Owoce są smaczne i zdrowe - scenariusz zajęć w grupie 3-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Owoce są smaczne i zdrowe - scenariusz zajęć w grupie 3-latków
3.1
18 ocen
Oceń
{

Cele ogólne:

  • poznanie nazw kilku owoców;
  • wyrabianie nawyków prozdrowotnych;
  • zachęcanie do zdrowego odżywiania się, do spożywania różnorodnych owoców;
  • doskonalenie procesów poznawczych: uwagi i spostrzegania;
  • rozwijanie poczucia rytmu;


Cele szczegółowe:

  • umie wymienić kilka nazw owoców;
  • potrafi określić cechy charakterystyczne niektórych owoców;
  • potrafi rozpoznać owoce po smaku;
  • wie, że należy jeść owoce, aby być zdrowym;
  • sprawnie reaguje na ustalone sygnały;
  • porusza się zgodnie z rytmem słyszanej melodii.


Metody:

  • słowna,
  • czynne – aktywność własna,
  • zadań stawianych do wykonania.


Formy pracy:

  • indywidualna,
  • zbiorowa.


Środki dydaktyczne:

  • tekst rymowanki na powitanie; fragment wiersza „Witaminki”; emblematy owoców; tamburyn; skakanki; owoce: jabłka, gruszki, banany, mandarynki, winogron, kiwi itp.; chusta animacyjna, plastikowe talerzyki i widelce.

 

Przebieg zajęć


1. Zabawa na powitanie w kole. Dzieci wspólnie wypowiadają tekst rymowanki oraz wykonują odpowiednie gesty.
Dzień dobry witam was, zaczynamy już czas.        – pokazywanie ręką na inne dzieci;
Jestem ja,                             – pokazywanie na siebie;
jesteś ty,                            – pokazywanie na inne dziecko;
raz, dwa, trzy.                            – klaskanie 3 razy w dłonie.

2. Słuchanie fragmentu wiersza pt. „Witaminki”, czytanego przez nauczyciela.
Usiądź misiu przy stoliczku,
zobacz, co jest w tym koszyczku.
Ananasek ma czuprynkę,
a cytrynka kwaśną minkę.
Mandarynka się uśmiecha,
będziesz misiu miał uciechę.
Dzisiaj jemy witaminki,
chociaż kuszą nas landrynki.

3. Rozmowa na temat treści wiersza.
Co stało na stoliczku misia?
Co znajdowało się w koszyczku?
Jakie owoce znajdowały się w koszyku?
Czy miś zjadł owoce i warzywa?
Co można jeszcze robić, aby być zdrowym?

4. Zabawa ruchowa „Owoce”. Dzieci ciągną losy z emblematami owoców. Na dywanie ułożone są skakanki oznaczone emblematem odpowiedniego owocu. Dzieci w rytm tamburynu poruszają się swobodne po sali. Gdy nauczyciel przestaje grać gromadzą się wokół odpowiedniej skakanki. Następnie wymieniają się z kolegą emblematem owocu.

5. „Owoce” – oglądanie eksponatów. Dzieci dotykają owoce przyniesione przez nauczycielkę, wąchają je, sprawdzają czy są miękkie czy twarde, jaki mają kolor, opisują ich cechy.

6. „Szukaj pary” – dzieci szukają osobę z takim samym emblematem owocu. Tworzą z nią parę
i tańczą w rytm melodii puszczanej przez nauczyciela. Gdy muzyka cichnie każde dziecko swobodnie porusza się po sali. W momencie, gdy ponownie słychać muzykę dzieci szukają pary
i zaczynają znów tańczyć. W dalszej części zabawy dzieci wymieniają się emblematami.

7. „Co to za owoc?” – chętne dziecko z zawiązanymi oczami próbuje owoc przygotowany przez nauczyciela i odgaduje jego nazwę.

8. Zabawa z chustą animacyjną mająca na celu utrwalenie nazw owoców. Nauczycielka rozdaje dzieciom emblematy owoców. Następnie podnosi do góry kartkę z ilustracją owocu. Dzieci, które mają na emblemacie taki sam owoc, jak na kartce podniesionej przez nauczyciela przebiegają pod chustą i zamieniają się miejscami.

9. „Kompozycje z owoców”. Każde dziecko dostaje plastikowy talerzyk. Układa na nim kompozycję z przygotowanych, pokrojonych przez nauczyciela owoców np.: jabłek, gruszek, bananów, mandarynek, winogronu, kiwi itp. Następnie dzieci opisują, co ułożyli i zjadają przygotowaną przez siebie kompozycję.

Opracowanie: Joanna Ciotkowska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi