Przedszkole Integracyjne EDU terapeutica (Puławy)
Udogodnienia
- język angielski
- logopeda
- psycholog
- rytmika
- gimnastyka ogólnorozwojowa
- indywidualna opieka nad dziećmi
- warsztaty dla dzieci
- warsztaty dla rodziców
Opis obiektu
Witamy w Przedszkolu EDU terapeutica!
Jesteśmy niepublicznym i nowoczesnym przedszkolem, którego oferta skierowana jest do dzieci w wieku 3-6 lat. Dobro dziecka i zadowolenie rodziców są dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań, by urozmaicić każdy dzień dziecku, poprzez organizację licznych zajęć edukacyjnych, jak i zabaw. U nas Twoje dziecko bardzo miło spędzi czas, ucząc się poprzez rozwój i zabawę. Znajdujemy się w dogodnej lokalizacji Puław, przy ul. Wróblewskiego 25. Nasze przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00-16.00. Nasza wysoko wykwalifikowana kadra zapewni Państwa dzieciom spokój, zabawę i bezpieczeństwo.
Niepubliczne Przedszkole Integracyjne EDU terapeutica jest miejscem, w którym zaspokajamy potrzeby rozwojowe i terapeutyczne dzieci, przekazujemy system wartości, rozwijamy zdolności, umiejętności poznawcze, społeczne i ruchowe. Dzieci objęte są troskliwą i serdeczną opieką, panuje tu miła i domowa atmosfera.
Nasza placówka realizuje PROGRAM EDUKACJI WŁĄCZAJĄCEJ oferując:
cykl zajęć i zabaw edukacyjnych, plastycznych, muzycznych i ruchowych oraz specjalnie dopasowanych zajęć terapeutycznych, które stymulują wszechstronny rozwój dziecka uwzględniając indywidualne potrzeby dzieci.
Nasze programy terapeutyczno-przedszkolne EDU terapeutica przeznaczone są dla wszystkich uczniów a więc dla tych w normie rozwojowej jak i dla tych o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Wszyscy tworzymy jedną szanującą się rodzinę. Nasze przedszkole oferuje zajęcia dla dzieci znajdujących się w grupie wiekowej od 3 do 6 lat, w wyjątkowych sytuacjach mogą się w niej znajdować dzieci, którym odroczono obowiązek szkolny do ukończenia 8 roku życia. Od 1 stycznia 2015 roku przyjmujemy także 2,5 latki, które mogą być stopniowo wprowadzane w grupę dzieci najmłodszych i przyzwyczajane do pobytu w przedszkolu.
Przebywając w przedszkolu, dzieci uczą się akceptacji, tolerancji i empatii. Proponowane przez nas zajęcia są okazją do poznawania zasad funkcjonowania w grupie.
Unikatowa oferta naszego przedszkola umożliwia realizowanie zajęć terapeutycznych dzieci podczas pobytu w przedszkolu, co jest obecnie niezmiernie ważne dla komfortu funkcjonowania rodziny. Popołudnia są przeznaczone na odpoczynek dzieci a Rodzice nie muszą martwić się o dodatkowe zajęcia dla swoich pociech i pozostaje im już tylko cieszyć się wspólnie spędzonym czasem.
Posiadamy dobre warunki do prowadzenia edukacji i terapii, w tym sale do zajęć grupowych i sale do zajęć indywidualnych. Zdrowe i smaczne posiłki są przygotowywane w naszej kuchni na miejscu!
Kadrę tworzą nauczyciele edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej a także pedagodzy specjalni, oligofrenopedagodzy, terapeuta Tomatisa, kynoterapeuta, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej II st. i terapeuci zajęciowi.
Unikatową terapią jaką oferujemy wszystkim dzieciom w przedszkolu jest trening koncentracji i uwagi słuchowej metodą Tomatisa.
Terapia ta wspiera wszystkie inne rodzaje terapii i zajęcia prowadzone w naszej placówce w tym: zajęcia ogólnorozwojowe z elementami integracji sensorycznej, integrację sensoryczną i polisensoryczne poznawanie świata, terapię logopedyczną i logorytmikę, dogoterapię, arteterapię, muzykoterapię, taniec, zajęcia ruchowe z wykorzystaniem metody W. Sherbone oraz techniki relaksacyjne i program świadomości ciała metodą Knillów oraz kinezjologię edukacyjną Dennisona.
W pracy realizujemy metody rozwijania twórczej postawy dzieci np.: techniki parateatralne, bajkoterapię, zabawy rozwijające ekspresję słowną, plastyczną oraz edukację multimedialną w oparciu o programy diagnostyczno-terapeutyczne z serii eduSensus! W szczególności w zakresie Wspomagania Rozwoju, Gotowości Szkolnej i Logopedii.
ZACHĘCAMY DO SKORZYSTANIA Z NASZEJ OFERTY!
spectrumpulawy.ns48.pl
Galeria
Program nauczania
Program terapeutyczno-przedszkolny EDU terapeutica przeznaczony jest dla dzieci w normie rozwojowej jak również dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, nieadekwatnym rozwojem psychoruchowym, z opóźnionym rozwojem mowy a także częstymi obecnie zaburzeniami integracji sensorycznej, w wieku od 2,5 do 8 lat, które wymagają bardzo zróżnicowanych oddziaływań. Poza zajęciami indywidualnymi dzieci uczestniczą w zajęciach z komunikacji i umiejętności społecznych, budowania relacji rówieśniczych w grupie i rozwoju umiejętności przedszkolnych oraz w treningu zabawy i samodzielności.
Program obejmuje:
- wywiad wstępny z rodzicami
- wsparcie i opiekę nauczyciela prowadzącego dziecko
- zajęcia edukacyjno-terapeutyczne w wymiarze 25 godzin tygodniowo, w tym:
- zajęć indywidualnych (terapia logopedyczna, integracja sensoryczna, terapia pedagogiczna
- wspomaganie rozwoju, kształtowanie gotowości szkolnej)
- treningi koncentracji i uwagi słuchowej metodą Tomatisa
- zajęcia w grupie budowania relacji rówieśniczych i rozwoju umiejętności przedszkolnych (trening komunikacji i umiejętności społecznych, logorytmika, zajęcia ogólnorozwojowe z elementami integracji sensorycznej, arteterapia, oraz techniki relaksacyjne i program świadomości ciała metodą Knillów, techniki parateatralne, bajkoterapię, zabawy rozwijające ekspresję słowną, plastyczną oraz edukację multimedialną!)
- praca nad samodzielnością i samoobsługą
- kierowana i swobodna zabawa z rówieśnikami
- badanie poziomu funkcjonowania i postępów dziecka narzędziami pedagogicznymi i logopedycznymi
- regularne szkolenie i monitorowanie pracy całego zespołu współpracującego z dzieckiem przez dyrektora placówki
- konsultacje dla rodziców i osób współpracujących z dzieckiem
Ważnym aspektem edukacji i terapii dziecka jest współpraca z jego rodziną. Każdego dnia rodzice mogą spotkać się i porozmawiać z nauczycielem prowadzącym oraz współpracującymi z dzieckiem podczas zajęć indywidualnych i grupowych. Podczas takiego spotkania rodzice mogą dowiedzieć się jak dziecko funkcjonowało podczas zajęć, a także wymienić się obserwacjami i uwagami. Dodatkowo, raz w miesiącu, odbywają się spotkania konsultacyjne, poświęcone omówieniu przebiegu terapii oraz postępów dziecka. Nauczyciel prowadzący i rodzice dziecka wspólnie ustalają kolejne etapy i cele terapii oraz omawiają indywidualny program terapeutyczny na najbliższy czas.