Projekt obchodów dnia pluszowego misia

Projekt obchodów dnia pluszowego misia

"Niech żyją misie!"

WSTĘP

To nie tajemnica, że przedszkolaki są fanami pluszaków i po prostu je uwielbiają. Misie towarzyszą dzieciom na całym świecie w ich dziecięcych przeżyciach, radościach, smutkach, rozterkach, tęsknotach. Dodają im otuchy, pocieszają, łagodzą lęk przed samotnością, towarzyszą im przy zasypianiu, są powiernikami najskrytszych myśli. Autorzy książek dla dzieci piszą o nich opowiadania, powieści, wiersze. Od kilku już lat w listopadzie obchodzimy uroczyście Dzień Pluszowego Misia. Nasze przedszkole szczególnie gorąco identyfikuje się z tym świętem, gdyż patronem naszego przedszkola jest właśnie Pluszowy Miś. W związku z tym zapraszamy wszystkie dzieci naszego przedszkola do udziału w tej uroczystości. Każda grupa wybierze dla siebie hasło z piosenką. Ponadto wywiąże się z realizacji zadania opisanego poniżej.

Cel główny:

Wykorzystywanie i tworzenie okazji do poznawania i tworzenia rzeczywistości społeczno- kulturowej poprzez kultywowanie tradycji przedszkolnej.

Cele edukacyjne:

  • zapoznanie dzieci z nazwą naszego przedszkola;
  • gromadzenie ciekawostek dotyczących naszego patrona; utworzenie „misiowych” kącików w salach;
  • dostarczanie dzieciom wzorców płynących z literatury dziecięcej, wyeksponowanie kącika książki;
  • wyrabianie umiejętności współdziałania w zespole: podporządkowanie się określonym zasadom, podział ról;
  • zaprzyjaźnianie się i nawiązywanie życzliwych kontaktów z wszystkimi dziećmi, nawet z innych grup;


Cele szczegółowe:
Dziecko:

  • wymieni nazwę naszego przedszkola;
  • odpowie na 3 pytania dotyczące treści prezentowanego utworu literackiego; opowie treść własnymi słowami;
  • odegra rolę przydzieloną mu w prezentacji grupy (zatańczy, zaśpiewa, wyrecytuje tekst);


MAPA PROJEKTU (tabelka w załączniku)

FORMY REALIZACJI

  • „Portret mojego misia”- prace plastyczne, wykonanie książki;
  • słuchanie opowieści o misiowych bohaterach: „ Kubuś Puchatek”, „Miś Uszatek”, „Złotowłosa i trzy niedźwiadki”...czytanych przez nauczycielki, a także rodziców w przedszkolu;
  • „Gdzie żyją misie?”- opowiadania w oparciu o encyklopedię przyrodniczą. Zapoznanie z naturalnym środowiskiem życia różnych gatunków niedźwiedzi (brunatny, polarny, panda, koala);
  • piosenki i mruczanki o misiach;
  • układanie misiowych puzzli;
  • kolorowanki o misiach wypełniane różnymi technikami plastycznymi, tworzenie el.dekoracji sali;
  • „Co się zdarzyło twojemu misiowi?”- układanie własnych, zabawnych historyjek;
  • gimnastyka z misiem;
  • „Pokochaj pluszowego misia”- zabawy i tańce z wykorzystaniem różnej muzyki;
  • rozwiązywanie zagadek o misiach i niedźwiedziach;
  • dziecięce masażyki  z misiem;
  • „wspólne łasuchowanie”- przygotowanie z dziećmi miodowych kanapek i degustacja;


PODSUMOWANIE

Dnia 23 listopada odbędzie się uroczyste spotkanie wszystkich grup przedszkolnych na sali gimnastycznej. Przybędą również zaproszeni goście, w tym rodzice. Ówieńczeniem realizowanej tematyki będzie prezentacja poszczególnych zadań. Spotkamy się, aby wysłuchać i obejrzeć przygotowanych na tę okazję  wierszy, teatrzyków, tańców i skosztować misiowych przysmaków. Ponadto w tym dniu zostaną nadane naszym grupom nazwy wybrane przez dzieci i nauczycielki. Spotkanie zakończymy wspólną zabawą i odśpiewaniem wspólnej dla wszystkich grup piosenki. Rozpoczniemy tradycję dorocznych spotkań i wspólnego świętowania, a postać misia stanie się dla nas symbolem codziennych spotkań i zabaw w przedszkolu- miejscu, które jest naszym drugim domem. To taki dom, w którym jest bezpiecznie, miło, ciepło, ciekawie i gdzie czekają na dzieci nie tylko panie i koledzy, ale również „pluszowy miś”- do którego zawsze można się przytulić.

WSZYSTKIM PRZEDSZKOLAKOM ŻYCZYMY MIŁEJ ZABAWY I WIELU EMOCJONALNYCH WZNIESIEŃ ZWIĄZANYCH Z PRZEŻYWANIEM „MISIOWYCH” SPRAW. PANIOM NATOMIAST WIELU NATCHNIEŃ DO REALIZOWANEJ TEMATYKI, RADOŚCI CZERPANEJ Z EUFORII DZIECI, WŁASNEJ SATYSFAKCJI I DUUUŻO SIŁ.

Autorzy: Iga Borowicz, Katarzyna Romanowicz

Pliki do pobrania

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!

Tagi