Polsko-Angielskie Przedszkole Montessori Przystań Odkrywców (Poznań)

Polsko-Angielskie Przedszkole Montessori Przystań Odkrywców
zobacz więcej (11)
Adres:
Maków Polnych 2/2A, Poznań
Sprawdź na mapie
Drukuj Dodaj ocenę

Udogodnienia

  • język angielski
  • logopeda
  • psycholog
  • rytmika
  • gimnastyka ogólnorozwojowa
  • warsztaty dla dzieci
  • imprezy tematyczne

Opis obiektu

Polsko-Angielskie Przedszkole Montessori Przystań Odkrywców opiera swój program na systemie montessoriańskim.   W naszej placówce pracuje kadra, która nieustannie się rozwija, uczestniczy w kursach, szkoleniach i konferencjach. Praca jest naszą pasją – to ona pozwala nam odkrywać, to co w dzieciach i w nas samych najlepsze. Podchodzimy do dzieci indywidualnie. Z każdą grupą pracuje dwóch wychowawców.   Jesteśmy otoczeni specjalistami – pracuje z nami pani psycholog, zaś współpracują z nami logopeda i fizjoterapeuta.   Jeden z nich komunikuje się wyłącznie w języku angielskim, pozwalając Małym Odkrywcom zanurzyć się w tym języku.   Posiadamy bardzo dobre warunki lokalowe: duże, przestronne, dobrze wyposażone w pomoce Montessori sale, osobne pomieszczenie do ćwiczeń ruchowych, duży ogród (1 000 m2) z placem zabaw, własną kuchnię, w której przygotowujemy domowe obiady. Budynek przedszkola położony jest na uboczu, niedaleko lasu. Gdy dzieci wychodzą na ogród, otoczone zielenią...

Galeria

Program nauczania

Metoda Montessori, o którą oparty jest program w naszym przedszkolu bierze swój początek w prostych obserwacjach na temat dziecka poczynionych przez włoską lekarkę i pedagożkę – Marię Montessori:

 

 

  • dziecko potrafi samo dokonać wyboru,
  • dziecko ma wspaniałą zdolność koncentracji, jeśli jest zainteresowane tym co robi,
  • dziecko lubi powtarzać ćwiczenia,
  • dziecko nie domaga się nagrody,
  • dziecko lubi porządek i sensowe zajęcia,
  • poczucie godności wzrasta u dziecka, kiedy ma możliwość wybrania zajęcia i wykonania go we właściwym dla siebie czasie.

 

 

Dlatego podczas pobytu w przedszkolu dziecko samodzielnie wybiera, z której z pośród dostępnych możliwości chce skorzystać. Naszą rolą jako wychowawców jest motywowanie i wskazywanie ścieżek rozwoju, jednak to przede wszystkim dziecko jest aktywne. Jasne i konsekwentnie przestrzegane zasady (np. dbanie o porządek) zapewniają dziecku poczucie sensu i bezpieczeństwa.

 

Pracujemy w grupach zróżnicowanych wiekowo. Grupa dzieci w różnym wieku sprzyja rozwojowi społecznemu: starsze dzieci uczą się pomagać młodszym, a młodsze dzięki towarzystwu starszych szybciej się usamodzielniają. Program jest w dużej mierze zindywidualizowany, ponieważ każde z dzieci rozwija się w nieco innym tempie.

 

Program układamy tak, by wychodził naprzeciw oczekiwaniom dzieci, by wiedzę uzyskiwały we właściwym dla siebie czasie (nie za wcześnie i nie za późno). W osiągnięciu tego celu pomagają nam materiały dydaktyczne zaprojektowane zgodnie z zasadą, że dziecko uczy się całym ciałem. Sformułowała ją Maria Montessori na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi w przedszkolu Casa dei Bambini. Przyjęła, że dziecko powinno rozwijać się motorycznie, sensorycznie, emocjonalnie, duchowo i intelektualnie. Materiały w sali umieszczone są tak, by dzieci mogły z nich samodzielnie korzystać (brać, przenosić, odkładać na miejsce).

 

Stałym punktem programu są w naszej Przystani tzw. lekcje ciszy, zapoczątkowane przez Marię Montessori. Lekcja ciszy jest „zabawą grupową”, która przynosi dziecku wiele ważnych umiejętności i buduje poczucie własnej wartości.

 

Przez większą część dnia dzieci mają kontakt z językiem angielskim, którego używa jeden z nauczycieli. Umysł dziecka jest niezwykle chłonny na nowe brzmienia, obcą melodię zdania czy nieznane słowa. Pracując na co dzień z językiem angielskim wykorzystujemy ten potencjał budując solidną podstawę pod naukę języka w kolejnych etapach edukacji. Słuchanie wskazówek, udział w grach i zabawach, powtarzanie rymowanek i piosenek jest dla dziecka zabawą, sprawia mu radość i daje satysfakcję, co sprzyja pozytywnemu nastawieniu do nauki języka w dalszych latach.

Kolorowanki