Przedszkole A dlaczego? (Kraków)
Udogodnienia
- język angielski
- logopeda
- psycholog
- rytmika
- gimnastyka ogólnorozwojowa
- zajęcia teatralne
- warsztaty dla dzieci
- imprezy tematyczne
Opis obiektu
Witamy w Przedszkolu A dlaczego :)
Zapraszamy do naszego niepublicznego przedszkola, które mieści się w Krakowie, przy ulicy Obozowej 10. Jesteśmy obiektem nowoczesnym, przystosowanym do potrzeb dzieci. Dokładamy wszelkich starań, by edukować dzieci poprzez zabawę oraz by rodzice czerpali satysfakcję i zadowolenie z wyboru naszego przedszkola. Do każdego dziecka podchodzimy indywidualnie. Najważniejsze jest bezpieczeństwo, edukacja i zabawa - i to właśnie jesteśmy w stanie zapewnić maluchom. Nasza oferta skierowana jest do dzieci w wieku 2,5-6 lat. Przedszkole czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach 7.00-18.00.
Serdecznie zapraszamy!
www.a-dlaczego.plGaleria
Program nauczania
Przedszkole realizuje cele i zadania określone w Ustawie o systemie oświaty,
a w szczególności w zakresie:
· sprawowania opieki nad dzieckiem w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa,
· wspomagania i ukierunkowywania indywidualnego, wszechstronnego rozwoju dziecka ze zwróceniem szczególnej uwagi na jego wrodzony potencjał i możliwości rozwojowe,
· umożliwienia dzieciom podtrzymywania tożsamości narodowej, etnicznej, kulturowej, językowej i religijnej,
· udzielania dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
· zapewnienie dzieciom możliwości wspólnej zabawy i integracji,
· wspomagania rodziny wychowaniu dziecka i przygotowania go do nauki szkolnej,
2. Powyższe cele i zadania przedszkole realizuje poprzez:
· kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w sytuacjach trudnych i nowych,
· stwarzanie warunków do rozwijania samodzielności, dążenia do osiągania celów,
· rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi;
· budowanie systemu wartości i kształtowanie u dzieci tolerancji,
· rozwijanie czynnych postaw wobec zdrowia, bezpieczeństwa i aktywności ruchowej poprzez promowanie edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia wśród wychowanków, rodziców i personelu,
· stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej i zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych;
· dostosowywanie treści i metod i organizacji pracy wychowawczo – dydaktyczno-opiekuńczej do możliwości i potrzeb dzieci,
· rozbudzanie zainteresowania światem przyrodniczym, technicznym poprzez prowadzenie zabaw badawczych,
· rozwijanie wrażliwości estetycznej dziedzinie sztuki wyrażanej poprzez muzykę i malarstwo i teatr,
· kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, do grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej; przez dbanie o kulturę języka, tworzenie uroczystości o charakterze narodowym i kulturowym, pielęgnowanie tradycji i obrzędów.
3. W przedszkolu dopuszcza się możliwość wprowadzenia innowacji pedagogicznych zgodnych z przepisami.
4. Pełnienie wobec rodziców i opiekunów prawnych funkcji doradczej i wpierające proces wychowawczo – edukacyjny:
· informowanie o bieżącym rozwoju i osiągnięciach dziecka
· prowadzi współprace z rodzicami
· zapoznanie rodziców z zadaniami i koncepcja pracy przedszkola
· uzgadnianie wspólnie z rodzicami kierunków i zakresu zadania realizowanych w przedszkolu i poszczególnych oddziałach
5. Przedszkole zapewnia organizacje wycieczek zgodnie z odrębnymi przepisami.
6. W przedszkolu jest organizowana i udzielana pomoc psychologiczno- pedagogiczna dla dzieci uczęszczających do przedszkola i ich rodziców (opiekunów prawnych).
7. Pomoc psychologiczno – pedagogiczna organizuje dyrektor przedszkola
Korzystanie z pomocy specjalistów jest nieodpłatnie i odbywa się za zgodą rodziców/ opiekunów prawnych.
8. Podstawowymi formami działalności opiekuńczo- wychowawczo-dydaktycznej placówki są: zajęcia, zabawy i inne formy aktywności dzieci tj.
· organizowanie zajęć dydaktycznych z cała grupą realizowanych według wybrana programu wychowania przedszkolnego
· zabawy dowolne wynikające z predyspozycji i zainteresowań dzieci z niewielkim udziałem nauczyciela
· zajęcia i zabawy prowadzone na świeżym powietrzu w tym gry i zabawy ruchowe, obserwacje przyrodnicze, spacery i wycieczki
· czynności samoobsługowe , opiekuńcze i organizacyjne
· proste prace porządkowo - gospodarcze
· imprezy i spotkania okolicznościowe
· zabawy i zajęcia stymulująco – kompensacyjne wspomagające indywidualny rozwój dziecka, organizowane w małych grupach lub indywidualnie
· zabawy i zajęcia sprzyjające rozwijaniu zainteresowań i zdolności dziecka