Morskie skarby - scenariusz zajęć dla 3 i 4-latków

Morskie skarby - scenariusz zajęć dla 3 i 4-latków
4.3
4 oceny
Oceń

Cele ogólne:

 

- rozwijanie ekspresji ruchowej przy użyciu chusty animacyjnej;
- wzbogacenie wiedzy dzieci na temat morza i jego skarbów;
- kształtowanie myślenia przyczynowo - skutkowego;
- zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznych zabaw na plaży.

Cele operacyjne (dzieci):

 

- rozpoznają  odgłos wydawany przez morze;
- omówią wygląd muszelek i bursztynu;
- czynnie uczestniczą w zabawie z chusta animacyjną;
- wiedzą, czym zajmuje się rybak i ratownik;
- znają zasady bezpiecznej zabawy nad morzem.

Metody pracy:

- słowna: rozmowa, objaśnienie zabaw, opowiadanie
- podające: historyjka obrazkowa
- czynna : zabawy ruchowe, karty pracy

Formy pracy:

- z całą grupą;
- indywidualne.

 

Pomoce dydaktyczne: płyty z piosenkami, muszelki, bursztyn, nagranie z szumem morza, chusta animacyjna, biała i czerwona flaga, ilustracje, karty pracy, odtwarzacz płyt, tekst opowiadania.

Przebieg zajęć:

1. Powitanie dzieci piosenką pt. „Wszyscy są”. Wspólne zaśpiewanie piosenki, dzieci naśladują gesty wskazane przez nauczycielkę.

 

2. „Szum morza” - wprowadzenie do tematu zajęć. Nauczyciel włącza nagranie z szumem morza. Dzieci zamykają oczy i przez chwilkę wsłuchują się w dźwięki. Po wyłączeniu nagrania, wypowiadają się na temat usłyszanego szumu.

 

3. „Skarby z morza” - rozmowa na temat pudełka z morskimi skarbami (muszelkami, kamyczkami, bursztynem). Dzieci odwołują się do własnych wspomnień z pobytu nad morzem.

 

4. „Na morzu” - zabawy z chustą animacyjną. Nauczyciel rozkłada chustę. Dzieci stają dookoła niej tak, aby każdy miał swoje miejsce. Dzieci za pomocą chusty pokazują łagodne morskie fale oraz sztorm.

 

5. „Hej rybacy” - zabawa ruchowa ze śpiewem. Podział dzieci na rybaków i rybki. Dzieci rybki chowają się pod chustą. Na sygnał nauczycielki, dzieci - rybacy opuszczają chustę, a dzieci - rybki uciekają spod chusty.

 

6. „Biała i czerwona flaga”. Nauczycielka w sali wyznacza dzieciom teren kąpieliska i plaży. Gdy nauczycielka podniesie białą flagę, dzieci wchodzą na teren kąpieliska, kiedy podnosi czerwoną flagę wychodzą z wody i bawią się na plaży.

 

7. Podziękowanie dzieciom za udział w zajęciach.

 

Autor: mgr Agnieszka Myśliwy

Twoje uwagi i pomysły

Tagi