Klub Malucha Tup-Tup (Kraków)

Klub Malucha Tup-Tup
zobacz więcej (5)
Wyświetl numer telefonu
Adres:
Wiedeńska 108, Kraków
Drukuj Dodaj ocenę

Standard

  • język angielski
  • logopeda
  • rytmika
  • gimnastyka ogólnorozwojowa
  • korektywa
  • zajęcia teatralne
  • urodziny
  • warsztaty dla dzieci
  • imprezy tematyczne

Opis obiektu

Witamy w Tup-Tupie!

Zapraszamy do naszego klubu malucha, który mieści się w Krakowie, przy ulicy Wiedeńskiej 108. Jesteśmy obiektem nowoczesnym, przystosowanym do potrzeb dzieci. Dokładamy wszelkich starań, by edukować dzieci poprzez zabawę oraz by rodzice czerpali satysfakcję i zadowolenie z wyboru naszego Klubu. Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie. Najważniejsze jest bezpieczeństwo, edukacja i zabawa - i to właśnie jesteśmy w stanie zapewnić maluchom. Nasza oferta skierowana jest do dzieci w wieku do 3 lat. Tup-Tup czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-17.00. Klub znajduje się w  domu jednorodzinnym z wewnętrznym ogrodem do zabaw.  Do dyspozycji dzieci jest  duża bawialnia oraz wydzielone miejsce do czynności pielęgnacyjnych  z wyjściem na  taras i ogród . To tu razem z dziećmi spędzamy najwięcej czasu.  Jasna kolorystyka  ścian bawialni wpływa  wyciszająco na dzieci .  Podczas zajęć nie są rozpraszane przez jaskrawe barwy, co  sprzyja skupieniu uwagi i...

Galeria

Program nauczania

Wprowadzamy autorski program dotyczący wspomagania dzieci w stawianiu Pierwszych Kroków – dosłownie i w przenośni. Mając na uwadze indywidualny rozwój każdego dziecka chcę wspierać je w robieniu rzeczy po raz pierwszy.

W wieku przedprzedszkolnym dzieci uczą się podstawowych czynności związanych z życiem i społeczeństwem.

To wtedy po raz pierwszy siadają, wstają, chodzą, biegają czy załatwiają swoje potrzeby fizjologiczne. Ale to wtedy również nawiązują pierwsze kontakty z innymi ludźmi – najpierw rodzicami, dziadkami, najbliższymi, potem z innymi dziećmi. I to wtedy właśnie okazuje się czy dziecko jest towarzyskie, otwarte czy może zamknięte i niechętne do relacji z innymi.    

 

Ważne jest zatem, aby wspierać ten rozwój dzieci, nie narzucając swojej woli, ale wzmacniając naturalne zachowanie dzieci.

Natomiast biorąc pod uwagę przenośne znaczenie stawiania Pierwszych Kroków chcę uchwycić predyspozycje dzieci do wykonywania różnorodnych czynności pokazując im wachlarz możliwości. Mowa tu o wychwyceniu zachowań wskazujących być może na wykonywany w przyszłości zawód. I tak chcę ukazać dzieciom, np. pierwsze kroki pisarza, lekkoatlety czy matematyka.

Oprócz autorskiego Programu Pierwszych Kroków wprowadzam również kilka wskazówek mających pomóc dzieciom żyć w społeczeństwie, jak np. zasady dobrego wychowania czy dbania o higienę.


Zabawy paluszkowe

Polegają na stymulowaniu zmysłu dotyku oraz rozwoju mowy. Poprzez fizyczny kontakt wpływają pozytywnie na relacje z drugą osobą. Dorośli mówią i ilustrują treść rymowanek wykonując ruchy rąk i palców, które dzieci mogą naśladować. Takie zabawy sprawiają, że maleństwo szybciej rozluźnia zaciśnięte piąstki. Dzięki temu w przyszłości szybciej opanuje umiejętność ubierania się, zapinania guzików, wiązania sznurowadeł, rysowania i pisania.

Wielokrotne powtarzanie zabaw kształtuje pamięć słuchową dzieci i przyczynia się do lepszego zapamiętywania. Przykładami takich zabaw są np.: „Sroczka kaszkę ważyła” czy „Idzie kominiarz po drabinie”.


Elementy Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne

Dzięki tej metodzie dziecko poznaje własne ciało i przestrzeń, uczy się kontaktu z drugim człowiekiem, zdobywa zaufanie do siebie i do grupy, poznaje siebie i otaczający świat, poznaje swoją siłę i uczy się radzenia sobie ze swoimi reakcjami.

  • Masażyki
  • Przytulanki
  • Ćwiczenia mające na celu świadomość swojego ciała
  • Rozpoznawanie części ciała

Program „Zabawy parami”

Kierując się doświadczeniem wiem, jak ważny jest kontakt dziecka z innymi dziećmi. Oprócz zabaw prowadzonych grupowo, chcę zadbać o relacje dzieci w parach. Dziecko ma wtedy szansę na wykazanie się przed drugim dzieckiem, pokazanie swojego charakteru i toku myślenia. Nie jest „zasłonięte” przez grupą, ale ma okazję do własnego działania.


Program „Dobre zachowanie”

Polega on na stosowaniu niektórych zasad dobrego wychowania. Dobre maniery powinny być elementem naturalnym zachowania, tak więc ważne jest aby weszły w nawyk. Pragnę pokazywać dzieciom podstawy dobrego wychowania i konsekwentnie dochodzić do tego, aby i one się ich nauczyły. Chodzi tu przede wszystkim o oswajanie się z używaniem zwrotów grzecznościowych, bycia miłym dla innych czy umiejętności zachowania się przy stole. W pierwszych latach życia dziecka staje się to najprostsze do wdrożenia. Nauka dobrych nawyków przyczyni się też do odróżniania dobra i zła, na czym chcemy położyć ogromny nacisk. Chodzi tutaj o to aby zwracać uwagę na pożadane zachowania dzieci, a niepożądane konsekwentnie tłumaczyć.


Program „Lubię być czysty”

W moim Klubie ogromny nacisk będę kłaść na utrzymanie rąk i twarzy dzieci w czystości. Chcę przyzwyczaić je do częstego mycia rąk, zwłaszcza przed i po posiłku, a także przed i po załatwianiu swoich potrzeb fizjologicznych. Wiem, jak ważne jest zdrowie dziecka i zdaję sobie sprawę, że dbanie o higienę jest podstawą zdrowego życia.

Kolorowanki