Pasta zdrowa, kanapkowa - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 i 6 latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Pasta zdrowa, kanapkowa - scenariusz zajęć dydaktycznych w grupie 5 i 6 latków
5.0
1 ocena
Oceń
{

Scenariusz zajęć w grupie 5 i 6-latków – realizujących roczne przygotowanie przedszkolne.
Miesiąc: styczeń

Temat dnia:

  • „Pasta zdrowa, kanapkowa.” –  pasta z ciecierzycy


Cel ogólny:

  • Kształtowanie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych.


Cele szczegółowe:
dziecko:

  • uważnie słucha czytanego przez nauczyciela opowiadania;
  • odpowiada na pytania nauczyciela odnośnie wysłuchanego tekstu;
  • uczestniczy w zabawach ruchowych;
  • umie klasyfikować i przyporządkować do odpowiedniej obręczy produkty zdrowe i niezdrowe;
  • dba o swoje zdrowie;
  • dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego, wyraża je, pląsając lub tańcząc;
  • ma świadomość pozytywnego wpływu warzyw i owoców na zdrowie;
  • zgodnie współpracuje z rówieśnikami.


Metody:

  • opowiadanie, praktycznego działania, rozmowa kierowana, pokaz


Formy:

  • Indywidualna, grupowa, zbiorowa


Środki dydaktyczne:

  • płyta CD z muzyka relaksacyjną, z piosenką ”Idzie wąż”, wesoły utwór A. Vivaldiego „Wiosna” oraz smutny „Sad melody”, kartoniki z ze zdrową i niezdrową żywnością, opowiadanie pt. „Kapryśna Ela”, szarfy, miseczki, ciecierzyca, pomidor, przyprawy, olej, blender, chleb, fartuszki.

 

Przebieg zajęć:


1. Zabawa taneczna na powitanie: „Idzie wąż”.

2. Wprowadzenie: Wysłuchanie opowiadania czytanego przez nauczyciela popartego ilustracjami pt. „Kapryśna Ela”.

3. Rozmowa z dziećmi na temat treści opowiadania.

4. Zabawa dydaktyczna „ Zdrowe-niezdrowe”. Dzieci mają za zadanie wziąć po jednym
z kartoników z produktem spożywczym i umieścić swój kartonik w zbiorze wykonanym z hula-hop „Zdrowe” lub „Niezdrowe”.

5. Ekspresja ruchowa przy muzyce. Dzieci poruszają się przy dwóch rodzajach muzyki, skocznej, tak jak dzieci pełne energii, szczupłe i zdrowe oraz muzyce wolnej. Poruszają się wtedy tak, jakby przed chwilą najedli się niezdrowych rzeczy, mają duże brzuchy i trudno im się poruszać.

6. Zabawa ruchowa „Zakupy”. Dzieci otrzymują od nauczyciela emblematy z różnymi produktami spożywczymi. Następnie dzieci siadają na dywanie w dwóch szeregach plecami do siebie, a nauczyciel czyta dzieciom tekst opowiadania. Zadaniem każdego z dzieci jest po usłyszeniu w opowiadaniu nazwy produktu, który ma na emblemacie, jak najszybciej wstać i usiąść.

7. Praca w grupach: „Z czego to danie jest zrobione?”. Dzieci zostają podzielone na 4 zespoły za pomocą szarf. Zadaniem każdego zespołu jest „rozszyfrować” z jakich produktów zostało zrobione danie prezentowane na talerzu.

8. Wykonanie pasty z ciecierzycy.

  • przygotowanie do pracy ustalenie zasad pracy przy stolikach, zwrócenie uwagi na higienę rąk, bezpieczeństwo w czasie pracy,
  • założenie fartuszków,
  • objaśnienie sposobu wykonania pasty kanapkowej.


9. Porządkowanie stolików oraz konsumpcja.

10. Odpoczynek na dywanie i słuchanie relaksującej muzyki.

 

Autor: Katarzyna Gozdur

Twoje uwagi i pomysły

Tagi