Pożywne zimowe śniadanie dla przedszkolaka

Pożywne zimowe śniadanie dla przedszkolaka
Drukuj Skomentuj

Dieta, która pozytywnie wpłynie na zdrowie i odporność dziecka, jest pożądana przez cztery pory roku. Jednak zima rządzi się swoimi prawami i naraża organizm na niesprzyjające mu bodźce. Zimową porą warto więc zadbać o to, by dziecko jadło pożywne śniadanie pełne witamin.  Poniżej przedstawiamy pomysły na zdrowe i pożywne zimowe śniadanie dla przedszkolaka.



Kasza jaglana i owsianka


Dzieci powinny jeść kasze, które bogate są w wiele cennych witamin, minerałów antyoksydantów. Okazuje się, że wcale nie musi to być niesmaczna, brzydko wyglądająca papka.  Kasza jaglana czy owsianka, które będą wzbogacone o świeże owoce czy orzechy, z pewnością skuszą każdego przedszkolaka.

 

Czytaj również: Jak złożyć wniosek 500 plus przez internet?

 

Kisiel owocowy


Samodzielnie wykonany kisiel to świetny pomysł na śniadanie, które będzie smaczne, pożywne i rozgrzeje brzuszek przedszkolaka przed trudnym dniem.  Nie jest to też nadzwyczaj trudne. Wystarczy, że zalejesz owoce 3 szklankami wody. Następnie należy rozmieszać mąkę w niewielkiej ilości zimnej wody, dodać do owoców i zagotować tak, by były miękkie. Przed dodaniem mąki owoce można zmiksować, by szybciej się rozgotowały.  Smacznego!

 

Sprawdź także: Odmrożenia u dzieci - co robić?

 

Warzywne muffinki


To idealna propozycja dla tych, którzy rano nie mają czasu na to, by pichcić wymyślne potrawy! Warzywne muffiny można zrobić z wyprzedzeniem.  Do ich przygotowania potrzebne będą:


•    1 szklanka mąki pszennej
•    1 szklanka mąki jaglanej
•     jajko
•    1 szklanka mleka roślinnego
•    100 g masła
•    1 łyżeczka proszku do pieczenia
•    ½ łyżeczki sody
•    wybrane warzywa


Warzywa trzeba pokroić w kostkę i ugotować. Masło rozpuścić i ostudzić. Wszystkie składniki na ciasto zmiksować, dorzucić warzywa i delikatnie wymieszać. Otrzymaną masę nakładać na specjalną blachę lub w papilotki. Piec 20 minut w temperaturze 200 stopni aż muffinki się zarumienią.

 

Czytaj więcej: Czy dzieci mogą morsować?

 

Zdrowe batoniki dla dzieci


Kolejną propozycją dla tych, którzy lubią jeść śniadanie w biegu, są zdrowe, samodzielnie wykonane batoniki. Aby je wykonać potrzebujesz: 300g daktyli, garść orzechów laskowych, 4 łyżki kakao, kasza jaglana.


Daktyle należy zmiksować  na gładką masę, a pozostałe składniki połączyć.  Masę uformować w batoniki o dowolnym kształcie i przechowywać w lodówce.

 


Źródło: dziecisawazne.pl

 


Autor: Izabela Nestioruk

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!