„Pojazdy na kołach” - scenariusz zajęć dla 4-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„Pojazdy na kołach” - scenariusz zajęć dla 4-latków
3.0
2 oceny
Oceń
{

Cele ogólne:

 

  • poznawanie koła jako figury geometrycznej i zaznajomienie z przedmiotami w kształcie koła,
  • zwrócenie uwagi na szczególne znaczenie wykorzystania koła do poruszania pojazdów, znaków ostrzegawczych (sygnalizator),
  • pobudzanie dzieci do aktywności przez stosowanie prostych poleceń do wykonania.


Cele szczegółowe:

Dziecko:

 

  • zna figurę geometryczną - koło,
  • potrafi ją nazwać, narysować i rozpoznać wśród innych kształtów,
  • zna zastosowanie kół w różnych pojazdach.

 

Środki dydaktyczne: sylwety kół, zabawki, pojazdy na kołach, krążki, plansze i kredki.

Formy pracy:

 

  • grupowa,
  • indywidualna.


Metody:

 

  • słowna,
  • praktycznych działań,
  • oglądowa.

 

 

Przebieg zajęć:


1. Zabawa ze śpiewem ,,Dwa kółeczka”.

 

2. Siad w kole na dywanie. Nauczycielka wycina z kartki koło i mówi: Zobaczcie co dla was wycinam. Kto wie, kto pamięta jaki  to kształt, jaka to figura? Jak byliśmy ustawieni podczas zabawy ze śpiewem? Jak siedzieliśmy?

 

3. Dzieci rysują koło w powietrzu lewą i prawą ręką, oraz oburącz.

 

4. Nauczycielka rozdaje dzieciom wycięte koła i mówi: Popatrzcie na koła, poszukajcie w naszej sali rzeczy w kształcie koła (krążki, samochody, wózki, zegar).

 

5. Tworzenie zbioru zabawek poruszających się na kołach (samochody, wózki, itd.). Wybrane dziecko zabiera wskazana zabawkę i zanosi na środek dywanu. Dzieci siedzą w kole wokół zabawek. Rozmowa: podkreślenie czym jest koło dla pojazdu.


6. Nauczycielka mówi wiersz: ,,Koła, kółka, kółeczka” T. Fiutowskiej. Dzieci odpowiadają na pytania zawarte w wierszu ,,co jest w kształcie koła?” (koła samochodu, koła samolotu przy lądowaniu, światła).


7. Zabawa ruchowa ,,Z koła do koła”. Nauczycielka rozkłada na dywanie obręcze. Każde dziecko szuka sobie swojego kółka. Na sygnał bębenka dzieci przechodzą z koła do koła .


8. Praca przy stolikach: nauczycielka jeszcze raz powtarza wierszyk ,,Koła, kółka, kółeczka”. Dzieci maja za zadanie odszukać i zakolorować wszystkie koła w narysowanych przedmiotach.

 

 

Autor: Dorota Mrówka

Twoje uwagi i pomysły

Tagi