„Przygoda Ali” - zajęcie z udziałem rodziców

„Przygoda Ali” - zajęcie z udziałem rodziców
Oceń

Temat zajęć: „Przygoda Ali na jesiennym spacerze” -  zapoznanie dzieci z małą, wielką literą drukowaną i pisaną „A, a” w oparciu o historyjkę obrazkową i opowiadanie n-ki.

Cele operacyjne:

 

  • dziecko zna małą, wielką literę drukowaną i pisaną „A, a”,
  • potrafi podzielić wyraz na sylaby;
  • potrafi dokonywać analizy i syntezy słuchowej wyrazów o prostej budowie fonetycznej;
  • potrafi wymienić wyrazy rozpoczynające się głoską „a”;
  • potrafi dwzorować literę „a” podczas zabawy;
  • potrafi wykonać polecenia n-ki.


Metody pracy:

 

  • słowna,
  • oglądowa,
  • czynna,
  • elementy Metody Dobrego Startu.


Pomoce:

 

  • historyjka obrazkowa,
  • zabawka pluszowa,
  • płyta CD,
  • tacki z grysikiem,
  • wzory liter,
  • wizytówki dla dzieci,
  • zadania dla każdego dziecka,
  • napisy.                      


Przebieg zajęcia:

 

  1. Powitanie rodziców piosenką pt. „Witam Was”.
  2. „Iskierka przyjaźni” - kolejne przedstawianie się dzieci oraz wypowiedzi na temat: „Co najbardziej lubię”- dzieci siedzą w kole przekazując sobie zabawkę, a zabawę rozpoczyna nauczycielka recytując: Iskierkę przyjaźni puszczam w krąg, niech trafi z powrotem do mych rąk.
  3. „Witam Cię” – zabawa ruchowa przy muzyce wspólnie z rodzicami: dzieci i rodzice ustawieni parami po kole, twarzami zwróceni do siebie, odzwierciedlają ruchem treść piosenki, po zakończonej zwrotce dzieci kolejno witają się z każdym z rodziców: Witam Cię, Witam Was, zaczynamy, już czas, jestem ja, jesteś Ty, raz, dwa, trzy!
  4. „Przygoda Azorka” – opowiadanie nauczycielki w oparciu o historyjkę obrazkową.
  5. Wypowiadanie się dzieci na temat opowiadania i wyodrębnienie wyrazów podstawowych.
  6. Podział wyrazów „Azor, Ala” na sylaby i głoski, wyklaskiwanie sylab, przeliczanie głosek, układanie schematu wyrazów.
  7. Pokaz litery drukowanej, pisanej, małej i wielkiej „A, a”, zwrócenie uwagi na ich wygląd.
  8. Wyszukiwanie przez dzieci wyrazów zaczynających się głoską „a”.
  9. Zabawy rozwijające spostrzegawczość słuchową i wzrokową: „Słuchaj uważnie”- nauczycielka mówi różne wyrazy, a dzieci podskakują słysząc głoskę „a”.
  10. „Wizytówki”- dzieci wyszukują wśród innych wizytówek swoje imię, wskazują w imieniu poznane litery, mogą określać, która to litera z kolei.
  11. Ćwiczenia koordynacji wzrokowo-ruchowej z elementami MDS- dzieci kreślą w powietrzu pisane litery „A, a”, następnie na dywanie, później po dużych wzorach z literami i na końcu na tackach z grysikiem.
  12. Zabawa przy muzyce „Kasztanki”- taniec integracyjny.
  13. Zadania dla dzieci utrwalające poznane litery „a, o” - układanie pod literami obrazków zaczynających się tą głoską; ćwiczenia graficzne- ozdabianie wzorami literopodobnymi konturu litery „A”.
  14. Zakończenie zajęcia piosenką i pożegnanie rodziców.

 

 

Autor: Łucja Gapska

Twoje uwagi i pomysły

Tagi