chusta Klanzy, ringo, peleryna Gargamela, smerfne czapki dla prowadzących, kapelusz czarownicy, obręcze, pachołki.

 

Przebieg zajęć:

 

Część  wstępna

 

Czynności organizacyjno- porządkowe:

 

Powitanie, podanie tematu zajęć, badanie postawy: oględziny z przodu, z tyłu, z boku.

 

1. Zaproszenie dzieci do „Świata Smerfów”.

 

Dzieci słuchając piosenki „ Smerfy”  maszerują z woreczkiem na głowie, klaśnięcie oznacza wspięcie na palce i dalszy marsz we wspięciu, ponowne klaśnięcie oznacza marsz na całych stopach.

 

2. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Uwaga Gargamel”.

 

Smerfy ukrywają się pod liśćmi (woreczki trzymane na głowie) i spacerują po lesie w rytm muzyki. Gdy muzyka milknie dzieci wykonują  siad skrzyżny z woreczkiem na głowie. Kiedy muzyka znów zacznie rozbrzmiewać podnoszą się i spacerują dalej. Podczas wykonywania siadu skrzyżnego i podnoszenia się zwracają uwagę, aby liść (woreczek) nie spadł oraz na proste plecy.

 

3. Zabawa ożywiająca „Smerf- posąg”.

 

Gargamel  i jego kot Klakier gonią smerfy, kogo dotkną zamienia się w posąg (zasypia w pozycji niskiej Klappa). Ostatnie 2 smerfy zostają nowym Gargamelem i Klakierem.

 

Część główna

 

4. Zabawa „Pomóż Pracusiowi”.

 

Dzieci stoją w 2 rzędach. Przed każdym rzędem leży piłka. Smerfy podają sobie cegły (piłkę)  nad głową, trzymając je oburącz. Ostatni Smerf idzie na początek.  Zabawa trwa do momentu wykonania ćwiczenia przez wszystkie dzieci.

 

5. Zabawa „Ćwicz z Osiłkiem”.

 

Dzieci kładą woreczek na głowie, otrzymują szarfy i trzymają je za końce przed sobą. Na raz smerfy wspinają się na palce i podnoszą napiętą szarfę najwyżej w górę. Wykonują to na wdechu. Na dwa opuszczają szarfę na łopatki i stają na całych stopach, robiąc to na wydechu. Na trzy znów wspinają się na palce i podnoszą napiętą szarfę najwyżej w górę, wykonując wdech. Na cztery opuszczają szarfę na wysokość klatki piersiowej, stając na całych stopach i robiąc wydech. Wykonując te ćwiczenia zwracają uwagę, aby woreczek nie spadł z głowy.

 

6. Zadanie Łasucha „ Sztafeta cukierkowa”.

Dzieci ustawione jak wyżej w dwóch rzędach jedno za drugim. Na dany sygnał przenoszą  na głowach tace (serso)z babeczką (woreczek) na drugą stronę i umieszczają je w obręczy, a tace obok. Następnie siadają za obręczą.

 

7. Zabawa „Żart Zgrywusa”.

 

Dzieci dobierają się parami. Jedno siada na ławce, a drugie staje za nim i kładzie ręce na jego barkach. Smerf Zgrywus posmarował klejem ławkę. Smerfy siedzące na ławce próbują się podnieść do góry, a stojące za nimi dzieci stawiają opór.

 

8. Zabawa „ Smerfy i czarownica”.

 

Twoje uwagi i pomysły

Tagi