„My body” - konspekt zajęć językowych dla grupy 5-6 latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„My body” - konspekt zajęć językowych dla grupy 5-6 latków
5.0
1 ocena
Oceń
Drukuj

Cel ogólny:
- wprowadzenie słownictwa dotyczącego części ciała w języku angielskim

 

Cele szczegółowe:
- dziecko powtarza słowa za nauczycielem
- wykonuje polecenia podane w języku angielskim
- zna części ciała w języku angielskim
- śpiewa piosenkę i pokazuje jej słowa

 

Pomoce: płyta CD ('English with Little Ant'), flashcards, szary papier, marker.

 

Przebieg:

 

1. „Let's go to England” - piosenka na powitanie; dzieci idą po kole, trzymają w rękach angielski autobus i śpiewają piosenkę; na koniec odkładają  „red bus” obok mapy Anglii (nauczycielka przypomina dzieciom, że jesteśmy w Anglii i staramy się mówić tylko po angielsku - na podstawie 'English with Little Ant').

 

2. „Body parts” - nauka części ciała metodą TPR:

 

„Learning key words” - nauczyciel prezentuje części ciała na obrazkach (flashcards):  head, hair, face, nose, shoulders, knees, feet (powtarza każdy wyraz razem z dziećmi, następnie wprowadza nowy i wraca do poprzedniego).

 

„Understanding sentences” - nauczyciel prosi o powstanie dzieci, stosuje wyraz w zdaniu np. shake your head, comb your hair, wash your face, touch your nose, touch your shoulders, etc. i pokazuje razem z dziećmi (wprowadzając kolejne zdanie nauczyciel powtarza poprzednie).

 

„Listen and do” - nauczyciel już nie pokazuje, tylko podaje polecenia najpierw w kolejności wprowadzanej, następnie zmienia kolejność (jumbled order).

 

3. „Can you wash your...” - nauczycielka wspólnie z dziećmi śpiewa piosenkę, pokazując jej słowa.

 

4. „Body tracing” - jedna osoba kładzie się na szarym papierze, nauczyciel odrysowuje postać; dzieci próbują przypasować flashcards do odpowiedniego miejsca na papierze.

 

5. „Let's go to Poland” - piosenka na pożegnanie (na podstawie 'English with Little Ant').

 

Autor: Aleksandra Socała

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi