Przybysze z kosmosu - scenariusz zajęć dla dzieci 5- i 6-letnich

Jesteś nauczycielem wychowania przedszkolnego? Przygotowałeś scenariusz zajęć i chcesz podzielić się nim z innymi? Dajemy Ci taką możliwość!
Prezentowane poniżej materiały to Wasze scenariusze zajęć dla dzieci w przedszkolu!
Przybysze z kosmosu - scenariusz zajęć dla dzieci 5- i 6-letnich
2.6
5 ocen
Oceń

Temat:

  • Cuda i dziwy

Temat dnia:

  • Przybysze z kosmosu

Miejsce realizacji:

  • przedszkolna sala

Cele ogólne:

  • kształtowanie koordynacji ruchowej
  • rozpoznawanie kierunku linii melodycznej
  • rozwijanie wyobraźni i inwencji twórczej
  • rozwijanie umiejętności opowiadania na postawie historyjki obrazkowej

Cele operacyjne – dziecko:

  • poprawnie wykonuje ćwiczenia gimnastyczne z gazetą
  • rozpoznaje kierunek linii melodycznej
  • buduje opowiadanie na podstawie historyjki obrazkowej
  • tworzy ufoludka wg własnego pomysłu

Metody pracy:

  • podające
  • aktywizujące
  • praktyczne

Formy pracy:

  • indywidualna
  • zbiorowa
  • grupowa

Środki dydaktyczne:

  • klocki, historyjka obrazkowa „Dziwna przygoda”, instrumenty, obręcze, kartki, farby flamastry, kredki, gazety.

 

Przebieg zajęć


Część I
1. Powitanie piosenką „Zielona Wyspa”.
2. Spotkanie z ufoludkiem – słuchanie rymowanki recytowanej przez nauczyciela, ilustrowanej sylwetą ufoludka.
Jestem Ufuś piegowaty,
mam ubranko w srebrne łaty,
a na głowie czułki dwa,
skaczę lekko: hopsa, są.
Mieszkam sobie we wszechświecie,
podróżuję w swej rakiecie.
Przyjaciela zdobyć chciałem,
więc na Ziemię przyleciałem.
Zaprzyjaźnić chcę się z wami,
choć jesteście jeszcze mali.
Złego nic mi nie zrobicie?
Czy bać muszę się o życie?
Chętnie z wami porozmawiam.
Przyjacielski ukłon składam.
Ziemia piękną jest planetą,
choć od mojej tak daleką.
Poznać wasze chcę zwyczaje
i pozwiedzać różne kraje.

  • Rozmowa z dziećmi na temat: Czy w kosmosie można spotkać żywe istoty?
  • Wyjaśnienie pojęcia „ufoludek”.
  • Zachęcanie do wypowiadania się na temat wyglądu przybyszów z innych planet, zwrócenie uwagi na budowanie pełnych zdań.

3. Ćwiczenia grafomotoryczne – kolorowanie obrazka wg kodu.

Część II
Ćwiczenia poranne
1. Zabawa orientacyjno-porządkowa – „Planety” – dzieci biegają po Sali do dźwięku tamburynu, gdy n. przestanie grać dzieci tworzą kilkoosobowe koła – planety.
2. Ćwiczenie nóg „Jak sprężynka”.
Dzieci wykonują rytmiczne przysiady i wspięcia w tempie uderzeń nauczyciela w bębenek.
3. Ćwiczenia tułowia „Wyjrzyj przez okienko”.
Dzieci dobierają się parami. Stają bokiem naprzeciwko siebie, podają sobie wewnętrzne ręce i podnoszą je w górę, tworząc bramki. Wykonują kolejno skręt w stronę podniesionych rąk – wyglądają przez okienko i wracają do postawy wyjściowej (stopy cały czas mają oparte o podłogę). Po kilku skrętach w jedną stronę podają sobie przeciwne ręce i wyglądają w drugą stronę.
4. Rytmiczny marsz po kole.

Część III
1. Opowiadanie historyjki obrazkowej „Dziwna przygoda”.
Nauczyciel demonstruje dzieciom ilustrację przedstawiające przygodę pewnego chłopca, który marzy o locie w kosmos. Dzieci przyglądają się obrazkom, następnie opowiadają historyjkę – określają skutek, przyczynę zdarzeń, wymyślają imiona postaciom, wymyślają jej dalszy ciąg. Zwrócenie uwagi na poprawne użycie zwrotów.
2. Zabawa „Lot rakiety” – rozpoznawanie kierunku linii melodycznej.
Dzieci przykucają. Kiedy nauczyciel gra dźwięki wznoszące się, pomalutku podnoszą się, aż do wyprostu; kiedy gra dźwięki opadające – ze stania ponownie przykucają. Podczas zabawy nauczyciel w każdym momencie może zmienić ruch rakiety – dzieci muszą uważnie słuchać i reagować odpowiednim ruchem.
3. Zabawa twórcza „Jak wygląda ufoludek?”

Twoje uwagi i pomysły

Tagi