Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek - scenariusz uroczystości grupowej

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Międzynarodowy Dzień Postaci z Bajek - scenariusz uroczystości grupowej
3.5
13 ocen
Oceń
{

TYTUŁ WYDARZENIA: „O TYM JAK ŻWIREK I MUCHOMOREK WPROWADZALI DZIECI DO KRAINY BAŚNI”.

TERMIN: 05. 11. 2015 r.

MIEJSCE: SALA GIMNASTYCZNA

ADRESACI: DZIECI Z NAJMŁODSZYCH GRUP Z PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 11 Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI W PABIANICACH, UL. ŚW. JANA 28 (3 LATKI).

ORGANIZATOR/GOSPODARZ: GRUPA I INTEGRACYJNA „WESOŁE KACZORKI” ORAZ GRUPA VII „KOTKI”.

OSOBY ODPOWIEDZIALNE ZA ORGANIZACJĘ I PRZEBIEG WYDARZENIA: AGNIESZKA BAŚKO, MAŁGORZATA BOROWIEC.

CELE WYDARZENIA:

  • Wzbogacanie wiedzy i przeżyć dzieci poprzez poznawanie bohaterów literatury dziecięcej oraz czerpanie radości ze wspólnych zabaw z nimi.
  • Kształtowanie spostrzegawczości i skojarzeń podczas odgadywania tytułów wybranych bajek.
  • Integrowanie się z dziećmi z równoległej wiekowo grupy poprzez wytwarzanie radosnej i serdecznej atmosfery w trakcie zabawy.
  • Zachęcanie do rozwijania zainteresowań czytelniczych w środowisku rodzinnym.


Etap I – PRZYGOTOWANIA POPRZEDZAJĄCE WYDARZENIE:

1. Ustalenie terminu i przebiegu wydarzenia.

2. Opracowanie i wydrukowanie dokumentów i pomocy dydaktycznych.

3. Przygotowanie informacji dla rodziców o planowanym wydarzeniu oraz krótkiej notatki do prasy i kroniki.

4. Zorganizowanie strojów i rekwizytów dla dzieci.

5. Uzgodnienie podziału obowiązków przy organizacji wydarzenia.

6. Przygotowanie poczęstunku dla dzieci składającego się z ciasteczek, chrupek, soku malinowego i pomarańczowego, zakupionych z funduszy grupowych.

7. Przygotowanie oprawy muzycznej oraz fotograficznej – magnetofon, płyta z muzyką i aparat fotograficzny.

Etap II – PRZEBIEG WYDARZENIA:

1. Powitanie zebranych przedszkolaków, zaproszenie do bajkowej krainy poprzez przybliżenie celu spotkania, omówienie strojów dzieci oraz nauczycielek i wspólne ustalanie, z jakiej bajki mogą pochodzić te postaci.

2. „Do czego potrzebne są dzieciom bajki” – swobodne wypowiedzi oraz podawanie tytułów znanych dzieciom bajek.

3. „Bajkowa zgadywanka” – wysłuchanie wiersza Doroty Gellner połączone z rozwiązywaniem zagadek słownych o bajkowych postaciach.

4. „My jesteśmy krasnoludki” – zabawa muzyczna przy pląsie poprzedzona rozwiązaniem zagadki słowno-obrazkowej o nich: Malutkie to ludziki, w bajkach występują, czerwone czapeczki na ich główkach zazwyczaj królują.

5. „Wędrujący krasnoludek” – zabawa integracyjna w kole na podstawie pląsu.

6. „Z wizytą u bajkowych bohaterów” – zabawa w skojarzenia. Omówienie wyglądu wybranych postaci z bajek, przypomnienie imion, wskazywanie miejsca ich położenia w sali gimnastycznej i wyjaśnienie zasad zabawy. Dzieci poruszają się przy muzyce po całej sali, ilustrując ruchem spacer w lesie, na sygnał słowny i przerwę w muzyce ustawiają się przy podanej postaci, którą właśnie odwiedzają.

7. „Niezwykły tor przeszkód” – zabawa ruchowa z rekwizytami. Dzieci – postacie z bajek zostały zaproszone na bal na zamku królewskim, ale do zamku wiedzie trudna droga i trzeba pokonać różne przeszkody, m.in. przejść przez jaskinię smoka (tunel), przeskakiwać po kamykach (krążki), pokonać wysokie skały (przejście po dużych piankowych klockach).

8. „Królewski poczęstunek” – częstowanie ciasteczkami i wodą z sokiem malinowym.

9. „Zabawa na zamku królewskim” – dyskoteka przy znanych przebojach dziecięcych.

10. Podziękowanie za udział, pożegnanie, czynności porządkowe w sali gimnastycznej.

Opracowanie: Agnieszka Baśko

Twoje uwagi i pomysły

Tagi