Przedszkole Sióstr Imienia Jezus (Poznań)
Udogodnienia
- język angielski
- logopeda
- psycholog
- rytmika
- gimnastyka ogólnorozwojowa
- urodziny
- animacje
- warsztaty dla dzieci
- imprezy tematyczne
Opis obiektu
Przedszkole Sióstr Imienia Jezus jest kameralną placówką, w której staramy się tworzyć ciepłą i przytulną atmosferę. Wychowujemy dzieci w duchu pedagogiki chrześcijańskiej. Dbamy o ich wszechstronny rozwój w zgodzie z ich potrzebami.
Warunki lokalowe
Miłe, zadbane otoczenie sprzyja poczuciu bezpieczeństwa. Plac zabaw wyposażony jest w sprzęt rekreacyjno- zabawowy, który umożliwia różnorodną działalność dzieci na powietrzu: zabawy ruchowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne.
W budynku znajduje się duża, przestronna, jasna i przejrzysta sala zabaw. Umeblowanie i zagospodarowanie sali daje możliwość wykorzystywania jej do zabaw ruchowych.
W sąsiedztwie sali zabaw usytuowana jest przestronna łazienka z 4 umywalkami, 3 sanitariatami dostosowanymi do wieku wychowanków i kabiną prysznicową. Ponadto przedszkole posiada szatnię dla dzieci, pokój biblioteczny oraz pomieszczenia administracyjno – gospodarcze.
Wyposażone w zabawki dla dzieci, kąciki tematyczne i pomoce dydaktyczne przedszkole sprzyja wielo
stronnemu rozwojowi wychowanków, rozwija inicjatywę i pomysłowość nauczycieli. Nauczyciele dbają o wystrój sali w celu zapewnienia dzieciom poczucia ładu i estetyki.
Kadra
Zespół nauczycielski posiada wymagane kwalifikacje oraz odpowiednie predyspozycje osobowościowe do pracy w przedszkolu. Nauczyciele dbają o wszechstronny rozwój dzieci, pielęgnując w szczególności rozwój duchowy i emocjonalny, wspierając jednocześnie rozwój umysłowy i fizyczny wychowanków.
Obowiązkowość, sumienność, otwartość na innych, empatia, troskliwość i poczucie humoru pozwalają nauczycielom wykonywać pracę zawodową chętnie, z pełną świadomością odpowiedzialności i roli, jaką mają do spełnienia. W sprawowaniu opieki nad dziećmi nauczycieli wspiera pomoc wychowawcy.
www.przedszkole-poznan.edu.pl
Galeria
Program nauczania
I. MISJA PRZEDSZKOLA
Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Imienia Jezus wychowuje do wartości zgodnych i wypływających z wiary katolickiej. Zwraca uwagę na formację moralno-duchową dzieci, nie pomijając jednak jej psychofizycznej bazy.
Każdy człowiek jest obrazem Bożej Miłości. Najwyższym celem, jakie stawia sobie wychowanie chrześcijańskie jest odkrywanie i kształtowanie podobieństwa do Boga Stwórcy. Tak określony cel nadrzędny obejmuje integralny rozwój człowieka i uwzględnia wszystkie jego etapy.
II. CELE PROGRAMU
1. Wiedza
- kształtowanie świadomości i poczucia Bożego dziecięctwa
- kształtowanie świadomości narodowej, przynależności narodowej
2. Umiejętności
- integracja grupy przedszkolnej
- wdrażanie do wzajemnej pomocy
- kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania z innymi
- wdrażanie do postępowania zgodnego z przyjętymi zasadami
- kształtowanie umiejętności nawiązywania osobistej relacji z Bogiem
- wdrażanie do życia modlitwy
- kształtowanie umiejętności dobrej, otwartej i jasnej komunikacji z innymi
3. Postawy, uczucia
- kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych
- kształtowanie postawy szczerości i prawdomówności
- kształtowanie postawy wdzięczności wobec ludzi i Boga
- uwrażliwianie na Obecność Bożą
- kształtowanie postawy poszanowania godności innych i akceptacji
- uwrażliwianie na piękno ojczystej ziemi
- kształtowanie empatii
- pielęgnowanie radości i spontaniczności
- kształtowanie patriotyzmu
- kształtowanie postawy zaufania i otwartości
III. ETAPY REALIZACJI TREŚCI PROGRAMOWYCH
A. NIE JESTEM SAM.
Cele operacyjne:
Dziecko
- zna swoją grupę i panujące w niej zasady
- potrafi podporządkować się ustalonym regułom i zasadom
- potrafi zgodnie bawić się
- rozumie potrzeby innych
- szanuje pracę innych
- chętnie pomaga koleżankom i kolegom
- z zaangażowaniem uczestniczy w zajęciach
- potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami (tworzy więź)
- mówi o swoich uczuciach, rozpoznaje uczucia innych starając się im pomóc.
- jest odpowiedzialny za siebie i za innych
- rozumie odpowiedzialność przez konsekwencje swoich działań
- pamięta, że Bóg w Swej Opatrzności opiekuje się nim
- włącza się we wspólną modlitwę
Ośrodki tematyczne: (Zadania)
1. Poznaję imiona kolegów i koleżanek. Bóg nas stworzył.
2. Znam rozkład dnia i zasady zabawy.
3. Chętnie zostaję w grupie przedszkolnej.
4. Dbam, by wszyscy byli radośni i czuli się dobrze.
5. Wiem, że mam Ojca w Niebie.
B. ŻYJĘ W RODZINIE.
Cele operacyjne:
Dziecko
- zna zwroty grzecznościowe i wie, kiedy się nimi posługiwać
- zna prawdę o chrzcie świętym, który wprowadza do Rodziny Bożej
- wie, że ma Matkę w Niebie
- rozumie, kim jest Rodzina Święta
- potrafi odmówić modlitwę do Matki Bożej
- potrafi wymienić członków swojej rodziny
- potrafi okazać rodzicom wdzięczność za troskę i opiekę
- potrafi wyrazić w modlitwie wdzięczność za bliskich i rodzinę
- dba o porządek i czystość
- zgłasza swoje potrzeby wychowawcom
- prosi o pomoc wychowawcy w sytuacji trudnej lub konfliktowej
- pyta nauczyciela o pozwolenie
- chętnie wykonuje polecenia nauczyciela
- włącza się w obowiązki w przedszkolu i w domu
- inicjuje pomoc innym
Ośrodki tematyczne:
1. Bóg wybrał mi rodzinę.
2. Kto mieszka w moim sercu? Kto jest dla mnie ważny?
3. Moi wychowawcy.
4. Pomagam tworzyć dom.
5. Moja Mama w Niebie.
C. ŻYJĘ W PIĘKNYM ŚWIECIE.
Cele operacyjne:
Dziecko
- wie, jak nazywa się jego miasto
- wie, jak nazywa się jego ojczyzna
- rozumie pojęcie “ojczyzna”
- wie, że Niebo jest drugą ojczyzną człowieka
- wie, że Bóg stworzył dla niego piękny świat
- rozumie, że przyrodę trzeba chronić
- potrafi rozróżnić podstawowe symbole narodowe
- potrafi okazać to, co myśli i czuje
- dostrzega piękno przyrody
- włącza się w pielęgnację kwiatów (w przedszkolu, w domu)
- pamięta o dokarmianiu swojego zwierzątka
- pragnie sprawiać radość innym
- dziękuje Bogu w modlitwie za piękny świat
Ośrodki tematyczne:
1. Dziękuję Bogu za piękny świat.
2. Mieszkam w Poznaniu.
3. Jestem Polakiem.
4. Kocham moją ojczyznę.
5. Kiedyś zamieszkam w Niebie.
IV. OBSZARY REALIZACJI PROGRAMU
1. Grupa przedszkolna.
2. Rodzice.
3. Nauczyciele
V. FORMY REALIZACJI PROGRAMU
1. Grupa przedszkolna
- zabawa
- inscenizacje, scenki rodzajowe
- zajęcia tematyczne
- katecheza
- przedstawienie dla rodziców
- przygotowanie Jasełek
- zabawa karnawałowa
- wycieczki i spacery
- założenie ogródka przedszkolaków
- twórczość plastyczna
- uroczystości okazjonalne i narodowe
2. Rodzice
- kontakt indywidualny z nauczycielem
- udział w uroczystościach i imprezach okolicznościowych
- pomoc w zorganizowaniu wycieczki
- systematyczne oglądanie wystawy prac dzieci
- wyrażanie opinii dotyczących programu pracy wychowawczej
3. Nauczyciele
- udział w rekolekcjach
- informowanie rodziców o rozwoju ich dzieci
- spotkania formalne i nieformalne z innymi nauczycielami
- lektura książek o odpowiedniej tematyce
VI. METODY PRACY W REALIZACJI PROGRAMU
- pogadanka
- metody poglądowe, wykorzystanie sprzętu audio-wizualnego
- opowiadania i bajki
- drama
- metody plastyczne
- metody twórczego udziału
- inspiracja muzyczna
- zabawa zorganizowana i spontaniczna