Ostatnia lekcja - scenariusz na zakończenie roku szkolnego
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!

Scenariusz napisany za zakończenie roku szkolnego. Jest jednocześnie podsumowaniem cyklu zajęć odbywających się przez cały rok pt. „Co piszczy w trawie, na łące i w stawie”.
Komentarze (0)
Scenariusz napisany za zakończenie roku szkolnego. Jest jednocześnie podsumowaniem cyklu zajęć odbywających się przez cały rok pt. „Co piszczy w trawie, na łące i w stawie”.
W przedstawieniu bierze udział 17 dzieci – uczniów i jedno dziecko jako nauczycielka. (Sala szkolna z lat 70-tych – tablica, krzesełka dla dzieci – zrezygnowaliśmy z ławeczek gdyż zajmowały zbyt dużo miejsca na scenie, biurko dla pani.)
Słychać dzwonek ręczny, z wielkim hałasem wbiegają uczniowie (dziewczynki ubrane w białe bluzki , granatowe spódniczki, duże kokardy na splecionych warkoczach lub kucykach, chłopcy granatowe spodnie, białe koszule.) Siadają na krzesełkach i jeszcze trochę rozrabiają , rzucają do siebie kulkami papieru, rozmawiają , kręcą się , gdy wchodzi pani (typ charakterystyczny – kok, okulary, długa spódnica, na ramionach chustka , w ręku dziennik i długa wskazówka ) i mówi – Dzień dobry dzieci, uczniowie siedzą już wyprostowani na krzesełkach z rękami za oparciem. Dzieci odpowiadają – Dzień dobry pani)
Pani
Drogie dzieci, na dzisiejszej lekcji powtórzymy sobie wiadomości o mieszkańcach łąki.
Uczniowie – niezadowoleni
Buuuuuuuuuuuuuuuuuuuu
Pani
Kto na ochotnika powie coś ciekawego o… np. fruwających mieszkańcach czyli owadach.
(Cisza – uczniowie chowają się za siebie, rozglądają po suficie)
Pani
W takim razie do tablicy przyjdzie... (Zagląda do dziennika) uczeń 1…
Uczeń 1... (podchodzi do tablicy i recytuje – wszystkie dzieci w ławeczkach pokazują)
Lata osa koło nosa
lecą ważki koło paszki
lata mucha koło brzucha
biegną mrówki koło główki
Lata mucha koło ucha
leci pszczoła koło czoła
lecą muszki koło nóżki
pełznie gąsieniczka dookoła policzka
Pani – Bardzo ładnie, dostajesz piątkę. Piątkę z plusem
Dzieci chcą recytować , każdy się zgłasza ..wszyscy jednocześnie - ja , proszę pani, ja …ja ….ja….
Pani – Po kolei, po kolei... może... uczeń 2
Uczeń 2 (podchodzi i recytuje , dzieci pomagają – podkreślony tekst mówią wszyscy)
Wierszyk o muszce
Z kąpieli każdy korzysta,
A mucha chciała być czysta.
W niedzielę kąpała się w smole,
A w poniedziałek w rosole,
We wtorek - w czerwonym winie,
A znowu w środę - w czerninie,
A potem w czwartek - w bigosie,
A w piątek - w tatarskim sosie,
W sobotę - w soku z moreli...
Co miała z takich kąpieli?
Co miała? Zmartwienie miała,
Bo z brudu lepi się cała,
A na myśl jej nie przychodzi,
Żeby wykąpać się w wodzie.
Uczeń 3 - podchodzi do tablicy
A my znamy jeszcze jeden wierszyk o muchach , jeszcze z przedszkola.
Dzieci recytują i pokazują
Bierzemy muchy w paluchy,
robimy z muchy placuchy,
kładziemy placuchy na blachy
I mamy radochy po pachy!
Uczeń 4 i 5 - zgłaszają się do odpowiedzi
A my znam śmieszne wiersze o komarze
Podchodzą do tablicy
Natrętny komar
Gdzieś nad głową komar brzęczy
brzydkim bzykiem wciąż mnie męczy
a więc żal mam do komara
bo ukąsić się mnie stara.
Proszę ładnie:
Mój komarze
inny obiekt tobie wskażę
byś mógł napić się do woli
Dam ci w kubku coca-coli.
Wszystkie dzieci
Komar, komar — chuda mucha,
komar, komar — ma pół brzucha.
Bzzzz, komarze, bzzzzyy,
jesteś bardzo zły!
Komar, komar — jakie śmieszne
zamiast dzioba ma szpileczkę.
Bzzzz, komarze, bzzzz
jesteś bardzo zły...
Komar, komar — o, jak parzy,
całą buzię pokomarzył.
Bzzzz, komarze, bzzzz
jesteś bardzo zły.
Komar, komar — jak tu zasnąć,
muszę cię, komarze, pacnąć.
Bzzzz, komarze, bzzzzy,
Nie bądź taki zły.