Rekrutacja do przedszkola i szkoły podstawowej - Warszawa. Harmonogram rekrutacji
Rekrutacja do szkół podstawowych i przedszkoli w niektórych miastach już wystartowała, a w niektórych wystartuje lada chwila. Tak będzie przebiegać rekrutacja do pierwszej klasy szkoły podstawowej w Warszawie. Publikujemy harmonogram.
Rekrutacja do szkoły podstawowej – Warszawa
Harmonogram rekrutacji do klas I w szkołach podstawowych i przedszkoli w roku szkolnym 2024/2025 przedstawia się następująco.
Sprawdź także: Rekrutacja do przedszkola 2024. Co zrobić krok po kroku
Rodzice dzieci, które uczęszczają do zerówki w danej szkole i będą kontynuować naukę w klasie pierwszej, muszą przedstawić następujące dokumenty:
- zgłoszenie edukacji w klasie I tej szkoły – jeśli jest to szkoła obwodowa dla dziecka;
- deklarację woli zapisu do klasy I tej szkoły – jeśli organ prowadzący wskazał jako miejsce realizacji obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego daną szkołę, która nie jest obwodową.
Jak czytamy na oficjalnej stronie Miasta Warszawy, „dzieci te nie biorą udziału w postępowaniu rekrutacyjnym w terminach określonych w harmonogramie”.
Dla pozostałych dzieci rekrutacja wygląda następująco:
- 5-20 marca - Rodzice wypełniają i zapisują wniosek lub zgłoszenie w systemie. Po zakończeniu etapu rejestracji nie będzie możliwa edycja wniosku.
- 5-21 marca - Rodzice składają w szkole pierwszego wyboru wniosek lub zgłoszenie. Dołączają do niego dokumenty, które potwierdzają spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym. Dokumenty można złożyć w szkole lub elektronicznie podpisane przez profil zaufany.
- 25 kwietnia - Publikacja list zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
- 25 kwietnia – 8 maja - Rodzice potwierdzają wolę zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane.
- 9 maja - Publikacja list przyjętych i nieprzyjętych.
- Rekrutacja do klas pierwszych w szkołach podstawowych – procedura odwoławcza
- 9-24 maja to czas na procedurę odwoławczą. Uwaga. Rodzice mogą wystąpić do komisji rekrutacyjnej z wnioskiem o uzasadnienie odmowy przyjęcia. Mają na to 3 dni od dnia opublikowania list przyjętych i nieprzyjętych. Rodzice mogą też odwołać się do dyrektora szkoły od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej. Mają na to 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
Rekrutacja do pierwszych klas – Warszawa. Postępowanie uzupełniające
Postępowanie uzupełniające do klas I w szkołach podstawowych odbywa się zgodnie z poniższym harmonogramem:
- 12 czerwca - Publikacja w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.
- 12-18 czerwca - Rodzice składają w szkole pierwszego wyboru wniosek lub zgłoszenie. Dołączają do niego dokumenty, które potwierdzają spełnianie kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
- 12-17 czerwca - Rodzice wypełniają i zapisują wniosek lub zgłoszenie w systemie. Po zakończeniu etapu rejestracji nie będzie możliwa edycja wniosku.
- 26 czerwca - Publikacja list zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
- 26 czerwca – 1 lipca - Rodzice składają potwierdzenia woli zapisu dziecka w szkole, do której zostało zakwalifikowane.
- 2 lipca - Publikacja list przyjętych i nieprzyjętych oraz procedura odwoławcza.
- 30 sierpnia - Publikacja w systemie rekrutacyjnym wykazu wolnych miejsc.
Źródło: UM Warszawa