„Prawo- lewo” - scenariusz

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
„Prawo- lewo” - scenariusz
3.0
1 ocena
Oceń

 

SCENARIUSZ ZAJĘĆ W GRUPIE DZIECI 5-4 -LETNICH

 

Autor scenariusza: Anna Skulich

 

TEMAT: „Prawo- lewo”

 

CELE OGÓLNE:

 

kształtowanie umiejętności posługiwania się liczebnikami porządkowymi,

 

kształtowanie umiejętności rozróżniania strony prawej i lewej.

 

CELE SZCZEGÓŁOWE: (dziecko)

 

posługuje się liczebnikami porządkowymi (pierwszy, drugi, trzeci, czwarty, piąty)

 

wskazuje stronę prawą i lewą względem własnego ciała.

 

METODY:

 

 metoda E. Gruszczyk- Kolczyńskiej,

metoda C.Orffa,

praktyczna- metoda realizacji zadań.

 

POMOCE DYDAKTYCZNE: plakat z pięciopoziomowym blokiem, obrazki z sześcioma dowolnymi postaciami, nagranie z muzyką do biegu, pięć kół hula- hop, plastikowy talerzyk dla każdego dziecka, nagranie z rytmiczną muzyką, papierowe opaski na rączki, duże piankowe puzzle (tyle ile jest dzieci).

 

 

PRZEBIEG ZAJĘĆ:

 

1. Zab. dyd. „Jedziemy windą w bloku” wg E.Gruszczyk- Kolczyńskiej .

Nauczyciel zawiesza na tablicy pięciopoziomowy blok. Zaznaczone są na nim piętra i szyb windy. Każde piętro oznaczone jest określoną liczbą oczek na kostce i postacią, która mieszka na danym piętrze. Zadaniem dzieci  jest wskazać postacie mieszkające po prawej i po lewej stronie windy oraz podać piętro na którym mieszka dana postać.

 

2. Zab. dyd.- ruch. „Przyklejamy się do podłogi”.

Dzieci biegają po sali, na przerwę   w muzyce Nauczyciel wypowiada następujące polecenie: np. „Przyklejamy do podłogi prawą rękę”, „Przyklejamy do podłogi lewą rękę i lewą nogę”, itp.

 

3. Zab. dyd.- ruch. „W którym wagonie?”.

Dzieci podzielone są na dwie grupy. Nauczyciel rozkłada na środku dywanu pięć kół hula-hop (wagony pociągu). Połowa grupy porusza się po dywanie (po dworcu).  Na sygnał Nauczyciela- wsiadają do wagonów. Nauczyciel zadaje pytanie:

-W którym wagonie jest Kasia? Druga grupa dzieci liczy wagony używając liczebników porządkowych. Potem następuje zamiana ról.

 

4. Zab. rytmiczna „Pukanie do drzwi” wg metody C.Orffa.

Zadaniem dzieci jest powtórzenie  za Nauczycielem rytmu pukania do drzwi (do tej zabawy wykorzystujemy plastikowe talerzyki, np. z Ikei). Rytm wystukujemy raz prawą ręką, raz lewą ręką, obiema na raz, itd.

 

5. Zab. dyd.- ruch. „Pusty domek”.

N. przed zajęciami zakłada dzieciom na prawe rączki papierowe opaski.

Dzieci siedzą na piankowych puzzlach. Jedno miejsce jest wolne. Dziecko, które po swojej prawej stronie ma puste miejsce zaczyna grę zdaniem: „Po mojej prawej stronie jest pusty domek, zapraszam do niego … (imię dziecka)”.

 

Opracowała: Anna Skulich

Twoje uwagi i pomysły

Tagi