Przedszkole Sióstr Imienia Jezus (Poznań)

Przedszkole Sióstr Imienia Jezus
zobacz więcej (2)

Udogodnienia

  • język angielski
  • logopeda
  • psycholog
  • rytmika
  • gimnastyka ogólnorozwojowa
  • urodziny
  • animacje
  • warsztaty dla dzieci
  • imprezy tematyczne

Opis obiektu

Przedszkole Sióstr Imienia Jezus jest kameralną placówką, w której staramy się tworzyć ciepłą i przytulną atmosferę. Wychowujemy dzieci w duchu pedagogiki chrześcijańskiej. Dbamy o ich wszechstronny rozwój w zgodzie z ich potrzebami.   Warunki lokalowe   Miłe, zadbane otoczenie sprzyja poczuciu bezpieczeństwa. Plac zabaw wyposażony jest w sprzęt rekreacyjno- zabawowy, który umożliwia różnorodną działalność dzieci na powietrzu: zabawy ruchowe, zabawy tematyczne, zabawy konstrukcyjne.   W budynku znajduje się duża, przestronna, jasna i przejrzysta sala zabaw. Umeblowanie i zagospodarowanie sali daje możliwość wykorzystywania jej do zabaw ruchowych.   W sąsiedztwie sali zabaw usytuowana jest przestronna łazienka z 4 umywalkami, 3 sanitariatami dostosowanymi do wieku wychowanków  i kabiną prysznicową. Ponadto przedszkole posiada szatnię dla dzieci, pokój biblioteczny oraz pomieszczenia administracyjno – gospodarcze.   Wyposażone w zabawki dla dzieci, kąciki tematyczne i...

Galeria

Program nauczania

I. MISJA PRZEDSZKOLA

 

Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Imienia Jezus wychowuje do wartości zgodnych i wypływających z wiary katolickiej. Zwraca uwagę na formację moralno-duchową dzieci, nie pomijając jednak jej psychofizycznej bazy.

Każdy człowiek jest obrazem Bożej Miłości. Najwyższym celem, jakie stawia sobie wychowanie chrześcijańskie jest odkrywanie i kształtowanie podobieństwa do Boga Stwórcy. Tak określony cel nadrzędny obejmuje integralny rozwój człowieka i uwzględnia wszystkie jego etapy.

 

II. CELE  PROGRAMU

 

1. Wiedza

 

  • kształtowanie świadomości i poczucia Bożego dziecięctwa
  • kształtowanie świadomości narodowej, przynależności narodowej

 

2. Umiejętności

 

  • integracja grupy przedszkolnej
  • wdrażanie do wzajemnej pomocy
  • kształtowanie umiejętności współżycia i współdziałania z innymi
  • wdrażanie do postępowania zgodnego z przyjętymi zasadami
  • kształtowanie umiejętności nawiązywania osobistej relacji z Bogiem
  • wdrażanie do życia modlitwy
  • kształtowanie umiejętności dobrej, otwartej i jasnej komunikacji z innymi

 

3. Postawy, uczucia

 

  • kształtowanie wrażliwości na potrzeby innych
  • kształtowanie postawy szczerości i prawdomówności
  • kształtowanie postawy wdzięczności wobec ludzi i Boga
  • uwrażliwianie na Obecność Bożą
  • kształtowanie postawy poszanowania godności innych i akceptacji
  • uwrażliwianie na piękno ojczystej ziemi
  • kształtowanie empatii
  • pielęgnowanie radości i spontaniczności
  • kształtowanie  patriotyzmu
  • kształtowanie postawy zaufania i otwartości

 

III. ETAPY  REALIZACJI  TREŚCI  PROGRAMOWYCH

 

A.  NIE  JESTEM  SAM.

 

Cele operacyjne: 

 

Dziecko

  • zna swoją grupę i panujące w niej zasady
  • potrafi podporządkować się  ustalonym regułom i zasadom
  • potrafi zgodnie bawić się
  • rozumie potrzeby innych
  • szanuje pracę innych
  • chętnie pomaga koleżankom i kolegom
  • z zaangażowaniem uczestniczy w zajęciach
  • potrafi nawiązać kontakt z rówieśnikami (tworzy więź)
  • mówi o swoich uczuciach, rozpoznaje uczucia innych starając się im pomóc.
  • jest odpowiedzialny za siebie i za innych
  • rozumie odpowiedzialność przez konsekwencje swoich działań
  • pamięta, że Bóg w Swej Opatrzności opiekuje się nim
  • włącza się we wspólną modlitwę

 

Ośrodki tematyczne:   (Zadania)

 

1. Poznaję imiona kolegów i koleżanek. Bóg nas stworzył.

2. Znam rozkład dnia i zasady zabawy.

3. Chętnie zostaję w grupie przedszkolnej.

4. Dbam, by wszyscy byli radośni i czuli się dobrze.

5. Wiem, że mam Ojca w Niebie.

 

B.  ŻYJĘ  W  RODZINIE.

 

Cele operacyjne: 

 

Dziecko

  • zna zwroty grzecznościowe i wie, kiedy się nimi posługiwać
  • zna prawdę o chrzcie świętym, który wprowadza do Rodziny Bożej
  • wie, że ma Matkę w Niebie
  • rozumie, kim jest Rodzina Święta
  • potrafi odmówić modlitwę do Matki Bożej
  • potrafi wymienić członków swojej rodziny
  • potrafi okazać rodzicom wdzięczność za troskę i opiekę
  • potrafi wyrazić w modlitwie wdzięczność za bliskich i rodzinę
  • dba o porządek i czystość
  • zgłasza swoje potrzeby wychowawcom
  • prosi o pomoc wychowawcy w sytuacji trudnej lub konfliktowej
  • pyta nauczyciela o pozwolenie
  • chętnie wykonuje polecenia nauczyciela
  • włącza się w obowiązki w przedszkolu i w domu
  • inicjuje pomoc innym

 

Ośrodki tematyczne: 

 

1. Bóg wybrał mi rodzinę.

2. Kto mieszka w moim sercu? Kto jest dla mnie ważny?

3. Moi wychowawcy.

4. Pomagam tworzyć dom.

5. Moja Mama w Niebie.

 

C.  ŻYJĘ  W  PIĘKNYM  ŚWIECIE.

 

Cele operacyjne: 

 

Dziecko

  • wie, jak nazywa się jego miasto
  • wie, jak nazywa się jego ojczyzna
  • rozumie pojęcie “ojczyzna”
  • wie, że Niebo jest drugą ojczyzną człowieka
  • wie, że Bóg stworzył dla niego piękny świat
  • rozumie, że przyrodę trzeba chronić
  • potrafi rozróżnić podstawowe symbole narodowe
  • potrafi okazać to, co myśli i czuje
  • dostrzega piękno przyrody
  • włącza się w pielęgnację kwiatów (w przedszkolu, w domu)
  • pamięta o dokarmianiu swojego zwierzątka
  • pragnie sprawiać radość innym
  • dziękuje Bogu w modlitwie za piękny świat

 

Ośrodki tematyczne: 

 

1. Dziękuję Bogu za piękny świat.

2. Mieszkam w Poznaniu.

3. Jestem Polakiem.

4. Kocham moją ojczyznę.

5. Kiedyś zamieszkam w Niebie.

 

IV. OBSZARY  REALIZACJI  PROGRAMU

 

1. Grupa przedszkolna.

2. Rodzice.

3. Nauczyciele

 

V. FORMY  REALIZACJI  PROGRAMU

 

1. Grupa przedszkolna

 

  • zabawa
  • inscenizacje, scenki rodzajowe
  • zajęcia tematyczne
  • katecheza
  • przedstawienie dla rodziców
  • przygotowanie Jasełek
  • zabawa karnawałowa
  • wycieczki i spacery
  • założenie ogródka przedszkolaków
  • twórczość plastyczna
  • uroczystości okazjonalne i narodowe

 

2. Rodzice

 

  • kontakt indywidualny z nauczycielem
  • udział w uroczystościach i imprezach okolicznościowych
  • pomoc w zorganizowaniu wycieczki
  • systematyczne oglądanie wystawy prac dzieci
  • wyrażanie opinii dotyczących programu pracy wychowawczej

 

3. Nauczyciele

 

  • udział w rekolekcjach
  • informowanie rodziców o rozwoju ich dzieci
  • spotkania formalne i nieformalne z innymi nauczycielami
  • lektura książek o odpowiedniej tematyce

 

VI. METODY PRACY W REALIZACJI PROGRAMU

 

  • pogadanka
  • metody poglądowe, wykorzystanie sprzętu audio-wizualnego
  • opowiadania i bajki
  • drama
  • metody plastyczne
  • metody twórczego udziału
  • inspiracja muzyczna
  • zabawa zorganizowana i spontaniczna

Kolorowanki