Lato zamknięte w słoiku - zdrowe przetwory bez cukru dla dzieci

Lato zamknięte w słoiku - zdrowe przetwory bez cukru dla dzieci
Drukuj Skomentuj

Słodkie i wytrawne, pyszne i zdrowe. Takie są przepisy w Zdrowych przetworach- najnowszej książce Jolanty Naklickiej - Kleser. Tę najsmakowitszą premierę książkową przełomu lata i jesieni - sezonu przetworów, musi mieć każdy, kto chce cieszyć się domowymi pysznościami przez cały rok. Wśród 80 przepisów na przetwory znajdą się konfitury, kiszonki, pesto, a także przydatne w kuchni dodatki jak oliwy, ekstrakty z wanilii i wiele, wiele innych.

 

Bez względu na to, czy dopiero zaczynasz swoją przygodę z domowymi przetworami własnej roboty, czy masz już doświadczenie, ale chcesz wprowadzić zdrowsze rozwiązana do swoich słoików, „Zdrowe przetwory” są dla ciebie! Jolanta Naklicka-Kleser zaprasza wszystkich do czasów swojego dzieciństwa, gdzie, jako mała dziewczynka przyglądała się na wsi całemu procesowi wekowania i sezonowości, a także w wyprawę po smakach, które odkrywała podczas swoich podróży w najdalsze kierunki świata.

W książce „Zdrowe przetwory” znajdą coś dla siebie zarówno miłośnicy tradycyjnych receptur, jak i poszukiwacze ich nowych odsłon. Ponadto, autorka wzbogaci listę przetworów przepisami na swoje autorskie przysmaki. Od teraz w twojej spiżarni zagoszczą m.in. ekspresowy dżem truskawkowy z chiapesto z czosnku niedźwiedziego lub chutney z jabłek z czerwonym pieprzem i rozmarynem, eliksir z kurkumy, imbiru i miodu na przeziębienie. Oprócz tego - garść przepisów na oliwy smakowe, octy owocowe, kompozycje przypraw z suszonych ziół, pudry warzywne i owocowe.

 

Książka „Zdrowe przetwory” jest nie tylko zdrową, ale także nowoczesną odsłoną procesu przygotowania przetworów. Zawiera przepisy, przy których nie trzeba stać godzinami i pilnować, by się nie przypaliły - domowy dżem z chia przygotujesz w kilkanaście minut. Domowe pesto z czosnku niedźwiedziego powstanie zaledwie w ciągu kilku minut.

Wszystkie przepisy w książce „Zdrowe przetwory” nie zawierają cukru. Autorka doradzi, kiedy stosować syrop klonowy, a kiedy lepszym pomysłem jest miód lub pektyna jabłkowa - nie musisz więc eksperymentować ani dochodzić do najlepszych rozwiązań metodą prób i błędów. Nabieraj zdrowych umiejętności od początku lub pozwól autorce towarzyszyć ci podczas wprowadzania zdrowych zmian. 

 

Premiera książki „Zdrowe przetwory już 22 sierpnia 2018!

 

Jolanta Naklicka-Kleser

Matka trójki dzieci, żona i spełniona kobieta, która kilka lat temu postawiła wszystko na jedną kartę: z dnia na dzień zrezygnowała z pracy, aby sprawdzić się wśród najlepszych kucharzy w II edycji programu Masterchef. Dzięki temu rozpoczęła nowe życie, w którym może robić to, co kocha najbardziej. Bogactwo smaków i zdrowa kuchnia - tym chce dzielić się z innymi. Autorka książki pt. „Lodovo” (Wydawnictwo Zwierciadło).

 

KISZONE RZODKIEWKI

 

 

Szczerze mówiąc nie przepadam za ostrymi rzodkiewkami. Mój sposób na tą ostrość to kiszenie. Tak naprawdę wystarczy tylko je zalać solanką i będzie super.

 

SKŁADNIKI:
- kilka rzodkiewek
- czarna gorczyca
- solanka: woda, sól

 

PRZYGOTOWANIE:
Rzodkiewki posiekaj na mandolinie. Następnie wsyp na dno czarną gorczycę i posiekane rzodkiewki. Zalej solanką i odstaw w ciemne i dość zimne miejsce. Rzodkiewki są drobno posiekane i fermentacja zajdzie naprawdę bardzo szybko. Ciemne i chłodne miejsce spowolni ten proces i pozwoli się nam cieszyć nimi w jesienne wieczory. Kiszone rzodkiewki są idealnym dodatkiem do różnych kanapek. Moja ulubiona to z własnoręcznie upieczonym pasztetem z dodatkiem takich rzodkiewek. Idealnie pasuje także do białego serka. Musicie koniecznie tego spróbować!

 

„Zdrowe przetwory” - książka dostępna na stronie www.ksiegarnia.zwierciadlo.pl i w innych dobrych księgarniach.

 

Cena: 39,90 zł

Filmy

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi