„Ruch to zdrowie” - scenariusz zajęcia hospitowanego dla 2,5 i 3 latków

Wszystkie materiały w tej zakładce to teksty przesyłane przez osoby niezwiązane z Przedszkola.edu.pl. Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za prezentowane treści.
„Ruch to zdrowie” - scenariusz zajęcia hospitowanego dla 2,5 i 3 latków
4.5
2 oceny
Oceń
Drukuj

Treści z podstawy programowej:

 

Wychowanie zdrowotne i kształtowanie sprawności fizycznej

 

  • jest sprawne fizycznie lub jest sprawne w miarę swoich możliwości (5.3)
  • uczestniczy w zajęciach ruchowych


Cele ogólne:

 

  • doskonalenie umiejętności słuchania poleceń
  • wdrażanie do uczestnictwa we wspólnych zabawach ruchowych
  • kształtowanie świadomości własnego ciała


Cele szczegółowe (dziecko):

 

  • poznaje i próbuje prawidłowo wskazywać części ciała   
  • uczy się współpracować w grupie
  • próbuje prawidłowo reagować ruchem na słyszany test
  • uczestniczy w zabawach  ruchowych


Formy pracy: zbiorowa, w parach.

 

Metody pracy: metoda ruchu rozwijającego W. Sherborne, metoda M. Bogdanowicz.

 

Środki dydaktyczne: koc.

Przebieg zajęcia:                                       

 

„Powitanie paluszkami” - cała grupa siedzi w kole, wita się rękoma i paluszkami u stóp.

 

„Moje - twoje” - wszyscy siedzą w parach naprzeciwko siebie i wykonują określone czynności związane ze wskazywaniem części ciała u siebie i u partnera.

„Spychacz” - siad w rozkroku na podłodze, stykanie się plecami dzieci w parach, zadanie polega na przepychaniu dziecka do przodu po podłodze, odpychając się nogami i rękoma od podłoża. Potem następuje zmiana ról.

 

„Przeciąganie się - jak najwyżej” - w leżeniu na plecach w rozsypce na podłodze/dywanie, sięganie jak najwyżej nogami i rękoma wyciągniętymi w górę.

 

„Odklejanie” - dzieci leżą na plecach na podłodze, całym ciałem przyklejają się do podłoża. Nauczyciel próbuje podnieść/ odkleić od podłogi różne części ciała.

 

„Bączek” - wszyscy siedzą na podłodze z nogami ugiętymi w kolanach i lekko uniesionymi, odpychając się rękoma, każdy próbuje samodzielnie obracać się w miejscu wokół własnej osi.

 

„Turlanie” - wszyscy leżą na podłodze, swobodne turlanie się w kierunku wskazanym przez prowadzącego.

 

„Wycieczka” - podróże na kocu. Nauczyciel wraz z dziećmi przeciąga siedzące dzieci na kocu.

 

„Tunel” - dwoje dorosłych stoi w rozkroku na krawędziach koca (przodem do siebie) - każdy z nich rękoma trzyma za dwa rogi koca i łączy je, tworząc z koca trójkątny „tunel”. Dzieci przechodzą przez niego.

 

Ćwiczenia relaksacyjne Masażyk „List do babci” w parach.

 

Jedno z dzieci siedzi plecami odwrócone do drugiego, masuje plecy według słów wierszyka. Po masażu następuje zamiana ról.

 

Gładzimy papier listowy - gładzenie poziome i pionowe.
Kochana babciu - piszemy palcem na plecach.
KROPKA - z wyczuciem naciskamy plecy w jednym miejscu.
Piszę Ci, że - kontynuujemy pisanie.
Mamy w domu kotka.
KROPKA - stawiamy kropkę.
Kotek chodzi - kroczymy palcami.
Kotek skacze - skaczemy.
Kotek drapie - drapiemy.
Kotek chrapie - opieramy na plecach głowę i chrapiemy.
Składamy listopad naklejamy znaczek - krzyżujemy ręce dziecka.
Naklejamy znaczek - dotykamy jego czoła wewnętrzną stroną dłoni
I zanosimy na pocztę - bierzemy dziecko za ręce.

 

Pożegnanie „Plażowanie”- cała grupa leży na brzuchach w kręgu, tak aby wszyscy się widzieli. Machanie nogami (góra-dół), bicie braw stopami.

 

 

Autor:  Kamila Łękowska

 

Skomentuj

Skomentuj jako pierwszy!

Tagi