Poznajemy pracę sprzedawcy. Zguba - scenariusz zajęć dla 4-latków

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Poznajemy pracę sprzedawcy. Zguba - scenariusz zajęć dla 4-latków
2.9
8 ocen
Oceń
{

Scenariusz zajęć przeprowadzony przez nauczyciela kontraktowego dla opiekuna stażu.

Grupa wiekowa: 4–latki

Temat kompleksowy: „Poznajemy pracę sprzedawcy”

Temat zajęć:
„Zguba”

Cele ogólne:

  • Rozumienie znaczenia
  • Poznanie zagrożeń związanych z zakupami w marketach.
  • Zapoznanie ze sposobami zachowania się w sytuacji zagrożenia oraz miejscami i osobami od których można uzyskać pomoc.
  • Rozumienie potrzeby zachowania ostrożności w kontaktach z osobami obcymi.
  • Rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wypowiadania się na temat opowiadania.
  • Utrwalenie pojęć określających rodzaj sklepu: przemysłowy, spożywczy.
  • Wdrażanie do szybkiej reakcji na sygnał słuchowy.


Cele operacyjne - dziecko:

  • wie jak należy zachowywać się w sklepach – marketach
  • wie, jak zachować się w sytuacji zagrożenia
  • wie, w jakich sytuacjach i komu można przekazywać informacje dotyczące nazwiska i adresu zamieszkania
  • zna miejsca i osoby, od których można uzyska pomoc
  • potrafi odpowiadać na zadane pytania i słucha wypowiedzi innych
  • potrafi wskazać różnicę między małymi sklepikami osiedlowymi, a dużymi marketami
  • potrafi nazwać przedmioty potrzebne do pracy sprzedawcy
  • potrafi narysować artykuły wg branży
  • potrafi reagować na hasło nauczycielki


Pomoce:

  • Obrazek dużego sklepu – market, obrazek sklepu osiedlowego, opowiadanie R. Piątkowskiej „Zguba”, karty pracy, kredki ołówkowe, tamburyno, worek z materiału, waga, kasa, pieniądze, koszyczek, fartuch, karton po mleku, maśle itp., klamerki do przyczepienia prac dzieci.


Przebieg zajęć:

1. Piosenka na powitanie:
Wszyscy są, witam was
Zaczynamy już czas,
Jestem ja, jesteś ty
Raz, dwa, trzy.


2. „W dużym sklepie”
– praca z obrazkiem. Rozmowa na temat różnic między małymi, osiedlowymi sklepikami, a dużymi marketami.

3. „Zguba” – wysłuchanie opowiadania Renaty Piątkowskiej.

4. Rozmowa z dziećmi na temat wysłuchanego opowiadania.
- Gdzie mama zabrała Tomka?
- Co bardzo spodobało się Tomkowi w sklepie?
- Co zrobił, kiedy zobaczył namioty?
- Jak zaskoczył pana Tomek?
- Dlaczego chłopiec przestraszył się?
- Dlaczego nie odpowiedział na pytanie nieznajomego?
- Kto pomógł mu odnaleźć mamę?
- Jak trzeba zachowywać się w sklepie?
- W jakich sytuacjach i komu można przekazywać informacje dotyczące nazwiska i adresu zamieszkania.

5. „Jedziemy na zakupy” zabawa orientacyjno–porządkowa – dzieci biegają na paluszkach w tempie podanym na bębenku. Zatrzymują się i na hasło: Sklep z zabawkami! naśladują ruchy różnych zabawek (np. piłek, piesków, robotów itd.). Na hasło: Sklep z ubraniami! naśladują ruchy przymierzania różnych części garderoby. Na hasło: Kwiaciarnia! naśladują wąchanie kwiatów.

6. „W jakim jesteś sklepie?” – rysowanie kredkami ołówkowymi. Uzupełnienie półek sklepowych artykułami wg branży. Utrwalenie pojęć określających rodzaj sklepu: przemysłowy, spożywczy.

7. Tajemniczy worek - zabawa w kole dla dzieci, które skończą pracę plastyczną. Rozpoznawanie dotykiem i nazywanie przedmiotów umieszczonych w worku np. waga, kasa, pieniądze, koszyczek, fartuch, karton po mleku, maśle itp.

8. Ozdobienie sali pracami wykonanymi przez dzieci.

9. Podziękowanie dzieciom za wspólną zabawę.

 

Autor: Alicja Janowska

Twoje uwagi i pomysły

Dodane komentarze (1)

Tagi