Ocena opisowa pracy z dzieckiem autystycznym
Rok szkolny 2016/2017
I. Wygląd i zdrowie ucznia.
Dba o higienę o stan odzieży, często choruje, jest samodzielny, ma ukształtowane umiejętności samoobsługi.
II. Rozwój emocjonalno - społeczny.
Pogodny, opanowany emocjonalnie, minimalna wrażliwość na uczucia innych.
Uczynny, chętnie podejmuje powierzone zadania, nie unika trudności.
W sytuacjach konfliktowych reaguje: lękiem, niepewnością wobec owej sytuacji (przeciwstawia się). Chłopiec jest podejrzliwy, drażliwy, zależny od innych. Skłonny do refleksji analizuje swoje postępowania. Aleks w kulturalny sposób nawiązuje kontakty z nauczycielem i kolegami. Posiada umiejętność radzenia sobie w różnych sytuacjach. Przestrzega zasad bezpieczeństwa w przedszkolu. Posiada ukształtowane nawyki i umiejętności poprawnego zachowania się w miejscach publicznych, stosuje formy grzecznościowe. Potrafi utrzymać ład i porządek w miejscu pracy.
III. Rozwój procesów poznawczych.
1. Prezentuje prawidłowy poziom spostrzegawczości wzrokowej oraz percepcji słuchowej i słuchu fonematycznego. Wykazuje prawidłową zdolność koncentracji uwagi, jest skupiony, wykonuje polecenia nauczyciela. Wykazuje prawidłowy poziom procesów myślenia i pamięci w zakresie klasyfikowania i uogólniania. Podejmuje aktywność intelektualną. Męczliwość procesów poznawczych jest niewielka, wykazuje zainteresowanie pracą podczas zajęć dydaktycznych. Wykazuje odpowiednie tempo pracy umożliwiające realizację postawionych zadań, jest dość samodzielny w pracy.
IV. Osiągnięcia uczniów.
1. Odpowiada na pytanie pełnym zdaniem.
2. Stosuje różne formy wypowiedzi (np. rozmowa kierowana, swobodne wypowiadanie się, opowiadanie, dyskusja, inscenizacja) .
3. Posiada bogaty zasób słów.
4. Wypowiada kilka zdań o obrazku (stosuje dłuższe wypowiedzi) .
5. Potrafi samodzielnie wypowiedzieć się nt. obserwowanych zjawisk.
6. Potrafi rozwiązywać zagadki.
7. Potrafi prawidłowo odtwarzać kształt liter.
B. W zakresie edukacji matematycznej.
1. Jest dobrze zorientowany w otaczającej rzeczywistości.
2. Posiada dobrze wykształconą orientację czasowo - przestrzenną.
3. Zna cechy wielkościowe i stosuje je w praktyce.
4. Zna i samodzielnie różnicuje figury geometryczne.
5. Potrafi tworzyć zbiory i podzbiory, poprawnie przelicza elementy zbiorów i porównuje ich liczebność.
6. Ma ugruntowane pojęcie liczby.
7. Opanował technikę sprawnego liczenia w dostępnym zakresie.
C. W zakresie edukacji plastycznej.
1. Zna barwy i chętnie je stosuje w swych pracach.
2. Prawidłowo posługuje się przyborami.
3. Jest sprawny manualnie i chętnie podejmuje działania w tym kierunku.
D. W zakresie edukacji muzycznej.
1. Lubi uczyć się nowych piosenek.
2. Zawsze śpiewa zgodnie z melodią.
3. Potrafi prawidłowo różnicować dźwięki.
4. Utrzymuje prawidłowe tempo i rytm.
5. Potrafi rzucać i chwytać piłkę, uczestniczy w grach zespołowych.
6. Dba o własne bezpieczeństwo oraz bezpieczeństwo swych kolegów podczas zajęć.
7. Przestrzega zasad higieny, ćwiczy zawsze w odpowiednim i czystym stroju, ma odpowiednie obuwie.
Opracowała: Karolina Cichowska