Poznajemy pracę krawcowej - scenariusz wycieczki do zakładu krawieckiego

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Poznajemy pracę krawcowej - scenariusz wycieczki do zakładu krawieckiego
Oceń
{

Scenariusz wycieczki do zakładu krawieckiego na Nowym Mieście w dniu 28.03.2011r.

Cele ogólne:

  • zapoznanie dzieci z praca krawcowej, wyposażeniem zakładu krawieckiego,
  • bogacenie słownika dzieci o wyrazy związane z pracą krawcowej,
  • ukazanie przydatności wykonywania tego zawodu,
  • budzenie szacunku dla ludzi wykonujących ten zawód,
  • wdrażanie do przestrzegania umów ustalonych z nauczycielką,
  • wdrażanie do kulturalnego zachowania się podczas wycieczki i w czasie pobytu w zakładzie  krawieckim.


Cele operacyjne (dziecko…):

  • potrafi wymienić przybory krawieckie,
  • wie na czym polega praca krawcowej,
  • wie jak wygląda i co się znajduje w zakładzie krawieckim,
  • przestrzega umów ustalonych z nauczycielką,
  • kulturalnie zachowuje się w czasie wycieczki i w zakładzie krawieckim.


Przebieg wycieczki:

1. Rozmowa na temat wiersza pt. „Krawcowa” H. Ożogowskiej.

Kto sukienkę uszył Hani?
Kto przerobił ten kaftanik?
Kto paltocik zreperował
Wiemy, wiemy to krawcowa.
Ma dwie ręce pracowite
Ma żelazko, naparsteczek.
Ma szufladę pełną nitek,
Szpilek, igieł i szpuleczek.
Nożyczkami machu, machu
Na maszynie tur, tur, tur
Chodźmy do niej, dostaniemy
Pstrych gałganków cały wór.

  • O kim był wiersz?
  • Co robi krawcowa?
  • Kto wymieni narzędzia krawcowej?
  • Co by się stało, gdyby krawcowej zginęła igła?


2. Zapoznanie dzieci z celem wycieczki.

  • przypomnienie zasad zachowania się podczas wycieczki i w  czasie pobytu w zakładzie krawieckim,


3. Wyjście do szatni – przypomnienie etapów  ubierania i zachowania się w szatni.

  • założenie kamizelek odblaskowych.


4. Zwiedzanie zakładu krawieckiego, pokaz przyborów krawieckich (różnego rodzaju maszyn do szycia, materiałów, guzików, nici, zamków, igieł itp.)

5. Zapoznanie z wyglądem i sposobem działania maszyny do szycia, pokaz jej działania i omówienie  kolejnych etapów powstawania ubrania (spódniczki), (zdjęcie miary centymetrem krawieckim, narysowanie formy kredą na materiale, wycięcie formy z materiału, zeszycie na maszynie, zrobienie tunelu na gumkę, wciągnięcie gumki.

6. Pokaz różnego rodzaju ubrań uszytych lub przerobionych przez krawcową.

7. Pożegnanie się z krawcową – wręczenie laurki i kwiatków z bibuły wykonanych przez dzieci.

8. Powrót do przedszkola.

Autor: Elżbieta Kowal

Twoje uwagi i pomysły

Tagi