Moja przyjaciółka Ziemia - scenariusz mitingu ekologicznego w przedszkolu

3.3
4 oceny
Cel główny:
- Popularyzacja haseł i działań na rzecz ochrony środowiska, inspirowanie samodzielnych działań dziecka, prezentacja na forum posiadanych wiadomości i umiejętności z powyższej tematyki.
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie świadomości ekologicznej dzieci;
- Budzenie współodpowiedzialności za stan środowiska naturalnego;
- Rozwijanie umiejętności proekologicznych;
- Budzenie szacunku do różnych form życia;
- Rozwijanie umiejętności współpracy w zespole, aktywność na rzecz grupy.
Nagrody:
- Dyplomy dla uczestników biorących udział w mitingu, gry planszowe o tematyce ekologicznej, gry badawcze o tematyce ekologicznej.
Sprzęt audio:
- Magnetofon, mikrofony.
Pomoce dydaktyczne:
- Świeże owoce i warzywa (winogrono, kiwi, ogórek), szklane misy, kolorowe piłeczki, kolorowe arkusze brystolu, śmieci (plastik, papier, szkło białe i kolorowe), losy z zagadkami, kotyliony dla jury w kolorach zespołów, sylwety zwierząt, wydrukowane ilustracje naturalnych środowisk zwierząt, minki (smutna i wesoła), chipsy, lizaki, cukierki, czekolada (zdrowa i niezdrowa żywność), chustki na oczy, kolorowe pojemniki na śmieci, ilustracje do zagadek, dekoracja.
Przebieg uroczystości:
1. Powitanie przez prowadzące przybyłych Gości.
2. Przydzielenie opiekunów zespołów, wyjaśnienie zasad punktacji.
Jury spośród nazw zespołów losuje drużynę, której będzie opiekunem, po losowaniu każdy opiekun otrzymuje szklaną misę z kolorowymi piłeczkami odpowiadającymi barwie zespołu, oprócz tego przypina kotylion w tym samym kolorze.
KONKURENCJE:
I ŚMIECI
1. Inscenizacja bajki „Czerwony Kapturek”.
Zapraszamy do obejrzenia przygotowanej przez dzieci inscenizacji bajki .
- „Ekologiczne Czyściochy” – dzieci losują kolor pojemnika na śmieci, do którego będą wrzucać odpady rozrzucone w lesie przez złego wilka.
MORAŁ: WIEDZĄ O TYM WSZYSTKIE DZIECI, SEGREGOWAĆ TRZEBA ŚMIECI!
II ROŚLINY I ZWIERZĘTA
1. „Gdzie mieszkają zwierzęta” – dzieci spośród ilustracji zwierząt losują jedno z nich, ich zadaniem jest dopasowanie sylwety zwierzęcia do jego środowiska naturalnego (ilustracje).
2. „Zagadki słuchowe” – odgłosy zwierząt. (po 2 odgłosy dla każdego zespołu).
MORAŁ: SZANUJ WODĘ, SZANUJ ZIELEŃ, BO TO TWOI PRZYJACIELE!
III OWOCE I WARZYWA
1. „Smakuję i jem” – konkurencja z udziałem opiekunów drużyn. Dzieci mają zawiązane oczy, opiekunowie podają dzieciom do spróbowania owoce i warzywa, dziecko po smaku rozpoznaje ich nazwę (ogórek, kiwi, winogron).
2. „Zdrowo, czy niezdrowo” – Dzieci mają przed sobą kosz pełen jedzenia, w którym znajduje się zdrowa i niezdrowa żywność (chipsy, czekolada, lizaki, cukierki, owoce, warzywa), Dzieci mają za zadanie oddzielić zdrową żywność od tej drugiej, Każdy z zespołów wyciąga z kosza to, co jest niezdrowe.
MORAŁ: JEM OWOCE, JEM WARZYWA, NIECH WITAMIN MI PRZYBYWA.
IV WODA
1. „Prawda, czy fałsz” – każda z drużyn otrzymuje dwie minki (smutną i wesołą), za pomocą których będą odpowiadać, czy zdania są prawdziwe, czy fałszywe. Każdy z zespołów odpowiada na 2 twierdzenia, podnosząc odpowiednio: PRAWDA – wesoła minka, FAŁSZ – smutna minka.
ZESPÓŁ 1:
- do lasu zabierasz napój owocowy w kartoniku, kiedy go wypijesz, zabierasz kartonik z powrotem do domu.
- w lesie nie można krzyczeć, ponieważ można zedrzeć gardło.
ZESPÓŁ 2:
- na skraju leśnej drogi spotykasz lisa, który się nie boi i nie ucieka, więc możesz podejść i go pogłaskać.
- zwierzę, którego nie spotyka się w lesie to krowa.
ZESPÓŁ 3:
- ptak, który mieszka w lesie to sowa.
- segregując odpady do pojemnika na plastik wrzucamy szklane butelki.
ZESPÓŁ 4: