Pasowanie na Przedszkolaka: scenariusz w grupie dzieci 3 i 4 letnich

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
Pasowanie na Przedszkolaka: scenariusz w grupie dzieci 3 i 4 letnich
3.0
6 ocen
Oceń
Drukuj

Cel główny: wprowadzenie dzieci w społeczność przedszkolną. Prezentacja przez dzieci umiejętności nabytych w ciągu pierwszych tygodni pobytu w przedszkolu.

Cele operacyjne:
Dzieci potrafią zaśpiewać proste piosenki;
Potrafią wyrecytować krótkie wierszyki;
Potrafią ruchem zinterpretować tekst piosenki;
Nawiązują kontakty między sobą, potrafią wspólnie się bawić;
Próbują przełamać barierę stresu i lęku;
Czerpią radość ze wspólnych zabaw z kolegami;
Potrafią wskazać niektóre swoje części ciała;
Potrafią zatańczyć prosty układ taneczny.

Metody: słowna, czynna.

 

Formy:
- indywidualna,
- zbiorowa,
- aktywne formy pracy z dziećmi.

Środki dydaktyczne: płyta CD Razem w przedszkolu trzylatka, płyta CD Razem w przedszkolu czterolatka, magnetofon, czapeczki pajacyków, opaski misiów, tunel, ławeczka, dyplomy, duży ołówek, przewodnik metodyczny Razem w przedszkolu czterolatka.

Przebieg uroczystości:

Powitanie

 

Z grzeczniutkim ukłonem,
Z ukłonem radości,
Witamy wszystkich tu zebranych gości.
Chcemy Wam zaśpiewać i zatańczyć ładnie,
Proszę się nie gniewać,
Gdy nam źle wypadnie.

Idzie sobie przedszkolaczek,
Śpiewa, tańczy oraz skacze.
Dziś też powód ma do śmiania,
Bo to dzień jest pasowania.

Już za chwilę na tej scenie,
Będzie wielkie wydarzenie.
Cała grupa tutaj stanie,
Aby przyjąć pasowanie.
Czy maluchem, czy starszakiem,
Każdy chce być przedszkolakiem.

Występ grupy dzieci 3-letnich

Występ grupy dzieci 4-letnich

 

Wiersz „Znaczek” – wszyscy.

 

Jak odnajdę kurtkę w szatni?

- pyta panią mały Jacek.
Nie wie o tym, że w przedszkolu,
każde dziecko ma swój znaczek.

Jaki piękne! - Jacek wzdycha,
Ale wszystkich mieć nie można.
Dostał znaczek z krasnoludkiem

- teraz szafkę w mig rozpozna.

Piosenka „Budzik” – wszyscy.

 

Budzik rano woła mnie:
- Dzyń, dzyń, dzyń nowy dzień!
Niecierpliwie tupie but:
- ruszać czas tup, tup.

- Do przedszkola spiesz się, spiesz,
Hau, hau, hau! – prosi pies.
Kotek mruczy: - Ja bym chciał
Z tobą iść miau, miau.

Ref:
Bo w przedszkolu czeka nasza pani.
Już od progu z uśmiechem nas wita.
Z nami śpiewa i z nami się bawi
I o wszystko ją można zapytać.

Wiersz „Starszak”.

 

Rzecz to wielka niesłychanie,
Gdy starszakiem się zostanie.
Wtedy trzeba wszystko wiedzieć,
Pięknie bajkę opowiedzieć.
Narysować, tańczyć, śpiewać,
Na nikogo się nie gniewać.

Egzamin

 

Nauczyciel:

 

Kochane dzieci, bycie starszakiem to strasznie ważna rzecz. Myślę, że trzeba udowodnić, że zasługujecie na to miano. Chciałam Wam zadać kilka pytań. Zobaczę, czy potraficie na nie odpowiedzieć. Jesteście gotowi? Zaczynamy.

Jaką mamy porę roku?
Jaki zwierzę zasypia na zimę?
W jakiej miejscowości mieści się nasze przedszkole?
Kogo trzeba słuchać w przedszkolu?
Co mówimy, gdy ktoś dorosły wejdzie do sali?
Jak się ustawiamy wychodząc na spacer?
Ile palców mamy u jednej ręki?

Nauczyciel:

 

Myślę, że starszak potrafi pięknie zaśpiewać piosenkę.

 

„ Kto chce bawić się z nami”

 

Do przedszkola co dzień rano idę z tatą albo z mamą,
Bo tam już czekają na mnie piłki, klocki, auta, lala.

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi