Rekrutacja do przedszkola i szkoły podstawowej - Warszawa. Harmonogram rekrutacji

Rekrutacja do przedszkola i szkoły podstawowej - Warszawa. Harmonogram rekrutacji
Drukuj Skomentuj

Rekrutacja do szkół podstawowych  i przedszkoli w niektórych miastach już wystartowała, a w niektórych wystartuje lada chwila. Tak będzie przebiegać rekrutacja do pierwszej klasy szkoły podstawowej w Warszawie. Publikujemy harmonogram.

Rekrutacja do szkoły podstawowej – Warszawa


Harmonogram rekrutacji do klas I w szkołach podstawowych i przedszkoli w roku szkolnym 2024/2025 przedstawia się następująco.

 

Sprawdź także: Rekrutacja do przedszkola 2024. Co zrobić krok po kroku

 

Rodzice dzieci, które uczęszczają do zerówki w danej szkole i będą kontynuować naukę w klasie pierwszej, muszą przedstawić następujące dokumenty:

 

  • zgłoszenie edukacji w klasie I tej szkoły – jeśli jest to szkoła obwodowa dla dziecka;
  • deklarację woli zapisu do klasy I tej szkoły – jeśli organ prowadzący wskazał jako miejsce realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego daną szkołę, która nie jest obwodową.

 

Jak czytamy na oficjalnej stronie Miasta Warszawy, „dzieci te nie biorą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym w terminach określonych w harmonogramie”.


Dla pozostałych dzieci rekrutacja wygląda następująco:

 

  • 5-20 marca - Rodzice wypełniają i zapisują wniosek lub zgłoszenie w systemie. Po zakończeniu etapu rejestracji nie będzie możliwa edycja wniosku.
  • 5-21 marca - Rodzice składają w szkole pierwszego wyboru wniosek lub zgłoszenie. Dołączają do niego dokumenty, które potwierdzają spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Dokumenty można złożyć w szkole lub elektronicznie podpisane przez profil zaufany.
  • 25 kwietnia - Publikacja list zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
  • 25 kwietnia – 8 maja - Rodzice potwierdzają wolę zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane.
  • 9 maja - Publikacja list przyjętych i nieprzyjętych.
  • Rekrutacja do klas pierwszych w szkołach podstawowych – procedura odwoławcza
  • 9-24 maja to czas na procedurę odwoławczą. Uwaga. Rodzice mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia. Mają na to 3 dni od dnia opublikowania list przyjętych i nieprzyjętych. Rodzice mogą też odwołać się do dyrektora szkoły od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Mają na to 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.

Rekrutacja do pierwszych klas – Warszawa. Postępowanie uzupełniające


Postępowanie uzupełniające do klas I w szkołach podstawowych odbywa się zgodnie z poniższym harmonogramem:

  • 12 czerwca - Publikacja w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.
  • 12-18 czerwca - Rodzice składają w szkole pierwszego wyboru wniosek lub zgłoszenie. Dołączają do niego dokumenty, które potwierdzają spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
  • 12-17 czerwca - Rodzice wypełniają i zapisują wniosek lub zgłoszenie w systemie. Po zakończeniu etapu rejestracji nie będzie możliwa edycja wniosku.
  • 26 czerwca - Publikacja list zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
  • 26 czerwca – 1 lipca - Rodzice składają potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane.
  • 2 lipca - Publikacja list przyjętych i nieprzyjętych oraz procedura odwoławcza.
  • 30 sierpnia - Publikacja w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.

 

Źródło: UM Warszawa

Podobne artykuły

Skomentuj

Bądź pierwszym, który skomentuje ten wpis!