Plan pracy kółka teatralnego

Plan pracy kółka teatralnego

Plan pracy kółka teatralnego w przedszkolu.

PAŹDZIERNIK:

  • Etiuda pantomimiczna "Pokaż, co widzisz?" - dzieci pokazują kolejno za pomocą ruchu, gestu, mimikiczynność przedstawioną na obrazku
  • Zabawy paluszkowe "Gęsty las"
  • "Do szopy" - taniec integracyjny przy kolędzie
  • Swobodne improwizacje taneczne do muzyki dyskotekowej
  • Zabawy integracyjne "Dyrdy – myrdy", "Taneczek"
  • Aerobik - gimnastyka rytmiczna do muzyki tanecznej
  • "Lustro i cień" zabawy z partnerem
  • Udział w przedstawieniu "Jaś i Małgosia" w Teatrze Muzycznym
  • Inscenizowanie wierszy Doroty Gellner, Jana Brzechwy, Juliana Tuwima
  • "Teatrzyk cieni" przy utworze "O trębaczu z wieży mariackiej"
  • Ćw. oddechowe, artykulacyjne,
  • Muzykoterapia, ćw. relaksacyjne przy muzyce i twórczym opowiadaniu
  • Wesołe zabawy z wiatrem
  • tworzenie odgłosów wiatru
  • "co to jest wiatr?” – zabawy badawcze balonem
  • jesteśmy wiatrem – ekspresja ruchowa
  • "tworzymy kostium wiatru"
  • zabawy dramowe – "W pociągu", "Na spacerze",
  • "U lekarza"
  • Poznanie dzieci z dzwonkami – gra na dzwonkach gamy C-dur
  • Malowanie dziesięcioma palcami przy muzyce Modesta Musorgskiego, Antonio  Vivaldiego
  • Muzykowanie na instrumentach perkusyjnych i przyborach kuchennych - tworzenie swobodnych tekstów, wyliczanek, melodyzacja i rytmizacja tekstów
  • Śpiew "Hymnu Przedszkola"


LISTOPAD:

  • Etiuda pantomimiczna "Maski" – odgadywanie nastrojów za pomocą mimiki i gestu
  • Zabawy paluszkowe "Szedł świerszcz"
  • "Kujawiak" – wprowadzenie prostych elementów tańca ludowego
  • Tańce integracyjne "Taniec - połamaniec". ”Kasztanki”
  • "Jasełka" – improwizacje słowne i ruchowe
  • Inscenizowanie bajek Jana Brzechwy, Janiny Porazińskiej
  • Zabawy z balonem przy muzyce
  • taniec w parach, trzymanie balonów różnymi częściami ciała
  • sztafeta z balonami
  • ćw. oddechowe – nadmuchiwanie balonu
  • Rytmizacja i melodyzacja tekstów związanych z jesienią
  • "Jesienne impresje" - malowanie wszystkimi paluszkami
  • Ekspresja słowna "Jestem liściem, kolorem"
  • Inscenizacja bajki "Jaś i Małgosia" wg własnej inwencji
  • "Co by się wydarzyło, gdyby...” – ćw.  twórcze, wymyślanie  zakończenia do bajek
  • Gra dramatyczna "Wyprawa po skarby ze smoczej góry"
  • Ćw. oddechowe, artykulacyjne, fonacyjne
  • Śpiew zbiorowy "Hymnu Przedszkola" – improwizacje ruchowe przy tej piosence
  • Odgrywanie scenek pantomimicznych, zabawy dramowe: "Rzeźbiarz", ”Roboty”, "Figurki”, "W pociągu”, "Na poczcie”, "W teatrze",”W sklepie”
  • "Wywiad z jeżem i wiewiórką" - rozmowy improwizowane
  • Improwizacje taneczne przy muzyce instrumentalnej
  • Gra na dzwonkach - kolęda "Przybieżeli do Betlejem" cz. 1
  • Muzykowanie z użyciem drewnianych przyborów kuchennych
  • Zabawy twórcze gazetami - rytmiczne darcie gazet przy muzyce Czajkowskiego, ekspresja ruchowa "Taniec liści”


GRUDZIEŃ:

  • Zabawy integracyjne "Przyjaciele przedszkolaka", "Serdeczny taniec"
  • Improwizacja słowna "Co mógł pomyśleć bohater bajki...”
  • Zabawy paluszkowe "Kosi łapci" wg wiersza "Wąsy”  L. J. Kerna
  • "Jasełka" – odgrywanie ról, recytacja z odpowiednią dykcją i  intonacją
  • Improwizacje taneczne "Baletnica"
  • Ćwiczenia odprężające do muzyki relaksacyjnej
  • Zabawy kształtujące umiejętność współpracy z innymi "Gwiazda”, "Budowanie figur" – zabawa zespołowa
  • Zabawa w teatr z wykorzystywaniem pacynek i kukiełek - tworzenie tekstu własnego
  • "Język kosmitów" - tworzenie charakterystycznego języka danej rodziny  bajkowej, układanie dialogów, tworzenie improwizacji słownych, mimicznych, ruchowych
  • Ćwiczenia oddechowe, ćw. artykulacyjne, ćw. fonacyjne
  • Scenki dramowe – "Rozmowy telefoniczne", "Wywiad ze Św. Mikołajem i jego  reniferami"
  • Improwizacje ruchowe – pantomima wg bajki muzycznej "Czerwony  Kapturek”, "Piotruś i wilk"
  • Zabawy twórcze
  • ekspresja ruchowa "Wirujące śnieżynki" przy muzyce P. Czajkowskiego
  • ekspresja słowna "Za co lubimy zimę?"
  • ćw. kinestetyczne – przekraczanie linii środkowej – rysowanie oburącz, nosem, językiem itp.
  • ruchy naprzemienne 
  • "Jesienny  kujawiaczek" – improwizacje ruchowo-taneczne
  • Nauka prostych kroków krakowiaka – tańca ludowego
  • Gra na dzwonkach kolędy "Przybieżeli do Betlejem"
  • Wspólne kolędowanie i muzykowanie
  • Ewaluacja – występy dzieci w konkursie "Dzieci śpiewają kolędy i pastorałki"


STYCZEŃ:

  • Zabawy paluszkowe "Szedł chłop"
  • Zabawy integracyjne "Śniegowa zabawa", "Tańczące koła”
  • Zabawy dramowe "Scena z bajek" – odgrywanie scenek za pomocą słów, gestu i mimiki
  • Zabawy w parach: "Jestem skałą, rowerkiem, paczką" – ekspresja ruchowa
  • Wiersze dla Babci i Dziadka – recytacja wierszy, z różną interpretacją
  • Rytmizacja i melodyzacja życzeń dla Dziadków
  • Tworzenie wyliczanek, muzykowanie z użyciem niekonwencjonalnego przyboru
  • Zabawy pantomimiczne "Na śniegu"
  • Ewaluacja pracy - wystawienie "Jasełek" w kościele, zaprzyjaźnionych szkołach
  • Ewaluacja - gra na dzwonkach w kościele, szkole, przed Dziadkami
  • Zabawy przy piosenkach "Hymn P-la”, "Parasol dla kota" – improwizacje ruchowo-taneczne
  • Ćw. oddechowe, ortofoniczne, logorytmiczne, fonacyjne
  • Improwizacje ruchowe do muzyki Prokofiewa, Czajkowskiego, Musorgskiego, Rymskiego-Korsakowa
  • Scenka dramowa "Pożar", „"Niebezpieczne zabawy na lodzie”
  • "Burza mózgów" – "Zgubiłem się w...”
  • Tworzenie wesołych wierszyków i bajek
  • Tworzenie opowiadania grupowego: "I nagle..."
  • Ekspresja ruchowa "Jestem śnieżynką"
  • Teatrzyk cieni przy bajce H. Ch. Andersena "Brzydkie kaczątko”
  • Zabawy dramatyczne "Na nieznanej planecie"


LUTY:

  • Zabawy paluszkowe "Dzwony"
  • Zabawy integracyjne na krzesłkach "Hallo Taxi", "Mały przedszkolak”
  • Gawot – nauka tańca dworskiego do muzyki S. Prokofiewa
  • Swobodna improwizacja ruchowo-taneczna do Obrazków z wystawy M. Musorgskiego
  • Zabawy dramatyczne "W krainie pingwinów"
  • spacer pingwinów,
  • tworzenie góry lodowej,
  • rzeskakiwaniez kry na krę
  • budowla ze śniegu
  • Udział w przedstawieniu Teatru Arlekin "Królowa Śniegu"
  • Ćw. oddechowe i artykulacyjne, zagadki słuchowe
  • Muzykoterapia przy muzyce relaksacyjnej i twórczym opowiadaniu "Na brzegu morza"
  • Gra na dzwonkach "Trzy kurki", "Hymn p-la”, Hymn Polski
  • Tworzenie swobodnych tekstów (elementy technik Freineta) rymowanek. wyliczanek
  • Improwizacje słowno - ruchowe do wierszy Doroty Gellner
  • Ewaluacja – udział w Festiwalu "Śpiewać każdy może"
  • Inscenizowanie wiersza "Diabełek: D Gellner
  • Muzykowanie z użyciem instrumentów  perkusyjnych i przyborów niekonwencjonalnych
  • Taniec z szarfami – improwizacje taneczne przy muzyce instrumentalnej
  • Rytmizacja i melodyzacja wymyślonych wierszyków
  • Pantomima - odtwarzanie stanów uczuciowych człowieka
  • Zagadki mimiczno – ruchowe "Kim jestem? Co robię?"
  • Wywiad z drzewem, zającem, wróblem
  • Malowanie oburącz, obunóż – kinezjologia edukacyjna


MARZEC:

  • Zabawy paluszkowe "Jadą wozy"
  • Gawot – wprowadzenie kolejnych elementów tańca dworskiego
  • "Kopciuszek" – inscenizowanie bajki wg tekstu J. Brzechwy
  • Melodyzacja utworów D. Gellner
  • Swobodne improwizacje z gumą i wstążką przy muzyce
  • Inscenizowanie bajki "Królowa Śniegu" wg tekstu własnego
  • "Idziemy z kogucikiem" – inscenizacja wielkanocna
  • Ćw. oddechowe, artykulacyjne, fonacyjne
  • Scenki pantomimiczne - "Postacie z bajek”
  • Zabawy dramowe przedstawianie różnych sytuacji, stanów emocjonalnych za pomocą słowa, ruchu, mimiki "Złość”, "Radość", "Miłość", "Bieda", "Bogactwo”
  • Gra na dzwonkach – "Na zielonej łące", Hymn Polski, Hymn  p-la
  • Ewaluacja: udział w VI Festiwalu Twórczości Dziecięcej ; śpiew i gra na dzwonkach wraz z improwizacją taneczną Hymnu Przedszkola; udział w Konkursie Pieśni i Tańców Unii, gra na dzwonkach, układ taneczny, śpiew pios. "Ojczyzna"; udział w konkursie teatralnym "Inscenizacje D .Gellner”            
  • Rytmizacja i melodyzacja tekstów związanych z wiosną, układanie rymowanek nt Marzanny
  • Zabawy integracyjne "Hop, hop", "Imię przedszkolaka"
  • Muzykoterapia – naprzemienne podskoki  w  parach, naśladowanie  ruchów, mimiki przy muzyce hinduskiej
  • Zabawy w teatrzyku cieni, teatrzyku kukiełkowym wg tekstów L. Kerna, J. Brzechwy, J. Tuwima i własnych


KWIECIEŃ:

  • Zabawy paluszkowe "Czapla”
  • Zabawy twórcze z gazetami przy muzyce i bez
  • Zabawy z chustą animacyjną przy muzyce "Rybacy i rybki", "Wachlowanie"
  • Ćw. oddechowe, logorytmiczne, artykulacyjne, słuchowe
  • Wesołe zabawy z wodą
  • ekspresja ruchowa "W podwodnym królestwie"
  • scenki dramowe „ Na przyjęciu u Neptuna „
  • analogia personalna "Jestem wodą"
  • Aerobik – gimnastyka rytmiczna do muzyki tanecznej
  • Zabawy integracyjne "Ul", "Głaskany"
  • Ewaluacja – udział w konkursie "Polska moja Ojczyzna"
  • gra na dzwonkach, recytacja wiersza
  • Inscenizacje wierszy D. Gellner, J. Brzechwy, J. Tuwima
  • Improwizacje ruchowe do muzyki Rimskiego–Korsakowa, Czajkowskiego w parach – muzykoterapia
  • Zabawy tradycyjne
  • Scenki dramowe "W lesie", "W Zoo", "Na ulicy"
  • Rytmizacja i melodyzacja tekstów związanych ze Świętami Wielkanocnymi
  • Ewaluacja działań: przedstawienie "Kopciuszek" 
  • udział w 6 Festiwalu teatrów Przedszkolnych im. H. Ryla - występy dla uczniów zaprzyjaźnionych szkół
  • Tworzenie wspólnych opowiadań "I nagle..."
  • Układanie swobodnych tekstów, rymowanek odtwarzanie ich przy użyciu różnych przyborów, instrumentów perkusyjnych
  • Polka – nauka podstawowych kroków tańca
  • Gra dramatyczna z tekstem tworzenie opery trzyaktowej do tekstu "Koncert życzeń" Buczkówny
  • Gra na dzwonkach "Na zielonej łące", "Panie Janie – kanon”, "Trzy kurki", Hymn  Polski, Hymn P-la

   
CZERWIEC:

  • Zabawy integracyjne "Hop, hop", "Piosenka do pary"
  • Muzykoterapia w  parach  przy  muzyce
  • Ćw. oddechowe, artykulacyjne, logorytmiczne
  • "Wywiad z kotem i psem" - ekspresja słowna
  • Melodyzacja i rytmizacja tekstów nt lata i wakacji
  • "Nad wodą", "Nad łąką" – ekspresja ruchowa przy muzyce z użyciem szarfy, chusty animacyjnej, kolorowych chustek
  • Snucie fantastycznych opowiadań – co by było, gdyby...
  • Zagadki mimiczno-ruchowe Kim  jeste?, Na czym gram?
  • Zabawy z cieniem w teatrzyku cieni -  przedstawianie bajki "Kopciuszek"
  • Ewaluacja - występy przed rodzicami: gra na dzwonkach; polonez
  • Zabaw twórcze z użyciem niekonwencjonalnych przedmiotów
  • taniec z balonami
  • "jestem...” – tworzenie przedmiotów z gazety
  • "rozmowy łyżek i talerzy"
  • "W kosmosie", "U  króla"
  • Zabawy paluszkowe "Idzie rak"
  • Improwizacje ruchowe przy muzyce  M. Musorgskiego, P. Czajkowskiego, M. Biegaliewa, M. Ravela
  • Tworzenie opowiadanie grupowego " Na  wakacjach"
  • Aerobik – gimnastyka rytmiczna do muzyki tanecznej
  • Ćw. kinezjologii edukacyjnej: przekraczanie linii środka, ruchy naprzemienne
  • Malowanie wszystkimi paluszkami do muzyki


MAJ:

  • Zabawy paluszkowe "Myszka i pierścienie"
  • Zabawy integracyjne "Liczba siedem", "A hej, a ho"
  • Ćw.oddechowe, słuchowe, artykulacyjne, fonacyjne
  • Melodyzacja i rytmizacja tekstów związanych z wiosną
  • Scenki dramowe " Na łące", "W parku", "Nad wodą"
  • Muzykowanie z użyciem różnorodnych instrumentów
  • Ekspresja słowna "Tworzymy wesołą i smutną bajkę"
  • Recytacja wierszy znanych autorów z różną intonacją
  • Zagadki muzyczno-ruchowe "Kto tak tańczy?", "Kto tak śpiewa"
  • Zabawy twórcze z butelkami plastikowymi "Zgadnij, kim jestem?”
  • taniec z butelką między partnerami
  • "rozmowa dwóch butelek"
  • muzykowanie
  • Teatrzyk stolikowy - dramatyczna gra planszowa "Wygraj z czarownicą"
  • Zabawa w teatr – swobodna interpretacja tekstów w teatrzyku kukiełkowym, teatrzyku cieni
  • Ewaluacja – występy przed rodzicami – bajka "Kopciuszek"
  • Wywiad z przyrodą – improwizacje słowne
  • Polonez – nauka kroków tańca
  • Wymyślanie prostych układów taneczno-ruchowych do piosenek
  • Gra na dzwonkach wszystkich znanych utworów
  • Muzykoterapia i ćw. relaksacyjne przy muzyce
  • Ćw. kinezjologii edukacyjnej "Leniwe ósemki", "Słoń", ruchy naprzemienne, przekraczanie linii środka
  • Zabawy dramowe – przedstawianie różnych stanów emocjonalnych za pomocą słów, gestu, mimiki.

 

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi