„Krówka Mu zaprasza do zabawy” - scenariusz dla dzieci w wieku przedszkolnym

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„Krówka Mu zaprasza do zabawy” - scenariusz dla dzieci w wieku przedszkolnym
Oceń
Drukuj

Scenariusz zajęć wspomagających rozwój umiejętności językowo-słuchowo-ruchowych dziecka w wieku przedszkolnym.

Zajęcia otwarte dla nauczycieli i dzieci, w tym Franusia w ramach Kampanii ABC Zdrowia emocjonalnego CPCD.

TEMAT: „Krówka Mu zaprasza do zabawy”.    

Opracowała: mgr Ewa Trzeszan - neurologopeda i terapeuta pedagogiczny

 

 

Scenariusz zajęć wspomagających rozwój umiejętności językowo-słuchowo-ruchowych dziecka w wieku przedszkolnym.

Zajęcia otwarte dla nauczycieli i dzieci, w tym Franusia w ramach Kampanii ABC Zdrowia emocjonalnego CPCD.

TEMAT: „Krówka Mu zaprasza do zabawy”.    

Opracowała: mgr Ewa Trzeszan - neurologopeda i terapeuta pedagogiczny

 

 


CELE GŁÓWNE:

 

Kształtowanie umiejętności językowo- słuchowo- ruchowych dziecka.
 
CELE SZCZEGÓŁOWE:

 

- doskonalenie percepcji słuchowej,
- utrwalanie pamięciowych mechanizmów słuchowych oraz pamięci słuchowej,
- rozwijanie orientacji w schemacie ciała i przestrzeni,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez druga osobę,
- prawidłowe reagowanie na polecenia zawierające określenia zmiany kierunku ruchu,
- wykonywanie czynności homologiczno-obustronnych,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zharmonizowanie ruchów gałek ocznych z ruchami całego ciała,
- kontrolowanie wzrokiem ruchów ręki podczas wycinania i kolorowania,
- rozwijanie procesów myślenia,
- koordynowanie działania obu półkul mózgowych,
- utrwalanie prawidłowej wymowy głosek szeregu szumiącego (sz, ż, cz, dż) oraz syczącego (s,z,c,dz), głosek , „k” i „g” w zdaniach i tekście,
- wzbogacanie słownictwa o nazwy zwierząt.

Formy pracy:
Zbiorowa

METODY:
Kinezjologii Edukacyjnej, naśladowcza, słuchowa, wizualna

ŚRODKI DYDAKTYCZNE:

 

program multimedialny „Mówiące obrazki”, „Wesołe ósemki” B. Chojnacka i  Międzynarodowy Instytut Neurokinezjologii  Rozwoju Ruchowego i Integracji Odruchów, pacynka dźwięków, muzyka relaksacyjna KE, karty KE, duże arkusze papieru, grube kredki

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:
Logopeda czyta tekst.

 

1. Pacynka krówki wita dzieci wydając zabawny dźwięk muczenia. Razem z dziećmi wykonuje ćwiczenia wzmacniające mięśnie narządów mowy:

 

Ćwiczenia języka

 

  • kląskanie "jak konik"
  • mlaskanie
  • przesuwanie języka na boki wewnątrz jamy ustnej
  • wypychanie czubkiem języka policzków
  • wsuwanie języka pod dolną i górną wargę
  • cofanie czubka języka od górnych zębów wzdłuż podniebienia
  • wykreślenie czubkiem języka szlaczków na podniebieniu
  • dotykanie czubkiem języka kolejnych zębów
  • formowanie języka w rurkę

 

Ćwiczenia warg

 

  • zsuwanie i rozsuwanie zamkniętych ust
  • cmokanie zsuniętymi wargami
  • parskanie, prychanie, pukanie wargami
  • naprzemienne zakładanie warg na siebie - zęby zaciśnięte

 

Ćwiczenia policzków

 

  • wciąganie do wewnątrz
  •  poruszanie policzkami jak żabka
  •  masowanie policzków rękoma ruchem okrężnym

 

Ćwiczenia ułatwiające spontaniczne uzyskanie głosek: SZ, CZ, Ż, DŻ:

 

  • unoszenie czubka języka do wałka dziąsłowego
  •  cofanie czubka języka wzdłuż podniebienia

 

2. Praca z programem multimedialnym „Mówiące obrazki”.

 

Odsłuchiwanie, naśladowanie, nagrywanie głosów zwierząt żyjących na wolności, na wsi, w Zoo.

 

3.Gimnastyka z Krówką MU.

 

Ćwiczenia naprzemienne

 

Ruch polega na jednoczesnym wymachu ręką i przeciwległą do niej nogą, aktywizujemy obie półkule mózgu do równoczesnej pracy.

 

Ćwiczenie działa  na:

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi