Projekt obchodów dnia pluszowego misia
"Niech żyją misie!"
WSTĘP
To nie tajemnica, że przedszkolaki są fanami pluszaków i po prostu je uwielbiają. Misie towarzyszą dzieciom na całym świecie w ich dziecięcych przeżyciach, radościach, smutkach, rozterkach, tęsknotach. Dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością, towarzyszą im przy zasypianiu, są powiernikami najskrytszych myśli. Autorzy książek dla dzieci piszą o nich opowiadania, powieści, wiersze. Od kilku już lat w listopadzie obchodzimy uroczyście Dzień Pluszowego Misia. Nasze przedszkole szczególnie gorąco identyfikuje się z tym świętem, gdyż patronem naszego przedszkola jest właśnie Pluszowy Miś. W związku z tym zapraszamy wszystkie dzieci naszego przedszkola do udziału w tej uroczystości. Każda grupa wybierze dla siebie hasło z piosenką. Ponadto wywiąże się z realizacji zadania opisanego poniżej.
Cel główny:
Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania i tworzenia rzeczywistości społeczno- kulturowej poprzez kultywowanie tradycji przedszkolnej.
Cele edukacyjne:
- zapoznanie dzieci z nazwą naszego przedszkola;
- gromadzenie ciekawostek dotyczących naszego patrona; utworzenie „misiowych” kącików w salach;
- dostarczanie dzieciom wzorców płynących z literatury dziecięcej, wyeksponowanie kącika książki;
- wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról;
- zaprzyjaźnianie się i nawiązywanie życzliwych kontaktów z wszystkimi dziećmi, nawet z innych grup;
Cele szczegółowe:
Dziecko:
- wymieni nazwę naszego przedszkola;
- odpowie na 3 pytania dotyczące treści prezentowanego utworu literackiego; opowie treść własnymi słowami;
- odegra rolę przydzieloną mu w prezentacji grupy (zatańczy, zaśpiewa, wyrecytuje tekst);
MAPA PROJEKTU (tabelka w załączniku)
FORMY REALIZACJI
- „Portret mojego misia”- prace plastyczne, wykonanie książki;
- słuchanie opowieści o misiowych bohaterach: „ Kubuś Puchatek”, „Miś Uszatek”, „Złotowłosa i trzy niedźwiadki”...czytanych przez nauczycielki, a także rodziców w przedszkolu;
- „Gdzie żyją misie?”- opowiadania w oparciu o encyklopedię przyrodniczą. Zapoznanie z naturalnym środowiskiem życia różnych gatunków niedźwiedzi (brunatny, polarny, panda, koala);
- piosenki i mruczanki o misiach;
- układanie misiowych puzzli;
- kolorowanki o misiach wypełniane różnymi technikami plastycznymi, tworzenie el.dekoracji sali;
- „Co się zdarzyło twojemu misiowi?”- układanie własnych, zabawnych historyjek;
- gimnastyka z misiem;
- „Pokochaj pluszowego misia”- zabawy i tańce z wykorzystaniem różnej muzyki;
- rozwiązywanie zagadek o misiach i niedźwiedziach;
- dziecięce masażyki z misiem;
- „wspólne łasuchowanie”- przygotowanie z dziećmi miodowych kanapek i degustacja;
PODSUMOWANIE
Dnia 23 listopada odbędzie się uroczyste spotkanie wszystkich grup przedszkolnych na sali gimnastycznej. Przybędą również zaproszeni goście, w tym rodzice. Ówieńczeniem realizowanej tematyki będzie prezentacja poszczególnych zadań. Spotkamy się, aby wysłuchać i obejrzeć przygotowanych na tę okazję wierszy, teatrzyków, tańców i skosztować misiowych przysmaków. Ponadto w tym dniu zostaną nadane naszym grupom nazwy wybrane przez dzieci i nauczycielki. Spotkanie zakończymy wspólną zabawą i odśpiewaniem wspólnej dla wszystkich grup piosenki. Rozpoczniemy tradycję dorocznych spotkań i wspólnego świętowania, a postać misia stanie się dla nas symbolem codziennych spotkań i zabaw w przedszkolu- miejscu, które jest naszym drugim domem. To taki dom, w którym jest bezpiecznie, miło, ciepło, ciekawie i gdzie czekają na dzieci nie tylko panie i koledzy, ale również „pluszowy miś”- do którego zawsze można się przytulić.
WSZYSTKIM PRZEDSZKOLAKOM ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY I WIELU EMOCJONALNYCH WZNIESIEŃ ZWIĄZANYCH Z PRZEŻYWANIEM „MISIOWYCH” SPRAW. PANIOM NATOMIAST WIELU NATCHNIEŃ DO REALIZOWANEJ TEMATYKI, RADOŚCI CZERPANEJ Z EUFORII DZIECI, WŁASNEJ SATYSFAKCJI I DUUUŻO SIŁ.
Autorzy: Iga Borowicz, Katarzyna Romanowicz