„Pisankowe rytmy” - scenariusz zajęć w przedszkolu dla 4 latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„Pisankowe rytmy” - scenariusz zajęć w przedszkolu dla 4 latków
3.3
3 oceny
Oceń
Drukuj

Temat kompleksowy: Święta Wielkanocne.

 

Temat dnia: „Pisankowe rytmy”.

 

Grupa wiekowa: 4-latki

Cele ogólne:

 

- kształtowanie zgodnej umiejętności współpracy w grupie,
- rozwijanie sprawności ruchowej poprzez uczestnictwo w zabawach ruchowych i pląsach,
- kształtowanie nawyku dbania o bezpieczeństwo swoje i innych uczestników zabawy,
- kształtowanie poczucia rytmu i płynności ruchów w muzyce,
- rozwijanie ekspresji plastycznej.

Przebieg zajęć:

Wielkanocne jajko – zabawa integracyjna w kole.

 

Podczas akompaniamentu dzieci przekazują sobie pisankę z ręki do ręki. Na przerwę w muzyce dziecko, które trzyma pisankę rozwiązuje zagadkę słowną związaną z Wielkanocą.

 

- Po każdej nocy nadchodzi ranek. Po łące biega cukrowy…
- Deszczyk wiosenny pada z chmurki. Te jajka zniosły dla nas…
- Zimą po śniegu pędzą sanki. W koszyku leżą barwne…
- Tata powiedział: Wielkanoc się zaczyna. Do stołu siada cała…

 

Wielkanocna niespodzianka – ilustracja ruchowa wiersza P. Siewiera – Kozłowskiej pt. „Czy to jajko czy nie jajko?” (w tle słychać muzykę relaksacyjną, na potrzeby scenariusza wierszyk został zmodyfikowany).

 

W gniazdku jajko raz leżało ( dzieci leżą na dywanie, zwijają się w kulkę), które dziwnie popękało.
Wyszła z jaja głowa mała (dzieci wychylają głowę, obracają ją na boki), małym oczkiem zamrugała (mrugają oczami).
Na niej dziobek też malutki (usta zwijają w dziubek), co rozjaśni wszystkie smutki.
A na końcu małe nóżki (dzieci rozprostowują nogi), każda nóżka ma pazurki (poruszają palcami stóp).
Jeszcze tylko ogon mały (pokazywanie rękami ogona).
Oto kurczak doskonały (dzieci wstają i prezentują wygląd kurczaka wskazując na siebie).

 

Jajko i kurczak – zabawa ruchowa.

 

Dzieci poruszają się swobodnie po dywanie. Na pauzę w muzyce reagują na polecenie nauczyciela przyjmując określoną postawę ciała np.; jajko – kładą się na podłodze, zwijają ciało w kulkę i turlają się z boku na bok; kurczak – układają ramiona w skrzydełka i poruszają się po dywanie drobnymi kroczkami.

 

Przygotowujemy pisanki – zabawa muzyczno – ruchowa wg. B. Strauss.

 

Dzieci siadają w kole. Otrzymują kolorowe kartki. W rytm muzyki:
- ugniatają kartkę papieru w dłoni/dłoniach,
- przekładają pisankę z ręki do ręki,
- wykonują określone ruchy do muzyki, jeżeli usłyszą kolor swojej pisanki np. Dzieci, które mają czerwoną pisankę podskakują wysoko/żółtą obracają się dookoła własnej osi/niebieską tupią nogami, itd.

Pisankowe rytmy – zabawa rytmiczna.

 

Dzieci trzymają pisankę w dłoni (z poprzedniego ćwiczenia). Wystukują określony rytm uderzając papierową pisanką o podłogę.

Pisanki w koszykach – zabawa ruchowa.

 

Dzieci poruszają się z pisankami w ręce po dywanie. Na pauzę w muzyce tworzą koszyczki składające się z pisanek określonego koloru. Przy następnym powtórzeniu zabawy dzieci wymieniają się kolorami pisanek.

Wielkanocne pisanki – zabawa konstrukcyjna.

 

Dzieci siadają w kole. Przed sobą układają szarfę w kształt pisanki. Następnie ozdabiają jajko dostępnymi materiałami plastycznymi według swojego pomysłu (kolorowe druciki, patyczki po lodach, sznurówki, plastikowe nakrętki, itd.).

 

 

Autor:  Sylwia Gurgacz

 

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi