Miejskie Przedszkole Nr 10 im. Marii Kownackiej w Puławach (Puławy)
Udogodnienia
- język angielski
- logopeda
- psycholog
- ceramika
- rytmika
- gimnastyka ogólnorozwojowa
- korektywa
- taniec nowoczesny
- zajęcia teatralne
- indywidualna opieka nad dziećmi
- warsztaty dla dzieci
- warsztaty dla rodziców
Opis obiektu
Witamy w Miejskim Przedszkolu Nr 10 im. Marii Kownackiej w Puławach!
Jesteśmy publicznym przedszkolem z bogatą historią, którego oferta skierowana jest do dzieci w wieku przedszkolnym. Dobro dziecka i zadowolenie rodziców są dla nas najważniejsze, dlatego dokładamy wszelkich starań, by urozmaicić każdy dzień dziecku, poprzez organizację licznych zajęć edukacyjnych, jak i zabaw. U nas Twoje dziecko bardzo miło spędzi czas, ucząc się poprzez rozwój i zabawę. Znajdujemy się w dogodnej lokalizacji Puław, przy ul. Karpińskiego 8. Nasze przedszkole jest czynne od poniedziałku do piątku, w godzinach 6.00-18.00. Nasza wysoko wykwalifikowana kadra zapewni Państwa dzieciom spokój, zabawę i bezpieczeństwo.
Nasze "Plastusiowo" mieści się z daleka od zgiełku ulicznego: otoczenie jego stanowią obiekty o charakterze sportowo - rekreacyjnym (korty, boiska, skate-park). W niedalekim sąsiedztwie znajduje się także las komunalny, do którego dzieci często chodzą pobawić się na polanie. Oddychając świeżym, leśnym powietrzem obserwują zmiany zachodzące w przyrodzie.
Przedszkole nasze otoczone jest ogrodem z zielenią, w którym znajduje się atrakcyjny i bezpieczny sprzęt do zabaw. Najmłodsze dzieci chętnie spędzają czas w piaskownicach, w których piach jest zawsze czysty. Cały teren jest ogrodzony, zapewnia więc pełne bezpieczeństwo dzieci. Budynek przedszkola jest parterowy, posiada cztery sale zajęć , wyposażone w różnorodne, bezpieczne (posiadające atest) i nowoczesne "kąciki zabaw", oraz w liczne atrakcyjne pomoce edukacyjne.
W każdej sali znajdują się również kąciki patrona, w których wykładana jest literatura dla dzieci, a w szczególności książki naszej patronki. W naszym przedszkolu znajduje się też, gabinet do pracy korekcyjno - kompensacyjnej, logopedyczny, w którym odbywają się indywidualne zajęcia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych, oraz terapia logopedyczna. W kuchni panie kucharki przygotowują smaczne i zdrowe posiłki, pamiętając przy tym o dzieciach ze specjalną dietą (np. bezglutenową, lub bezmleczną). Nasze Przedszkole jest zawsze przyjazne dziecku, ich rodzicom i środowisku.
https://mp10.um.pulawy.plGaleria
Program nauczania
Nasza placówka zawsze stara się kierować mottem naszej patronki - "Trzeba dzieciom dać serce, piękno i uśmiech aby nauczyły się kochać ludzi i wszystko co je otacza i aby omijał je smutek". Zapewniamy Państwa, że u nas każde dziecko poczuje się wyjątkowo. Nasz program nauczania dostosowany jest do potrzeb dzieci. Dokładamy wszelkich starań, by zabawa i edukacja wpływały na rozwój dziecka.
- Posiadamy oddział integracyjny, który pozwala dzieciom niepełnosprawnym i z licznymi dysfunkcjami uczestniczyć w zajęciach na takich samych prawach jak pozostałe dzieci;
- Zastosowanie pedagogiki Montessori, która pozwoli dzieciom rozwinąć wiarę we własną osobę i własne siły, nauczy samodyscypliny i szacunku do pracy, jak też pozwoli rozwinąć inne ważne umiejętności przydatne w życiu;
- Zajęcia z języka angielskiego - odbywają się w naszej placówce regularnie codziennie. Posługujemy się podczas ich trwania takimi środkami dydaktycznymi jak piosenki, rymowanki, zgadywanki, gry dydaktyczne oraz zabawy ruchowe, w których ponadto w nauce języka wykorzystywana jest tzw. „mowa ciała”;
- Zajęcia rytmiczne - pełne śpiewu, tańca, zabaw ruchowych przy muzyce oraz gry na instrumentach stwarzają możliwości zaspakajania wrodzonej dzieciom potrzeby ruchu, działania, uzewnętrzniania przeżyć emocjonalnych oraz służą wyrabianiu ich wrażliwości artystycznej. Wykorzystywanie w pracy form to: śpiew, ćwiczenia słuchowe i ruchowe, dobywające się przy akompaniamencie pianina, słuchanie nagrań muzycznych, tworzenie muzyki przez dzieci, improwizacje muzyczne i ruchowe;
- Zajęcia plastyczne - podczas zajęć wykorzystujemy różnorodne techniki: malowanie palcami, rysowanie świecą, malowanie na pokładzie klejowym, grysikowym, rysunek węglem, pastelami, stemplowanie, collage z wykorzystaniem różnych materiałów, prace wykonane z włóczek, szmatek, kasz i makaronów, zabawy z gliną, masą papierową i wiele innych;
- Zajęcia teatralne - plastyka muzyka i teatr umożliwiają dzieciom wyrażanie swoich przeżyć, pozwalają przenieść się w krainę marzeń i fantazji. Sztuka wyzwala pozytywne emocje uczy wiary we własne siły oraz poczucie własnej wartości. Zajęcia koła teatralnego zaspokajają podstawowe potrzeby psychofizyczne, korygują deficyty np. wady wymowy. Rozwijają i doskonalą pamięć wzrokowo słuchową;
- Zajęcia taneczne - taniec jest jedną z form działalności ludzkiej, która angażuje zarówno nasze ciało jak i duszę. Przez taniec możemy wyrazić swoje emocje, nastroje, uczucia. Ćwiczenia taneczne kształtują poczucie własnego ciała doskonalą koordynację wzrokowo-ruchową. Mają wpływ na prawidłową postawę. Biorąc pod uwagę te wszystkie zalety oraz duże zainteresowanie dzieci tą formą ruchu, powstał w naszym przedszkolu zespół taneczny "Świerszczyki." Podczas spotkań, dzieci poprzez zabawę przy muzyce, uczą się płynności ruchów, doskonalą własne poczucie rytmu. Poznają różne układy taneczne, które potem prezentują na scenie naszego przedszkola, a także na innych scenach Puław. Stroje na występy szyją Panie z przedszkola. Występując dla innych, dzieci przełamują barierę nieśmiałości, uczą się autoprezentacji, są dumne z tego, że mogą reprezentować swoje przedszkole. Do zespołu należą dzieci od 5-6 lat. Zajęcia odbywają się raz w tygodniu po pół godziny, w określonych grupach wiekowych.
- Klub Czytelnika - Wszyscy chcemy, aby nasze dzieci wyrosły na mądrych, dobrych i szczęśliwych ludzi. Jest na to sposób- czytajmy dzieciom! Codzienne, głośne czytanie dziecku rozwija język, pamięć i wyobraźnię, uczy też wartości moralnych. U kilkulatków rozbudza ciekawość świata i pomaga zrozumieć siebie i innych. Nikt nie rodzi się czytelnikiem, czytelnika trzeba wychować, codziennie czytając dziecku dla przyjemności;
- Kącik logopedyczny;
- Pomoc psychologiczno-pedagogiczna;
- Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci;
Rozpoczęcie przez dziecko edukacji przedszkolnej– to ważne wydarzenie dla całej rodziny. Ma prawo budzić obawy i dziecka, i rodziców. Nasze dziecko zaczyna pełnić nową, ważną rolę społeczną – rolę przedszkolaka. Pamiętajmy jednak, że rodzice w oczach dziecka są odważni, silni i kochający. Nie boją się niczego. Potrafią pocieszyć i rozwiać najczarniejsze chmury. Widząc zatem niepokój rodziców dziecko czuje, że zbliża się coś, co przeraża samych rodziców. Nabiera przekonania, że przedszkole to coś strasznego, skoro boją się go nawet jego najbliżsi opiekunowie!
Postarajmy się zatem nie niepokoić dziecka swoim lękiem i oswoić własny niepokój, bo to, że go odczuwamy to rzecz całkiem naturalna. Zastanówmy się raczej nad tym: czego obawiamy się tak naprawdę? Czy tego, że nasze dziecko samo sobie nie poradzi w niektórych sytuacjach, czy tego, że pani nie zauważy jego problemu, czy tego, że ktoś może je skrzywdzić? Im precyzyjniej i bardziej szczegółowo uda nam się sformułować pytania, tym prościej będzie szukać odpowiedzi i porozumieć się z nauczycielem przedszkola.
Nasza placówka przygotowuje się do przyjęcia dzieci w oparciu o własny program adaptacyjny, którego realizacja sprzyja rozładowaniu negatywnych doznań dziecka Skorzystajmy i odwiedźmy wcześniej przedszkole razem z dzieckiem. Zapytajmy o różne sprawy, przekażmy ważne według nas informacje o dziecku jego wychowawcy Nauczyciele świetnie zdają sobie sprawę z tego, że każde dziecko, a szczególnie to najmłodsze, potrzebuje czasu na oswojenie się z nowym otoczeniem i z pewnością dadzą czas na adaptację i nam, i naszemu dziecku. Na początku pobytu dziecka w przedszkolu nie jest wcale tak bardzo istotne, aby dziecko samodzielnie jadło, zjadało wszystko, słuchało poleceń pani, zgodnie bawiło się z innymi dziećmi, sprzątało po sobie, zgłaszało swe potrzeby fizjologiczne czy też spało na leżakowaniu. Ważne jest natomiast, aby dziecko chciało się czymś zająć, by przynajmniej obserwowało swych rówieśników w zabawie, wymieniało z nimi zabawki, odpowiadało na ich pytania, żeby czuło się w miarę swobodnie w pomieszczeniach przedszkolnych. stanie się tak tylko wtedy, gdy przekroczy próg przedszkola pozytywnie do niego przez swych rodziców nastawione.